Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 06:23

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 00:18 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Witam Koledzy. Mam pytanie na temat sposobu sprawdzania oleju w Z22SE. Mianowicie jak wytrę bagnet , włożę i od razu wyciągnę to poziom jest zerowy- i na zimnym i rozgrzanym silniku. Jeżeli bagnet posiedzi kilka- kilkanaście sekund to pokazuje 3 z 4 kresek- czyli idealnie. Poza tym potrafi mi też pokazać na bagnecie tylko 2 i 3 kreskę a pierwsza jest pusta. W drugiej Astrze Z16XE jest normalnie. Tzn. włożę i wyciągnę od razu bagnet to i tak pokazuje prawidłowy poziom oleju. Poza tym mam czujnik poziomu oleju i generalnie powinno się zapalić ostrzeżenie o za niskim poziomie oleju, prawda?
Będę wdzięczny za wyjaśnienia.
Pozdrawiam

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 10:00 
One tak mają :)

Ale ja bym nie czekał aż zapali mi się check niskiego stanu oleju...


Góra
  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 10:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sierpnia 2011, o 08:02
Lokalizacja: Ciechanów
Imię: Bartek
Silnik: Z18XE
na midzie nic nie pokazuje nigdy spr. poziom oleju?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 10:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Ja mam podobnie. Sprawdzić realny poziom oleju w tym silniku to nie jest taka łatwa sprawa. Na komputerze pokazuje się komunikat jeśli poziom oleju jest taki niski, że trzeba dolać litr oleju aby się pokazał stan na bagnecie.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 11:28 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
martino90 napisał(a):
Ja mam podobnie. Sprawdzić realny poziom oleju w tym silniku to nie jest taka łatwa sprawa. Na komputerze pokazuje się komunikat jeśli poziom oleju jest taki niski, że trzeba dolać litr oleju aby się pokazał stan na bagnecie.



Nic nie pokazuje na komputerze. Komp i czujniki sprawne. Auto z małym przebiegiem -80tyś. Silnik wymieniony na prawie nowy kilka lat temu. Więc przebieg silnika jeszcze mniejszy. Auto 2004rok. Generalnie latem nie było tak. Olej 5w40 Millers. Może temp powietrza spadła, olej zgęstniał? Tak jak wcześniej pisałem po kilku- kilkunastu sekundach pokazuje stan 3 kreski z czterech. Olej po ok 4tyś km od wymiany. Czasem nie pokazuje pierwszej kreski- tak jakby bagnet zapełniał się od góry...
Czyli to normalne w tym motorze?:)

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 11:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Mi raz pokazało ten komunikat zaraz w drodze powrotnej po kupnie. Dobrze, że miałem przy sobie w drugiej Astrze olej to dolałem i komunikat zniknął. Poprzedni właściciel widocznie dawno nie zaglądał na bagnet. Ja u siebie zauważyłem takie coś ze jak pokręcę bagnetem to też jest inny poziom oleju niż jeśli wsadzę go po prostu i wyciągnę nie obracając go na boki. Co jest istotne powierzchnia na której stoi samochód musi być idealnie pozioma. Ja jeśli sprawdzam przed garażem gdzie jest lekki spad bruku to mam inny poziom oleju aniżeli w przypadku kiedy sprawdzam w garażu na idealnie poziomej podłodze. Ja też mam czasami na bagnecie przeskok pomiędzy kreskami. Myślę, że to jest spowodowane, że gdzieś blisko miejsca gdzie rurka bagnetu wchodzi do silnika olej po prostu wisi na jakiś elementach i przy wkładaniu miarki zostaje ona zabrudzona tymi resztkami przed dotknięciem powierzchni oleju w misce.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 12:00 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
martino90 napisał(a):
Mi raz pokazało ten komunikat zaraz w drodze powrotnej po kupnie. Dobrze, że miałem przy sobie w drugiej Astrze olej to dolałem i komunikat zniknął. Poprzedni właściciel widocznie dawno nie zaglądał na bagnet. Ja u siebie zauważyłem takie coś ze jak pokręcę bagnetem to też jest inny poziom oleju niż jeśli wsadzę go po prostu i wyciągnę nie obracając go na boki. Co jest istotne powierzchnia na której stoi samochód musi być idealnie pozioma. Ja jeśli sprawdzam przed garażem gdzie jest lekki spad bruku to mam inny poziom oleju aniżeli w przypadku kiedy sprawdzam w garażu na idealnie poziomej podłodze. Ja też mam czasami na bagnecie przeskok pomiędzy kreskami. Myślę, że to jest spowodowane, że gdzieś blisko miejsca gdzie rurka bagnetu wchodzi do silnika olej po prostu wisi na jakiś elementach i przy wkładaniu miarki zostaje ona zabrudzona tymi resztkami przed dotknięciem powierzchni oleju w misce.


Czyli generalnie to ok? Tzn z tym czekaniem aż napełni się bagnet? Ta kwestia intere'suje mnie najbardziej...

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 12:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
To musiałbym sprawdzić ale to najwcześniej w piątek Oo .

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 13:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
U mnie jest tak, że jak jest niski poziom to pokazuje na Midzie...bądź też kontrolka się zapali...a czasami można się zorientować bez tych dwóch ostrzeżeń jak np...jedzie się krętą drogą, ostry zakręt to wtedy kontrolka MIGA...w czasie skrętu znaczy olej się przmieszcza i do czujnika dociera info, że nie ma oleju...raz mi się tak zdarzyło...

Jeśli chodzi o bagnet to spr na zimnym silniku.., czyszczę bagnet...wkładam, odczekam z 5 s i wyjmuję...i zawsze są one napełnione do wskazanej wartości...

Na ciepłym to wiadomo, że olej spływa ogólnie do miski itd...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 13:31 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
MANIECZKA napisał(a):
U mnie jest tak, że jak jest niski poziom to pokazuje na Midzie...bądź też kontrolka się zapali...a czasami można się zorientować bez tych dwóch ostrzeżeń jak np...jedzie się krętą drogą, ostry zakręt to wtedy kontrolka MIGA...w czasie skrętu znaczy olej się przmieszcza i do czujnika dociera info, że nie ma oleju...raz mi się tak zdarzyło...

Jeśli chodzi o bagnet to spr na zimnym silniku.., czyszczę bagnet...wkładam, odczekam z 5 s i wyjmuję...i zawsze są one napełnione do wskazanej wartości...

Na ciepłym to wiadomo, że olej spływa ogólnie do miski itd...


Na zakrętach nic się nie zapala. Wiem o co chodzi. Jak bagnet dłuższą chwile poleży w silniku to też pokazuje ok. Z tym sprawdzaniem po kilku sekundach to miałem tak jak było ciepło. Wkładałem i od razu pokazywał dobry poziom. Teraz muszę odczekać dłużej żeby pokazał. Więc nie wiem czy tak się dzieje z powodu ubytku oleju czy tak jest poprawnie...:(

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 13:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
No a silnik masz szczelny? masz wycieki itp?

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 14:53 
Ja sprawdzam na zimnym silniku:
1. wyjęcie bagnetu
2. przetarcie bagnetu
3. włożenie z powrotem bagnetu na ok 10sek.
4. wyjęcie bagnetu i sprawdzenie stanu oleju w silniku


Góra
  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 15:23 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Koledzy chyba rozwiązałem problem:))) pogłówkowałem trochę i znalazłem rozwiązanie. Mianowicie wyprostowałem bagnet. Był dość pofalowany i końcówka była przekrzywiona. Jak pytałem kolegę z ASO to powiedział, że nowe są proste. Tak więc wszystko wróciło do normy. Wkładam i od razu pokazuje poziom oleju. Poza tym tym kolego Manieczka nie mam wycieków, silnik suchy i wg mechanika w b dobrej kondycji. Byłoby dziwne to, że jeszcze tydzień temu bagnet pokazywał normalnie a dziś już nie. Poza tym dziwne było to, że po ok 15-20 sek wskazanie było na 3 kreski. Gdyby olej wyciekał to raczej nie ma szans na prawidłowy poziom oleju nawet po godzinie a nie po tych kilkunastu sekundach...
Jeszcze coś znalazłem- jasnoniebieską dużą kropę na bloku po stronie pasażera- czyli silniczek z poprawionym rozrządem:)))

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 15:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Jak możesz to zapodaj zdjęcie Twojego bagnetu tak dla porównania ;).

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 listopada 2013, o 16:57 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
martino90 napisał(a):
Jak możesz to zapodaj zdjęcie Twojego bagnetu tak dla porównania ;).


Nie ma problemu tylko daj maila. Nie moge z tabletu wstawiać zdjęć na forum a kompa nie mam.

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL