Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 14 maja 2024, o 22:47

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 listopada 2014, o 19:08 
Witam ! Niedawno na forum w topiku viewtopic.php?f=30&t=3403 opisywałem swój problem - to jest szalejący silnik po wlaniu zamiast paliwa oprysku na działkę, dźwięk i zachowanie silnika po tej akcji typowo wskazywały na rozrząd, jak na nieszczęście w trakcie trwania tej awarii przetarłem miskę olejową, kiedy przyjechałem pod dom w silniku było już tylko półtora litr oleju - wiem bo podstawiłem miskę, aby reszta ściekła, byłem przekonany, że rozrząd przytarł się do końca i już nic nie uchroni mnie przed koniecznością jego wymiany, co dziwniejsze hałas ten raz był a czasem silnik zaczynał pracować idealnie - zero stuku, można by na nim położyć setkę wódki i ani kropka by się nie uroniła - mechanik osłuchał silnik i twierdził - że jest to rozrząd, a ponieważ hałas raz występuje a raz nie prawdopodobnie jego hydrauliczny napinacz, który się zacina, ale najlepiej wymienić komplet, byłem lekko w szoku i trochę zmartwiony - bo nie oszukujmy się - impreza wymiany rozrządu nie jest tania, a kto ma od tak, na wywalenie 1500 zł, już miałem zamawiać cały komplet aż 3 dni temu odkryłem dziwną zależność - mianowicie - hałas ten słychać tylko wtedy kiedy auto jest już trochę na rezerwie - dźwięk IDENTYCZNY jak by kończył się łańcuch - bardzo charakterystyczny, (osoby posiadające silnik z22se którym dzwonił łańcuch zapewne dobrze znają ten nieszczęsny dźwięk) dochodzący typowo z rozrządu/ ewentualnie z okolic pierwszego cylindra, na górze, po posłuchaniu - pierwsza myśl to że górny łańcuch jest luźny, bądź odkręciło się któreś z kół zębatych wałka, po dolaniu około 5 litrów paliwa do baku dźwięk całkowicie ustaje silnik zaczyna pracować cicho i równomiernie objawy zupełnie ustępują - sprawdzałem tę zależność cztery razy i za każdym razem kiedy auto jest już trochę na rezerwie dźwięk zaczyna znowu powracać, po dolaniu do baku bańki benzyny natychmiast ustępuje i silnik zaczyna pracować normalnie - to jest cichutko, bardzo stabilnie jako że mam przejechane dopiero około 83 tys. km nie jest na pewno zużyty. Co robić, czy ktoś ma pomysł co to może być ? Ja po kilku nieprzespanych nocach nie mam już pojęcia co to jest, ale coś mi mówi, że może to być pompa paliwowa. Mówiąc więcej o moim silniku oryginalnie od nowości nic nie było zmieniane poza listwą wtryskową z kompletem czterech wtryskiwaczy, którą za poradą kolegów z forum w topiku viewtopic.php?f=30&t=3403 w którym na początku pisałem o problemie wymieniłem, listwa pochodziła z vectry b, podobno o przebiegu 140 tys. km. Co teraz zrobić, obstawiać uszkodzoną pompę paliwa, czy spróbować jeszcze podmienić listwę wtryskową z powrotem na tą która była oryginalnie, jak patrzałem na wtryskiwacze były jak nowiutkie, w bardzo dobrym stanie i wizualnie wyglądały na pewno o wiele lepiej niż te, które kupiłem na allegro z vectry b, oczywiście jak to na allegro - licytowałem wtryski "opel astra coupe z22se" a kiedy odebrałem i rozpakowałem paczkę z niezadowoleniem przeczytałem napis na listwie - "opel vectra b". Myślę no trudno, w końcu ten sam silnik pomyślałem, a jako, że kupiłem listwę za 80 zł mówię - trudno, najwyżej wrzucę ją do piwnicy jak coś nie będzie grało, ale wszystko początkowo było ok, potem usłyszałem znowu stukanie i opuście ręce, jak wspomniałem odkryłem dziwną zależność pomiędzy poziomem paliwa w baku a występowaniem tego dźwięku. Czy ktoś ma jakiś pomysł na diagnozę mojego auta i pomysł o co chodzi ?? ::zly ::zly Dźwięk ten jest bardzo dokuczliwy - często niestety zdarza mi się jeździć ostatnio na rezerwie, a kiedy dźwięk ten zaczyna dochodzić to w silniku na pewno nie dzieje się nić dobrego, początkowo miałem to olać i utrzymywać poziom w baku powyżej rezerwy, i mieć to w d.... ale stwierdziłem, że tak nie można - coś jest przecież popsute na 100% i wymaga naprawy. Proszę o jakieś porady, lub pomysł, każdą odpowiedz w temacie docenię !

Pozdrawiam wszystkich użytkowników !


Góra
  
 
PostNapisane: 24 listopada 2014, o 21:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
ilekroć miałem problem z pompą paliwa w autach, auto traciło na mocy, przymulało.
W dieslu gdzie była jako dodatkowa wręcz dławiło się po dodaniu gazu.
Możesz nagrać ten dźwięk bo tak trochę ciężko cokolwiek powiedzieć, równie dobrze może to być cykanie tego nieszczęsnego zaworku par paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2014, o 21:31 
Auto nic nie traci na mocy, po prostu jak jest już trochę na rezerwie zaczyna tłuc wtedy, po dolaniu 5 litrów paliwa wszystko natychmiast ustaje, silnik pracuje cichutko i równiutko, zawór par paliwa ? - a co to takiego, chodzi Ci o egr ?


Góra
  
 
PostNapisane: 24 listopada 2014, o 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 września 2013, o 16:40
Imię: Jacek
Silnik: Z22SE
U mnie stukało na zimnym silniku przez ponad dwa lata czyli jakieś 40tys/km. Samochód sprzedałem pół roku temu i dalej jeździ bezproblemowo. Odpuściłem wymianę rozrządu ze względu na to iż tania sprawa to nie jest, ale przede wszystkim dlatego że wymiana nie gwarantuje tego że nowy łańcuch się nie zerwie. Dbaj o poziom oleju i będzie git a jeżeli problemem jest niski poziom paliwa... no cóż nie ma nic prostszego :D trzymaj połowę baku i będzie okey :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 listopada 2014, o 06:37 
Panowie mam jeszcze takie pytani - chciałbym podmienić z powrotem listwę wtryskową na tą, która była oryginalnie i tu pytania - wtryski wyjdą mi same bez problemu, czy potrzebny jest mi jakiś specjalny ściągacz, mam już też drugą pompę paliwa, którą chcę podmienić Ale najpierw zacznę od wtryskiwaczy - w związku z tym, że na starej listwie dźwięk podobny dochodził z okolicy czwartego cylindra w takim układzie przełożę z niej do tej nowej wtrysk z pierwszego cylindra gdzie obecnie ten hałas występuje, jeżeli ta operacja nic nie da biorę się za pompę paliwa, nie wiem tylko jak zdemontować wtryski, czy wyjdą one same bez problemu, czy potrzebny jest jakiś specjalny ściągacz, proszę podpowiedzcie coś. Tutaj ogrom na prośba do SIR ADAM, aby zapoznał się z tematem i doradził cosik co robić


Góra
  
 
PostNapisane: 29 listopada 2014, o 09:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
listwa wyjdzie bez problemu, ściągacz nie potrzebny

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 listopada 2014, o 11:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
P1171 to problem z uboga mieszanką. Trzeb aby sprawdzic profilaktycznie lambdy, EGR ten zawor odpowietrzania zbiornika. Mozna go zaslepic na szybkiego by go wykluczyc. PRzepustnica tu te zoze też mieszać jak i wtryski. Z jakiegos powodu sorstaje malo paliwa na jalowych czyli albo nie dostaje paliwa albo owietrza za duzo. Stawiam na to pierwsze. Po oróznieni baku i zalaniu go paliwem ten litr obcego plynu juz nie powinien byc przyczyną. Oczewiscie filtr paliwa trzeba wymienic albo nawet na poczatek go wywalić bo mysle ze bedzie ta woda jeszcze gdzies tam sie zbierac. BEna sie slabo miesza a wodą.
Wtryski benzynowe dosc latwo sie czysci bo od drugiej strony podajemy benzyne a na wtrysk podajemy napiecie 12V i wtrysk powinien byc otwarty wiec wyleci ewentualny syf.
EGR cheatera tez bym zalozyl bo to zaden koszt a sie ustrojstwa powodujacego podobne objawy pozbywamy i wykluczamy.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 listopada 2014, o 16:59 
Panowie dziś wymieniłem pompe paliwa problem ustał !!! Za to teraz interfejs pokazuje błąd P 0463 - i co dziwniejsze przestałe mi w ogóle migać kontrolka od rezerwy. Na temat starej pompy powiem, że na jej dnie a właściwie na dnie jej karteru był dziwny szlam, był konsystencji jak żelek, nowa pompa była czyściutka z czystym sitkiem, ale co się stało z kontrolką rezerwy dlaczego nie miga, a auto jest na rezerwie w zwiazku z tym, że te dziwne stukanie było właśnie kiedy auto osiągneło ten poziom paliwa. Ma ktoś jakiś pomysł ?


Góra
  
 
PostNapisane: 29 listopada 2014, o 17:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Może kabelek od rezerwy nie łączy?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 listopada 2014, o 21:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 11:33
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Marcin
Silnik: X18XE1
Sprawdź kontrolkę przez kompa ;)

_________________
Moja Niunia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 grudnia 2014, o 22:43 
Wszystko już dobrze - mój błąd, kiedy zakładałem pompę nie odłączyłem akumulatora - po skasowaniu błędu interfejsem powróciła na miejsce migająca rezerwa, zobaczymy na jak długo, wydaje mi się jednak, że teraz jest na wskaźniku lekkie przekłamanie - mianowicie pokazuje trochę za dużo - ale jest to teraz najmniejszy problem, bardzo mało jeździłem po tych całych przebojach i teraz wymianie tej pompy - aż się boję, mam nadzieję, że wszystko będzie ok bo jak wsiadam siedzę jak na szpilkach ik patrzę na zegary kiedy wyskoczy nieszczęsny czek, a może ja już po prostu za bardzo się tym stresuję, czasami po prostu sytuacja z autem przerasta mnie... Panowie DZIĘKUJĘ WAM WSZYSTKIM BARDZO ZA WASZE CENNE WSKAZÓWKI !!!

dodane: 18 grudnia 2014, o 20:50

No i stało się - cały czas błąd P 0463, wskaźnik od paliwa nie działa, co dziwniejsze na wyświetlaczu mid pojawiła się literka F. Ręce mi już opadły, nie mam już siły, proszę podpowiedzcie coś, moi mechanicy twierdzą, że poszedł jakiś sterownik, czy to możliwe ? Zwarcia żadnego nie zrobiłem bo są tam tylko dwie koski - duża od pompy i malutka od pływaka i nie można ich wpiąć inaczej jak prawidłowo, żadnego zwarcia nie zrobiłem na pewno, proszę pomóżcie - nie wiem już co mam z autem począć...

dodane: 18 grudnia 2014, o 22:43

Wesol, SirAdam kolego przychodzi wam coś do głowy ??


Góra
  
 
PostNapisane: 20 grudnia 2014, o 11:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Jeszcze takiego błędu nie miałem, ale z tego co wyszukałem to
Błąd pojawia się gdy system obiegu oparów paliwa zostaje zakłócony.
hmmm...przyczyną może być np niedokręcony korek zbiornika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 grudnia 2014, o 14:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Maciek tą pompke wymieniles a opornice na plywaku tez razem z ta pompą?? Ta pompa to jakas pewna czy zamiennik jakiś?? Ja bym dal caly plywak z tej starej pompy. Zaden komp nie powinie tu ulec awarii. Zbiornik pozadnie zostal oczyszczony czy tylko ile sie dalo to zostalo zlane??

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 grudnia 2014, o 16:14 
O jaką opornice chodzi ? To białe przymocowywane do pompy razem z pływakiem ? Tak - była podmieniana ze starej pompy i dalej jest to samo. Zbiornik został raczej dobrze wyczyszczony. Pompka to nie zamiennik, kupiłem używaną na allegro - oryginał, wyglądała bardzo ładnie, pracuje też ok, tylko wyskakują te cholerne błędy i nie działa wskaźnik paliwa. Błędy obecne, nie da się ich skasować :( Wesół kolego mam do ciebie niedaleko, czy zajął byś się moim problemem ? Pomóż proszę ::beczy

dodane: 22 grudnia 2014, o 16:12

Wszystko się wyjaśniło, wyobraźcie sobie, że wadliwy był ten sam dekielek gdzie wchodzi główna wtyczka i ta mała od pływaka, niby po zmierzeniu jeden i drugi miał ten sam opór, a jednak - moi mechanicy nie dali wiary i podmienili dekielek - po wymianie szafa gra a komoda tańczy :) Reasumując - cała impreza kosztowała mnie wymianę wtryskiwaczy oraz pompy paliwa plus kupa stresu, objaw był tak dziwny że zakładam się że gdybyście go usłyszeli na bank obstawili byście rozrząd, ja też tak z resztą obstawiłem, a to zupełnie co innego było, w aucie naprawdę mogą jednak dziać się cuda i może być 10 różnych diagnoz problemu, pamiętajcie na moim przykładzie - jeśli na 100% nie jesteście przekonani co jest w bańce nie wlewajcie do baku - bo może być grubo !!! Martwi mnie teraz tylko trochę, że na komputerze wyskoczył mi komunikat -Kuhlmittel Stand-zbyt niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym :/ - sprawdziłem i rzeczywiście poziom obniżył się o jakieś 1,5 cm, no nic, nie będę panikował - tylko doleję i zobaczę co będzie się działo, ale czuję, że mam gdzieś jakąś drobną nieszczelność, teraz będzie pewnie miesiąc szukania źródła ubytku - chyba że ktoś z posiadaczy z22se miał podobny problem i wie coś o jakichś słabych punktach gdzie ta nieszczelność może występować, a odnośnie całej draki z autem pamiętajcie - nie wlewajcie randapu do baku ::wstyd Dzięki wszystkim za cenne rady i pomoc !


Góra
  
 
PostNapisane: 22 grudnia 2014, o 16:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
zobacz czy nie masz mokro pod dywanikami z przodu bo lubi cieknąc w astrach na łączeniu nagrzewnicy, mi trche ubyło ostatnio bo po montażu LPG gdzieś uciekał płyn


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL