Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 23:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 stycznia 2014, o 19:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
W 1.8 nigdy nie spadała mi temperatura poniżej 90 stopni a samochodem przejeździłem ponad 5 lat. Przez ten czas 2x wymieniłem wkład termostatu.
Obecnie w Turbo trzyma 80 ale z tego co sie orientuje to ten typ tak ma.

Nie wiem co ma piernik do wiatraka, u mnie LPG ustawione jest na 35' wiec nawet z uwalonym termostatem w miare szybko bedzie sie przełączało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 stycznia 2014, o 19:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
Tak wiec dziś kupiłem cały termostat firmy behr ,bo gościu w motoryzacyjnym nie wiedział jaki wkład,a z racji mrozu nie chciałem cudowac, bo cała zmianę robiłem na dworze.troche sie nagimnastykowalem i poszło. Miałem problem z tymi ori opaskami sprezynowymi na węzach. Po odpaleniu samochodu dziwnie pojawił sie check,co mnie zdziwiło,ale po otwarciu dużego obiegu i pochodzeniu na jałowym, po ponownym odpaleniu zgasł i teraz jest ciepełko i znowu mam mały i duży obieg. 100zl bo tyle dałem za termostat z obudowa a tyle radości. Mechanik chciał 100zl za robociznę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 11:49 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
Predator napisał(a):
sjR napisał(a):
powinna trzymać 92'


Na wskaźniku w aucie?
Toś przesadził.
Jak przy 89' sie juz wentylator wlacza, wiec nawet takiej nie powinien trzymać, tylko coś koło 85.


W Z20LET wentylator wlacza sie przy 90 st ale wskaznika w aucie. Po podlaczeniu do op coma pokazuje temp cieczy sporo wyzej. A np lekko ponad 80 st wskaznika w aucie to juz 90 po podpieciu op coma wiec wydaje sie ze wskaznik w aucie zaniza wskazania...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 12:06 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Są prawdopodobnie 2 termometry cieczy, ale nie mam pojęcia w których miejscach dokładnie.
Nikt tego jeszcze nie potwierdził ani nie zdementował.
90' wskaźnik = 99' op-com i wtedy sie odpala went.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 15:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Panowie ale po co wałkować temat z20let.
Kolega pytał o 1.8 wiec mu odpowiedziałem.
jak wszystko jest OK auto powinno się nagrzewać do 92' i taką temperaturę trzymać niezależnie od prędkości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 20:41 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
racja racja Sjr, tylko czekam aż ktoś kto dogłębnie analizował układ chłodzenia sie wypowie na temat tych różnych odczytów :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 września 2013, o 16:40
Imię: Jacek
Silnik: Z22SE
micho90 napisał(a):
Podobny temat więc zapytam przy okazji ;) .

Czy to normalne, że przy mrozie tak poniżej -10/-15 stopni i dużym wietrze, podczas jazdy autostradą ze stałą prędkością powyżej 140 km/h wskazówka wody spada do początku skali i się tak utrzymuje? Do jakichś 130 km/h jest ok, czyli temp. między 80-90 stopni. W pozostałych przypadkach działa wszystko jak należy, szybko łapie temp i utrzymuje jak należy, bez różnicy, czy miasto, trasa, korki, stała prędkość do 200km/h przy dodatnich temp. itp. Więc termostat jest ok, zresztą był wymieniony na ori przez poprzedniego właściciela. Pewnie przez to, że chłodnica jest zimna (razem z czujnikiem) i większość czasu chodzi na małym obiegu, a nawet jak otworzy się termostat, czujnik nie zdąży się zagrzać, by wskazać temp i z powrotem termostat się zamyka? Też macie tak u siebie?



Mam tak samo w tym silniku więc nie ma się co martwić :) Powyżej 130km/h przy spokojnej jeździe temp siada na plus minus 70st.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2014, o 20:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwietnia 2014, o 16:00
Lokalizacja: Częstochowa
Imię: Jakub
Silnik: X18XE1
Podlaczam sie pod temat. U mnie pojawil sie podobny problem. Jechalem dzis kawalek w trasie i temp spadla prawie do zera. Kiedy wjechalem do miasta wskoczyla na 90 i wszysyko gralo. Tez mi pada termostat?

_________________
Opel Astra Coupe Bertone


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2014, o 06:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2014, o 20:57
Imię: Karolina
Silnik: Z20LET
Gural napisał(a):
Podlaczam sie pod temat. U mnie pojawil sie podobny problem. Jechalem dzis kawalek w trasie i temp spadla prawie do zera. Kiedy wjechalem do miasta wskoczyla na 90 i wszysyko gralo. Tez mi pada termostat?



Wymienić czujnik temperatury. Ja miałam to samo dodatkowo auto długo kręciło na zimnym i ciepłym silniku
wymienione i wszystko gra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2014, o 15:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwietnia 2014, o 16:00
Lokalizacja: Częstochowa
Imię: Jakub
Silnik: X18XE1
Jednak termostat. Wymieniłem i teraz temp. jest idealnie.

_________________
Opel Astra Coupe Bertone


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 grudnia 2014, o 23:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
Nie minął nawet rok a mi temperatura wariuje i jest chlodnawo w samochodzie jak stoję na jałowym to spada na 80, a jak odpalę z ranca to z nawiewów leci juz ciepełko a wskazówka długo na zera potem podskakuje na 85 i nie moze dobić do 92 nawet jak szybko jade itp, normalnie szlak mnie trafia, próbowałem zdobyć uszczelkę gumowa pod ta obudowę termostatu ale nigdzie samej nie miałem, dzis kupiłem wkład polski ale jak go wrzucam do wrzątku to nic sie z nim nie dzieje i nie wiem jak to dziadostwo sprawdzić nie chce na marne robić roboty jak moze ten nowy tez walnięty jakieś porady macie?co to za ustrojstwo żeby co roku wymieniać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 grudnia 2014, o 07:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2014, o 20:57
Imię: Karolina
Silnik: Z20LET
wymien caly termostat, a nie wklad.. i to na oryginalny

ja tez tak mialam, wymienilam i jest spokoj. tez dlugo wskazowka sie nie podnosila po odpaleniu, no i nieraz w trakcie jazdy spadła do 0..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 grudnia 2014, o 00:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Nie widzę sensu pakowania całego nowego termostatu z obudową, a już tym bardziej oryginału GM...
kup sobie wkład Termotu i uszczelkę pod obudowę.
Robiłem już sporo x18xe1 na tych wkładach i nigdy nie było problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 grudnia 2014, o 13:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
Wymieniłem sam wkład tak jak kolega sjR pisał, ale termotu nie mogłem u siebie dostac, zapodali mi stahltera, niby zdiełano w Polsce w Warszawie,zobaczymy całe 25zł zapłaciłem, ale uszczelki samej nie było opcji dostac nawet w intercarsie nie mieli, jedynie na alledrogo była za 4 zł ale z przesyłka po wpłacie 17zł (troche przesada a listem nie chcieli wysłąc) w tym roku w styczniu kupowałem BEHRA z cała obudową i czujnikiem i teraz przy wymianie wkładu lekko posmarowałem uszczelkę silikonem wysokotemperaturowym i przykreciłem, narazie z pod obudowy nie leci, powiedzcie mi jak to jest z ta temperatura jak odpale po nocy to dosyc długo dobija do 92C ale zaraz po 500m leci juz letnie powietrze ( ten gruby wąż i chłodnica sa zimne w dotyku) jak juz dobija do 92 to idzie na duzy obieg i trzyma ta temperature.Jedynie na poczatku długo sie nagrzewa znaczy długo ta wskazówka sie nie podnosi. czy wszystko jest ok bop jakos wczesniej zaraz po odpaleniu szybciej szła w górę.
Mam nadzieje ze co roku nie bede wym ieniał tego ustrojstwa, bo zawsze mi w zime pada i wez teraz pod blokiem to wymieniaj.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL