mich007 napisał(a):
thejanek, mam pytanko do Ciebie...nie było słychać stukania zaworów? Były jakieś objawy dźwiękowe silnika czy tylko wyżej opisane?
Efekty były takie jak napisałem oraz charakterystyczne BUCZENIA silnika przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu na skutek zbyt dużej ilości powietrza wprowadzanego do cylindrów.
Podejrzewam że w przypadku silnika x18xe z elektronicznym pedałem gazu by tego nie było a silnik osiągał by np. 3000 obr./min. po ok. 10m sekundach od wciśnięcia pedału. Co do zaworów to na szczęście nie słyszałem, ponieważ wyrobienie klina na kole zębatym wału korbowego było na tyle małe że sam rozrząd do końca się nie rozregulował.
Dla ciekawskich:
Koła zębate wału korbowego oraz sam pasek rozrządu są przystosowane do przenoszenia siły 9-eciu TON. Są mechanicy którzy używają pasków rozrządu zamiast łańcuchów do wyjmowania silników z samochodów.
Informacje te zdobyłem dziś od kolesia który od dawna już siedzi w rozrządach.