Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 05:31

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 października 2013, o 15:46 
Niedawno zmieniłem świece na BOSCH HR7NI332W. Nie wiem czy to jest tym spowodowane, ale na biegu jałowym obroty minimalnie się wahają (o jakiś 1mm), przez co powodowane są lekkie drgania (wiadomo jakie). Auto jeździ na gazie. Gdzieś na forum czytałem, że przy tych świecach zalecana jest regulacja gazu.
Myślicie, że po regulacji będzie lepiej? Rozumiem, że każdy szan ujący się gazownik bez problemu dokona takiej regulacji.

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 14 października 2013, o 00:38 
mam to samo ok 1 mm, niby nic ale jednak zauwazalne, jezdze tak rok wszytstko na biezaco serwisuje:)


Góra
  
 
PostNapisane: 14 października 2013, o 07:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Sprobuj wyczyscic przepustnice i zrobic jej adaptacje. W googlach pisze jak ja zrobic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2013, o 08:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Jurand napisał(a):
Sprobuj wyczyscic przepustnice i zrobic jej adaptacje. W googlach pisze jak ja zrobic.


Mógłbyś zapodać linka do tego opisu jeśli takowy istnieje?

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2013, o 08:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Dobra poznaj moje dobre serce.

1. Odlaczasz kleme minus.
2. Rozbierasz dolot (w twoim silniku bardzo latwe dojscie do przepustnicy).
3. Wyciagasz przepustnice na STOL i ja dokladnie czyscisz (ma sie swiecic jak po polerce :D)
4. Sprawdzasz uszczelki czy sa dobre
5. Skladasz wszystko z powrotem
7. Podlaczasz kleme minus
8. Wsiadasz do samochodu i wylaczasz wszystkie odbiorniki (radio, swiatlo itp)
9. Odpalasz auto i nie naciskasz na gaz (ma sobie chodzic na wolnych obrotach do momentu w ktorym wlaczy sie wentylator)
10. Jak sie wlaczy wentylator naciskasz na gaz w okolice 3 tys obrotow i utrzymujesz je na 5 sek, puszczasz na 30 sekund, po 30 sekundach znow naciskasz i robisz to samo 3krotnie.
11. Koniec.
12. Adaptacje przeprowadza sie na BENZYNIE

Podobno mozna zrobic techem i op comem, ale jeszcze tego nie wyczailem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2013, o 08:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sierpnia 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Imię: Dominik
Silnik: Z20LET
Jest instrukcja po angielsku do op-com'a:


Electronic Throttle Body Reset
When this is needed
After cleaning, or replacement of the electronic throttle body, the Adaptation of the electronic
Throttle Body must be performed.
This procedure must also be carried out, when you take off the negative battery terminal, or
replace the engine control unit!
Which engine codes are supports this opration
Z10XE
Z12XE
Z18XE
Z18XEL
Z20LET
Prerequisities
The ECT (coolant temperature) is at normal (warm, about 85 °C)
temperature.
The engine is not running.
Throttle pedal is idle position (please, do not operate the gas pedal during )
Battery voltage is greater, than 11 V
There is no DTC stored in the engine control unit
Performing the Throttle Body Adaptation
Choose the engine
Click on the [Special function] button.
Click on the [Reset learned values] button.
Click on the [Start] button.

_________________
Moje Cabrio RedDOT Stage 5.1

Obrazek



JAK COŚ STUKA, TO WIEDZ, ŻE COŚ SIĘ DZIEJE...



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2013, o 20:06 
Przepustnice czyściłem jakieś 3 tygodnie temu i wszystko było w porządku (chyba że tego nie zauważałem aż do wymiany świec). Spróbuje zrobić jak w twojej instrukcji Jurand, aczkolwiek z pominięciem pkt. 2-6 :D


Góra
  
 
PostNapisane: 15 października 2013, o 12:42 
Mialem podobny problem jak zalozylem nowe swiece Boscha typowo do gazu... Musialem poprostu pojezdzic troche z tym problemem i wkoncu sie ustabilizowalo... nowe swiece musze sie troche poprostu poprzepalac aby odpowiednio iskierki doprowadzaly.. Zadnej przepustnicy nie musialem czyscic :)


Góra
  
 
PostNapisane: 15 października 2013, o 15:56 
Przepustnice czyściłem profilaktycznie, gdyż o tym aucie od poprzedniego właściciela nie wiedziałem nic. Czas pokarze czy rzeczywiście muszą się poprzepalać itd. Póki co zrobiłem adaptacje przepustnicy.

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 15 października 2013, o 21:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
YankeeJ napisał(a):
Póki co zrobiłem adaptacje przepustnicy.

Pozdrawiam


Pomoglo??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 października 2013, o 18:02 
Nie wiem czy coś zrobiłem źle xD, ale nie pomogło, jest to samo, a nawet czasami obroty skaczą do 1,5tyś :P


Góra
  
 
PostNapisane: 24 listopada 2013, o 21:14 
Nie wiem, z którego roku masz Z22SE ale wgranie nowego softu do ECU powinno rozwiązać problem. Koszt 100 zł przynajmniej w Krakowie u wiadomych gości od Opla.
Jak czyściłeś przepustnice to trzeba zrobić "adaptacje" (tylko TECH 2).


Góra
  
 
PostNapisane: 24 listopada 2013, o 23:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Boom napisał(a):
Nie wiem, z którego roku masz Z22SE ale wgranie nowego softu do ECU powinno rozwiązać problem. Koszt 100 zł przynajmniej w Krakowie u wiadomych gości od Opla.
Jak czyściłeś przepustnice to trzeba zrobić "adaptacje" (tylko TECH 2).


Nie zawsze trzeba.

Ja czyściłem u siebie przepustnicę. Ba nawet zmieniałem ją na inną i nie musiałem robić "adaptacji".

Czasami przyczyną takich zachowań jest sama przepustnica.

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL