Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 11:08

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 grudnia 2009, o 00:01 
witam,nie dawno dałem mechanikowi wymienić płyny oleje i filtry oraz świece w asi i dodatkowo zleciłem pomiar ciśnienia na cylindrach,zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie na tej małej karteczce od mechanika widać że na 4 cylindrach widać równo 14,5 czegoś tam(chyba bar) a z danych silnika wynika 10.Nie wiem czy dobrze to skojarzyłem ze sobą?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2009, o 00:22 
Moze 145 ? jesli tak to wynik mógł być podany w PSI (per square inch) a to odpowiada 9.99738 Bara


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2009, o 00:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Marco napisał(a):
na 4 cylindrach widać równo 14,5 czegoś tam


Bar.
Mozesz spac spokojnie, wszystko w najlepszym porzadku.
Wazne jest zeby wszystkie cylindry mialy "po rowno" , bez wiekszych roznic pomiedzy cylindrami.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2009, o 01:18 
Zastanawia mnie tylko po co i skąd pomysł mierzenia ciśnienia na cylindrach ? Nie równo ci pracował ? Jak co to może wina świec wcześniej ;) No ale spr. to chwila moment, możesz spokojnie spać.

Mam nadzieje że świece seria.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2009, o 09:37 
Marco, Trafiles na porzadnego fachowca a cisnienie jest OK


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2009, o 17:39 
To wszystko przez Garnuliego :D na zlocie mi powiedział że słyszał dziwny metaliczny dżwięk i jak był ciepły źle zapalał. miałem świece GM 0013 czy jakoś tak a teraz mechanik założył mi boscha i jest lepiej, oczywiście dokręcone na 20Nm.Poza tym zrobiłem już 36 tyś na gazie i chciałem sprawdzić czy zmniejszyła się kompresja, ale jak piszecie że jest spoko to ok


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2009, o 17:44 
za duzo na uczelni przebywam przez to pisze takie bzdury ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 11 września 2013, o 21:09 
odświeżam temat silnik z22se przy pomiarze ciśnienia sprężania wyszło mi 17 16 17 16 tak jak ida cylindry martwić się muszę??

pomoże mi ktoś..??może któś juz miał taką sytuacje...


Ostatnio edytowano 12 września 2013, o 22:51 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz
edytowałem do jednego posta


Góra
  
 
PostNapisane: 14 września 2013, o 17:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Podepnę się pod temat. Mój silnik od czasu zakupu samochodu powoli zużywa olej. Do tej pory po przejechaniu ok. 10 tyś. dolałem ok. 2L oleju. Czytałem już wiele na ten temat i wywnioskowałem, że prawdopodobnie będę musiał wymienić uszczelniacze zaworowe a w najgorszym przypadku pierścienie. Chcąc rozwiązać ten problem przeprowadziłem dzisiaj pomiar ciśnienia sprężania aby upewnić się, że pierścienie silnikowe są w dobrym stanie. Otrzymałem następujące wyniki: 1 cylinder 14,1; 2 cylinder 14,1; 3 cylinder 14,0; 4 cylinder 14,2. Wiem, że wyniki są jak najbardziej w porządku ale w przypadku trzeciego cylindra nie jest dobrze, ponieważ podczas kręcenia rozrusznikiem na manometrze jest 14 Bar ale po wyłączeniu zapłonu wskazówka manometru po paru sekundach pokazuje 0 Bar. Po prostu całe ciśnienie gdzieś ucieka. Nie wiem czy to spowodowane jest przez nieszczelny zawór czy może przez uszczelkę pod głowicą. Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Poratujcie.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2013, o 17:40 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
na 10 tyś bierze Ci 2l oleju i Ty chcesz robić remont? ::kij


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2013, o 18:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
No przyzwyczaiłem się do samochodów które na 15 tyś. potrzebowały 0,2L na dolewkę lub wcale. A tutaj już ponad 2L na niecałe 10 tyś km. Ale mniejsza o to. Chciałbym się dowiedzieć co stoi za tym gwałtownym spadkiem ciśnienia na trzecim cylindrze. Jakieś pomysły lub własne doświadczenia?

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2013, o 18:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
martino90 napisał(a):
Chciałbym się dowiedzieć co stoi za tym gwałtownym spadkiem ciśnienia na trzecim cylindrze.


ta 1/10 może być spowodowana nawet źle przyłożonym przyrządem.nie ma się czym przejmować

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2013, o 19:18 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
martino90 napisał(a):
No przyzwyczaiłem się do samochodów które na 15 tyś. potrzebowały 0,2L na dolewkę lub wcale. A tutaj już ponad 2L na niecałe 10 tyś km.


w z22se branie oleju to raczej standard :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2013, o 19:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2012, o 14:32
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków
Imię: Marcin
Silnik: inny
Niestety wiem, że te silniki lubią olej jak żadne. Co do złego przytrzymania przyrządu to akurat mój miał gwint i wkręcało się go w miejsce świecy, także nie było żadnych nieszczelności miedzy głowicą a przyrządem.

_________________
Było:
1. Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1
2. Opel Astra G HB 3D 1.6 8V,
3. Opel Astra Coupe Bertone 2.2 16V ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=15001
Jest: Opel Astra H GTC Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2013, o 19:32 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
martino90 to i tak się nie ma czym martwić 1/10 to jest nic.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL