Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:06

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 kwietnia 2013, o 16:30 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
witam

mam pewien problem jak w tytule,,, jadac na jakimkolwiek biegu(poza 3 i 4) zrzucam na luz i niestety lewarek sie nie ustawia na srodku
innaczej tlumaczac lewarek stawia opor przy poruszaniu na boki :/

Nie jest to wina linek ani wybieraka (sprawdzilem)

przy skrzyni f23 jest taki jakby krzyzak do ktorego przyczepione sa linki.. i ten wlasnie krzyrzak nie odbija :/
czy na tym mechanizmie powinna byc jakas sprezyna ? czy w samej skrzyni cos sie urypalo ?

chodzi o ten krzyzak

Obrazek

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwietnia 2013, o 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Jeśli pozwolisz to ja się podepnę pod temat od razu.
Ja mam troszkę inny problem chodź związany z tą samą skrzynią.
Kiedyś zamówiłem zestaw naprawczy do wybieraka (plastikowa tulejka) + zrobiłem transplantację z innego wybieraka i tak powstał mój frankensztajn. Sam wybierak chodzi idealnie i brak jest na nim luzów.
Problemem jest natomiast motyw że w przypadku 1 i 2 biegu nie zawsze wchodzi bieg (tak jak by z oporem). Reszta biegów wchodzi dobrze. Dodatkowo jest tak że przy wbijaniu 1 czasami słychać tak jak by uderzenie.
Czy może być tak że te linki które idą od lewarka do skrzyni mogły się już po taki czasie rozciągnąć trochę dlatego powstają takie problemy ?

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwietnia 2013, o 07:46 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja mysle ze nie.. predzej musisz wyregulowac. ja jak swoje regulowalem to jeden obrot roznicy a juz wlasnie 1 bieg nie chcial wejsc

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwietnia 2013, o 08:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Doktor29 napisał(a):
ja mysle ze nie.. predzej musisz wyregulowac. ja jak swoje regulowalem to jeden obrot roznicy a juz wlasnie 1 bieg nie chcial wejsc


W taki razie muszę znaleźć jak się reguluję to cholerstwo :P
Czy to czasem nie w miejscy gdzie przyczepia się te linki do lewarka ?

Czy na forum jest w ogóle instrukcja jak wyregulować tą skrzynię ?

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 10:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Prosze o to teskt z forum vectry:

REGULACJA CIEGIEL:

1. Trzeba zciagnac mieszek i dostac sie do wybieraka dzwigni zmiany biegow.
2. Wrzucamy na luz
3. Blokujemy dzwignie zmiany biegow srebrna zawleczka znajdujaca sie przy kuli dzwigni.
4. Wypinamy zawleczki ciegiel przy dzwigni
5. Udajemy sie pod maske i reka zmieniamy pokolei wszytkie biegi wybierakiem na skrzyni konczac na polozeniu luz. Przy wbitym biegu nie damy rady zapiec ciegiel do wybieraka przy dzwigni.
6. Zapinamy zawleczki ciegiel.
Wszystkie biegi powinny ladnie wchodzic przy wlaczonym silniku i wcisnietym sprzegle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 11:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Wielkie podziękowania dla kolegi Jurand ;)
Postaram się tym zająć jeszcze w tym tygodniu :)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 18:45 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
A czy ktos wie czy na elemencie zaznaczonym na fotce powinna byc jakas sprezyna czy cos?

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 19:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Doktor29 pisałeś wcześniej że sprawdzałeś lewarek i że z nim wszystko ok.
Pozwól że zapytam: czy sprawdzałeś w lewarku są takie dwie sprężyny które powodują właśnie odbijanie lewarka na środek ?
Ja miałem taką sytuację że jak rozbierałem ten lewarek na części to jedna z tych sprężyn mi wypadła.
Jak byś rozbierał lewarek to polecam ci nasmarowanie wszytki ruchomych elementów smarem do przegubów :)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 19:13 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
w lewarku na linki nie ma sprezynek
u mnie wyraznie opor stawia to co na zdjeciu zaznaczylem... wszystko inne wykluczone :)
biegi wchodza leciutko.. tylko opor jest przy ruszaniu leawrkiem na boki...

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 19:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Mam lewarek na linki i go rozbieralem.
Są w nim sprężynki tylko ukryte. Trzeba rozebrać cały lewarek na części i wredy dopiero widać je ;-)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 19:40 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 21 marca 2009, o 13:22
Lokalizacja: Grajewo
Imię: Tomek
Silnik: Z22SE
Doktor29 napisał(a):
w lewarku na linki nie ma sprezynek
u mnie wyraznie opor stawia to co na zdjeciu zaznaczylem... wszystko inne wykluczone :)
biegi wchodza leciutko.. tylko opor jest przy ruszaniu leawrkiem na boki...

W zeszłym roku miałem podobny problem. Spryskałem ten mechanizm smarem w sprayu, rozruszałem i lewarek ustawia się w środkowej pozycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, o 19:59 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja pol dnia tym ruszalem i wd-40 pryskalem... nic nie pomaga... ale strasznie zardzewiale jest to dziadostwo a nie wiem czy sie da to jakos zdjac bo nic nie widac jak skrzynia jest na aucie :/

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 13:27 
Witam,
Odświeżam temat bo chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa ze skrzynią F17. Otóż mam luzy na wybieraku biegów i chciałbym się go pozbyć. Moje pytanie brzmi: Co trzeba zrobić? Czy wystarczy zakupić tylko zestaw naprawczy z allegro i powymianiać plastikowe tulejki, czy rozbierać cały koszyk i wyjmować po czym znowu regulować biegi?

P.S. Bardziej odpowiedniego tematu szukajka nie znalazła.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 15:25 
Podepnę się do tematu bo mam podobny problem co Doktor.
Servesys napisał(a):
Ja miałem taką sytuację że jak rozbierałem ten lewarek na części to jedna z tych sprężyn mi wypadła.

Często, gęsto jest tak, że jak już wypadnie jakaś sprężynka to później trzeba się gimnastykować, żeby ją później ponownie umiejscowić. Autem zmuszony jestem jeździć codziennie dlatego pytanie: Czy nie było problemów z włożeniem sprężyny ponownie? Mam dzisiaj wolne popołudnia to rozbiorę drążek i psiknę tu i ówdzie.

Pzdr


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 15:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
CharlesFlower napisał(a):
Podepnę się do tematu bo mam podobny problem co Doktor.
Servesys napisał(a):
Ja miałem taką sytuację że jak rozbierałem ten lewarek na części to jedna z tych sprężyn mi wypadła.

Często, gęsto jest tak, że jak już wypadnie jakaś sprężynka to później trzeba się gimnastykować, żeby ją później ponownie umiejscowić. Autem zmuszony jestem jeździć codziennie dlatego pytanie: Czy nie było problemów z włożeniem sprężyny ponownie? Mam dzisiaj wolne popołudnia to rozbiorę drążek i psiknę tu i ówdzie.

Pzdr


Nie nie było problemu ze sprężynką. Poleca rozebrać lewarek na części pierwsze przesmarować wszystko co ruchome smarem do przegubów (nie WD40 lub innym tego typu smarem) i ponownie złożyć. Wszystkie części wychodzą bez problemu i tak samo się łatwo składa lewarek.
Rada: patrz w którą stronę są montowane zaczepy lub tulejki żebyś w drugą stronę nie kręcił i nie ułamał.
Jeśli cały lewarek wyczyścisz z brudu i starego smaru i ponownie nasmarujesz to posłuży ci jeszcze długi czas ;)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL