Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 11 maja 2024, o 11:03

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 kwietnia 2014, o 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
zastanawie mnie też duże spalanie, w z22se jako że nie ma przepływki odpowiadają sondy lambda
Czy jak odepniesz je to silnik tak samo pracuje? może ma lepszego kopa bez podpiętych sond?
Sprawdź też czujnik temperatury - ten który podaje info na kompa
Pozatym uszczelniacze przy listwie wtryskowej bym sprawdził czy lewe powietrze tam nie dostaje się.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwietnia 2014, o 20:40 
Sondy odepnę w weekend i na pewno dam znać. Jeśli chodzi o zakres pracy pierwszej to piękny sinus. Druga pracuje znacznie wolniej i zmniejszą amplitudą. Wg Op-Coma druga sonda wskazuje cały czas na wolnych obr. i ciepłym silniku "Mieszanka bogata" co jest podobno ok i oznacza że kat działa prawidłowo.

Czujnik temp. wg Opcoma bez problemu tzn. rośnie miarowo bez skoków.

Co do uszczelniaczy wtrysków rzeczywiście chyb na forum VC wisi podobny temat i winne okazały się (z tego co pamiętam) plastikowe obsady samych wtryskiwaczy (lewe powietrze). U mnie po zatkaniu ręką korpusu przepustnicy silnik momentalnie gaśnie, więc chyba jest ok (brak syczenia, zasysania). Jakiś czas temu psikałem samostartem we wszystkie "newralgiczne" miejsca i obroty się nie podnosiły.

Spalanie ostatnio w trasie (250km), styl dziadkowy ale bez przesady wyszło 8,5 wg kompa.

U Ciebie dzieje się cokolwiek z obrotami podczas "pompowania hamulca"?


Góra
  
 
PostNapisane: 10 kwietnia 2014, o 21:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
obroty odpukać narazie mam stabilne, jak klime załączę to troche wzrastają, ale to normalne
Z pompowaniem hamulca sprawdzę i dam znać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, o 08:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
jeszcze jedna rzecz mi się nasówa, jeśli sprawdziłeś wszystkie podciśnienia...pompa paliwa może powoli się kończy lub regulator ciśnienia paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, o 20:15 
Jak spuszczę paliwo z listwy (długo schodzi) i włączę zapłon to odpala normalnie (pompa szybko nabija listwę) więc chyba jest ok!
Jeśli chodzi o regulator to nie mam pojęcia jak go sprawdzić. Przy odłączonym wężyku gorzej wkręca się na obroty i to wszystko.
Dzisiaj sprawdziłem jeszcze taką rzecz: przy delikatnym trzymaniu gazu przez kilka sekund i puszczeniu go obroty też dostają dużej huśtawki, po chwili wracają do "normalnego" falowania :/


Góra
  
 
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, o 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Siema. Tak jak obiecywałem nagrałem filmik na którym starałem się pokazać wahania obrotów przy włączaniu klimatyzacji i podczas trzymania wciśniętego pedału hamulca. Przy włączaniu klimatyzacji widać lekki wzrost obrotów a po jej wyłączeniu lekki spadek. Jak widać u mnie ogólnie są niewielkie wahania obrotów. Co do hamulca to najpierw "pompowałem" pedałem a później trzymałem wciśnięty przez dłuższy czas. Silnik zaczął się dławić, lecz po odpuszczeniu sytuacja wraca do normy. Sorki za jakość, ale nie miałem lepszego sprzętu ::wstyd .

https://www.youtube.com/watch?v=Om9_-BlsixY&feature=youtu.be

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, o 20:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
drax napisał(a):
U Ciebie dzieje się cokolwiek z obrotami podczas "pompowania hamulca"?


kompletnie nic, pompowanie nie ma wpływu na pracę silnika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, o 21:08 
martino90 napisał(a):
Siema. Tak jak obiecywałem nagrałem filmik na którym starałem się pokazać wahania obrotów przy włączaniu klimatyzacji i podczas trzymania wciśniętego pedału hamulca. Przy włączaniu klimatyzacji widać lekki wzrost obrotów a po jej wyłączeniu lekki spadek. Jak widać u mnie ogólnie są niewielkie wahania obrotów. Co do hamulca to najpierw "pompowałem" pedałem a później trzymałem wciśnięty przez dłuższy czas. Silnik zaczął się dławić, lecz po odpuszczeniu sytuacja wraca do normy. Sorki za jakość, ale nie miałem lepszego sprzętu ::wstyd .

https://www.youtube.com/watch?v=Om9_-BlsixY&feature=youtu.be


O totototo :) Serdecznie dzięki! U mnie jest baaardzo podobnie! Do tego szarpie na ciepłym. W zeszły weekend udało mi się dorwać kolegę z forum AGC z Z22SE i u niego jest znacznie lepiej. Obroty bardzo delikatnie falują, praktycznie niezauważalnie i są mniejsze szarpania. Porównałem OP-comem jego logi i jest prawie to samo. Druga sonda cały czas na "bogato", MAP stoi na 28kpa. W weekend po świętach może uda mi się podmienić z nim przepustnice i cewkę. Jak silnik się rozgrzeje jesteś w stanie ruszyć na samym sprzęgle?

Cytuj:
kompletnie nic, pompowanie nie ma wpływu na pracę silnika


i tak być powinno!, EGR-a masz zaślepionego?


Góra
  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, o 08:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
zaślepiony

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, o 09:57 
Zaślepiony + emulator czy update sterownika?


Góra
  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, o 10:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
zaślepka z dziurką na grzybek i normalnie podłączony egr + rurę od egr-a do dolotu zdemontowałem + zaślepiłem kolektor.
Od dwóch lat tak narazie jeździ i spokój.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL