Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lutego 2014, o 15:02 
Witam wszystkich :)
W mojej bertonce wystąpił ostatnio problem pracy na 3garkach. Wymienilem listwe(cewke), obajwy sie troszke uspokoily jednakze od startu do 2250obr/min chodzi dalej jakby na 3cylindrach, potem jakby sie dolaczal ten ostatni i ciagnie normalnie az do 4000obr kiedy to jest nagly spadek mocy jakby jej sporo kucyków odbierało i dalej juz lipa. Jaka może być przyczyna? Prosze o pomoc i podpowiedzi bo nie wiem co dalej ::beczy
Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 6 lutego 2014, o 20:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 11:33
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Marcin
Silnik: X18XE1
Podłączałeś auto pod kompa?
Jakieś błędy?

_________________
Moja Niunia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lutego 2014, o 20:57 
Jutro bedzie podłączane i mam nadzieje, że coś wyjdzie


Góra
  
 
PostNapisane: 7 lutego 2014, o 00:55 
też miałem takie objawy, tylko podczas spadku mocy zaświecał się check, trwało to kilka sekund i check gasł a moc wracała, wyświetlało mi błąd P0354, najpierw wymieniłem świece org z ASO ale żadnej poprawy dopiero wymiana cewki mi pomogła. Kupiłem Valeo bo tańsze wszyscy mi odradzali twierdząc, że albo nie będzie poprawy a jeśli będzie to tylko na chwile. W ASO odradzali wszystkie poza orginałem nawet Valeo.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 lutego 2014, o 11:29 
U mnie cewka juz zmieniona, poprawa jest bo nie chodzi caly czas na 3 garach ale teraz zaczely sie inne cyrki

Po podlaczeniu pod kompa wyszlo ze sonda lambda robi poziomy wykres na biegu jalowym w granicach 5000mV ale po dodaniu gazu od razu zaczyna pracowac prawidlowo czyli robic sinusoide. Przeplywomierz mozna raczej wykluczyc bo po odlaczeniu go objawy nie znikaja. Wiec mozliwe ze sonda siedzi. W zwiazku z tym, żę jezdze na lpg to dowiedzialem sie jeszcze ze moze byc emulator. Jednak najpierw zaczne od wymiany swiec bo cewke zmienilem a swiecie wygladaly na dobre dlatego nie tykałem tego tematu.
Jakby ktos jeszcze mial jakies pomysly to prosze o pomoc
Z góry dzieki :)


Góra
  
 
PostNapisane: 7 lutego 2014, o 14:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jaki emulator? Co to za magik znowu oglądał.
Jak sonda stoi na 5V to obstawiał bym na nieszczelność.
Ja bym na poczatek sprawdził jak samochód jezdzi na PB.
Zresetował mu komputer i pojezdzil tylko na benzynie z 50km.
Jak objawy wrócą to najpierw porządek z PB a później poprawne strojene gazu.
Jeżeli sonda stoi na jałowych to wykakuje błąd. Jaki kod? p0130?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lutego 2014, o 14:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Kris95 napisał(a):
Po podlaczeniu pod kompa wyszlo ze sonda lambda robi poziomy wykres na biegu jalowym w granicach 5000mV ale po dodaniu gazu


Kolego sonda powinna pokazywac od 0,1 do 0,9 V. Tobie pokazuje 5V, czyli sonda do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lutego 2014, o 15:41 
Pokazuje tak tylko na biegu jalowym. Tak pokazuje sie P0130. Nie ogladal magik tylko osoba ktora sie zna i na codzien takie problemy rozwiazuje i nie jednego opla miala. Wiem tylko tyle ze czesto gazownicy montuja cos takiego, ale nie wiem co to jest i do czego to sluzy bo nie pytalem sie o to. Z reszta to jest nie wazne teraz. Najpierw zmienie swiecie i sprawdze co i jak i jak to wyglada na PB


Góra
  
 
PostNapisane: 7 lutego 2014, o 16:41 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Kris95 napisał(a):
Nie ogladal magik tylko osoba ktora sie zna i na codzien takie problemy rozwiazuje i nie jednego opla miala.


to dlaczego jeszcze auto nie chodzi jak trzeba???sjR-a,Jurand-a tych kolegów radzę posłuchać bo wiedzą co piszą.następnym razem zanim coś napiszesz podłącz pod kompa.bez tego to wróżenie z fusów

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lutego 2014, o 17:37 
Problem chyba rozwiazany. Swiece zmienilem i narazie wszystko sie unormowalo
Ja nie mowie, że koledzy mówią źle, ja tylko powiedzialem, że to nie żaden magik tylko osoba, która zna sie na rzeczy i powiedzial mi co mam zrobic i od czego zaczac wiec sprawa chyba zamknieta.


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 00:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
Kolego sonda powinna pokazywac od 0,1 do 0,9 V. Tobie pokazuje 5V, czyli sonda do wymiany.


Gwoli ścisłości każdy silnik opla jest inny. W x18xe1 jest sonda 5V i powinna oscylowac w zakresie ~1V ~5V więc koledze pokazuje dobrze.
I sondy bym na razie nie dotykał skoro po dodaniu gazu zaczyna oscylować pełnym zakresie. Mi też kiedyś doradzili wymianę i 400PLN w błoto poszło...

Jeżeli wywala Ci p0130 to wymiana świec raczej rozwiąze problem z chodzeniem na 3 gary ale cos mi sie wydaje ze błędu nie zlikwiduje.

Obym sie mylil.

pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 06:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
nie wiedzialem, ze montowali w tym silniku sonde szerokopasmowa... fajny bajer jezeli chodzi o afr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 09:34 
Po wymianie świec chodzi elegancko, ale sie okaże jak będzie pozniej i czy błąd bedzie wywalało


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL