Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 9 maja 2024, o 00:38

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 754 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 1 czerwca 2011, o 23:47 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Jeżeli chodzi o V - Power Racing, to mam pozytywne odczucia. Silnik lepiej sie wkreca, trzy konie więcej ;)
Spalanie wydaje się jednak wyższe niż w przypadku 95.
(chociaz tak jak napisał boboszyn, ciężko to stwierdzić, bo nie da się jeździć tak samo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 1 czerwca 2011, o 23:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
47 stron i ciagle to samo... ten temat powinnien byc w offtopicu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 2 czerwca 2011, o 11:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
boboszyn napisał(a):
Ja przez dłuższy czas tankowałem V-Power racing(jakiś czas temu,bo teraz już mnie nie stać)i ewentualną różnicę widziałem w pracy silnika i jako takim przyspieszeniu,być może takiego wymagał program

Stefanowy program jest robiony na 100 oktanów. Przy Stage 1 różnica w spalaniu na korzyść VPowera jest, ale minimalna.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 2 czerwca 2011, o 11:29 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 marca 2009, o 01:39
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Imię: Tomek
Silnik: inny
Piotr napisał(a):
Spalanie wydaje się jednak wyższe niż w przypadku 95.

Bo roznicy w spalaniu co do 95 w miescie nie odczujesz. Zatankuj sobie na dłuższą trasę to dopiero zobaczysz efekt.

Jurand, co jak co ale to prawda X.

_________________
HUMMART.pl - sklep z naklejkami!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 2 czerwca 2011, o 18:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Cytuj:
A Ty Polus sprawdzałeś ile teraz Ci pali?
nie mam okazji tego sprawdzic, bo malo jezdze. A jak juz jezdze to nie ma szybszego :P wiec lepiej nie sprawdzac spalania.
Ja jezdze caly czas na 100 okt od czasu jak mam program. Wczesniej na 98.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 2 czerwca 2011, o 20:58 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 21:46
Lokalizacja: masz coupe ??
Silnik: Z18XE
Z18XE trasa, 2 osoby audio i pełny bagażnik walizek itp. Prędkość przeważnie 140 km/h miejscami i szybciej. Spalanie 9.8 LPG.
Nie dowierzałem temu spalaniu ale w drodze powrotnej wyszło podobnie. Jestem zadowolony z tej sekwencji jak z każdego LPG w moich oplach :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 2 czerwca 2011, o 22:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
za kilka lat, jak juz nasze ople nic nie beda warte, to zaloze gaz do mojego 300 konnego rumaka i obale mit zwiazany z zywotnoscia silnika haha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 19:16 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Polus napisał(a):
ryba1 napisał(a):
u mnie w cabrio Z20LET po programie na trasie 120-130km/h około 8 litrów.
jakiego paliwa ??



VERVA 98

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 12 czerwca 2011, o 19:13 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
Obrazek


sam nie mogłem dziś uwierzyć ;)

Wodzisław Śl. - Kraków i w drugą stronę...
70% trasa autostradowo 140km/h, 30% miasto, chwilami w korkach.



Waldek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, o 07:59 
Czytałem troche na temat spalania Z20LETa, który to podobno przy normalnej jeździe, bez ciężkiej stopy, powiedzmy do 2,5 tys. obrotów potrafi spalić w mieście tyle, co 1.8l, czy to prawda? Turbo ciągnie od 3 tys.?
Trochę info odnośnie drugiego pytania:
Z22SE mam od roku, jeżdzę tylko po mieście. Rocznie 6 tys. km, tzn. na uczelnię rano i wracam po południu, więc silnik sią rzeczy zawsze jest zimny, wówzas bardzo go oszczędzam, nie mówię o wyjazdach gdzieś tam na miasto, ale silnik wówczas równięz nie jest jakoś super rozgrzany.
Spalanie obecne to 14,4l w zimie, w lato było chyba 13 z tego co pamiętam. Pojechałem więc do zakładu spytać, czy to norma i czy wszysto gra. panowie mówią, że mają dobrą i złą wiadomość. Zła to taka, że on tyle pali, bo ma tyle palić w takich warunkach użytkowania, a dobra to taka, że nic tam nie jest zmechacone i gitara gra silnik igła. Dodam tylko, że wyżej jak 3 tys. rzadko kręce, może jeden wyjazd na trase 100km raz w miesiącu, ale to jest nic. Tam można go wyzej potrzymać.
I tu moje pytanie:
Jak przy takim użytkowaniu Z22SE będzie się spisywał silnik z turbo? Użytkowanie Z20LETa w takich warunkach nie będzie bardzo szkodliwe dla silnika? Czy turbo spali mi mniej przy odpowiednim racjonowaniu gazu?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, o 11:04 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
Jeżdzę turbo i szczerze powiem, że ten silnik mniej Ci nie spali. Myślę, że przy takich samych warunkach spalanie bedziesz miał niemalże identyczne. Tu chodzi o temp. pracy silnika, na niedogrzanym wciąga więcej wachy i to jest normalne.
Poza tym kupować mocny silnik, żeby później jeździć tylko do 2.5 czy 3.0 tys obrotów oszczędzając go z racji jego niedogrzania i pokonywania krótkich odcinków jest bez sensu według mnie...
Z20LET teoretycznie ciągnie juz od 1980 obr (dane producenta) ale w rzeczywistości jest to ok 2800 obr. Możesz podejrzeć wykresy z letów w dziale technika - tuning - wykresy
jazda na niedogrzanym silniku zawsze jest szkodliwa dla silnika, bo nie pracuje on w optymalnych, przewidzianych przez producenta warunkach a tym samym jego zywotność się skraca, dlatego tak ważne jest, aby na zimnym silniku obchodzić się z nim jak z jajkiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, o 13:06 
dzieki :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, o 15:42 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
dam9an napisał(a):
Poza tym kupować mocny silnik, żeby później jeździć tylko do 2.5 czy 3.0 tys obrotów oszczędzając go z racji jego niedogrzania i pokonywania krótkich odcinków jest bez sensu według mnie...


da się ale zero satysfakcji z jazdy.chcąc jeździć taniej można w instalacje LPG zainwestować

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, o 15:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Feg napisał(a):
Z22SE mam od roku, jeżdzę tylko po mieście. Rocznie 6 tys. km, tzn. na uczelnię rano i wracam po południu, więc silnik sią rzeczy zawsze jest zimny, wówzas bardzo go oszczędzam, nie mówię o wyjazdach gdzieś tam na miasto, ale silnik wówczas równięz nie jest jakoś super rozgrzany.
Spalanie obecne to 14,4l w zimie, w lato było chyba 13 z tego co pamiętam. Pojechałem więc do zakładu spytać, czy to norma i czy wszysto gra. panowie mówią, że mają dobrą i złą wiadomość. Zła to taka, że on tyle pali, bo ma tyle palić w takich warunkach użytkowania, a dobra to taka, że nic tam nie jest zmechacone i gitara gra silnik igła. Dodam tylko, że wyżej jak 3 tys. rzadko kręce, może jeden wyjazd na trase 100km raz w miesiącu, ale to jest nic. Tam można go wyzej potrzymać.
I tu moje pytanie:
Jak przy takim użytkowaniu Z22SE będzie się spisywał silnik z turbo? Użytkowanie Z20LETa w takich warunkach nie będzie bardzo szkodliwe dla silnika? Czy turbo spali mi mniej przy odpowiednim racjonowaniu gazu?


to sporo pali, ja co prawda kupiłem już z instalacją LPG, ale 40l starcza mi na 350km, na komputerze mam średnie wskazanie 9,9-10,2 a w sumie 80% kręcę się po mieście

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, o 17:22 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja ostatnio patrzalem to spalanie mam ok 17L .... tyle ze u mnie jest odwrotnie... rzadko schodzi ponizej 3 tys obr ;D

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 754 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL