Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 15:09

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sierpnia 2013, o 21:03 
Offline

Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, o 21:59
Lokalizacja: Tychy
Imię: Kamil
Silnik: Z18XE
Witam. Od kwietnia jestem posiadaczem Bertony z motorkiem Z20LET. W momencie gdy ją kupowałem sprzedający zapewniał mnie, że niedawno robił remont silnika (honowane cylindry, nowe pierścionki, panewki, remont głowicy), turbo po regeneracji. Na dowód miałem jego zdjęcia z remontu. Autko chodziło ładnie, nie dymiło, wszystko wydawało się być ok. Do momentu gdy po jakiś 1500km postanowiłem wymienić olej na świeży taki sam jak był (podobno) Mobil 5W50. Niestety okazało się, że silnik bierze olej (zaczęło się od około 0,5L na 1000km). Po przejechaniu około 1000km doszło dymienie na niebiesko i wzrost spalania oleju.

Na dzień dzisiejszy auto nie nadaje się do jazdy bo pali 1,5L na 1000 jak nie więcej. Byłem na kompresji i wyniki następujące 12, 12, 10, 9. Na dwóch ostatnich świecach widać nalot olejowy na świecach. Zrobili mi też próbę olejową na tych cylindrach i kompresja wzrosła do 14 ;]. Teoria mechanika to błąd przy poprzednim remoncie, przehonował cylindry a założył nominalne pierścionki...

I teraz pytanie do was:

1. Czy warto pakować się w kolejny remont, chciał bym pojeździć z 2-3 lata tym autkiem bo blacharsko i ogólnie jest super.
2. Mechanik namawia mnie do zmiany pierścieni wraz z tłokami i sworzniami na 1 nad wymiar. Orientowałem się i zwykłe tłoki z 1 nad wymiaru kosztują niemal tyle co kute, więc czy nie lepiej trochę dołożyć i zakuć ??
3. W dolocie turbiny jest olej z tego co wiem może być to wina pierścieni, ale gdybym zdecydował się na kute tłoki chciałbym zamontować turbo od LEH'a i zrobić program na około 220KM. Gdzie można wyrwać nowe turbo od LEH'a z jakąś gwarancją i w miarę przystępnej cenie ? (Wolałbym dostać turbo raczej w PL, ew. Niemcy)
4. Czy nie lepiej poszukać innego LET'a i go przełożyć ?? (Zdaje sobie sprawę, że można trafić na taką samą padake, więc to raczej ostatnia opcja).
5. Czy znacie jakiś zaufany warsztat/osobę w okolicy śląska(Katowic) która podjęłaby się takiego remontu ?.

Z góry dzięki za odpowiedzi i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sierpnia 2013, o 21:20 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Kamel34 kucizny tanio nie kupisz.turbo z LEH-a masz na allegro za 3 tysie.remont może Ci zrobić mich007.na remont szykuj 10 tyś

2 sprawa następny silnik może być w takiej samej co Twój albo gorszej kondycji.jak już to tylko remont

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sierpnia 2013, o 21:41 
Offline

Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, o 21:59
Lokalizacja: Tychy
Imię: Kamil
Silnik: Z18XE
No właśnie mam około 10tyś i chciałbym się w tym zmieścić.
A co mam myśleć o tym :
http://www.re5pect.pl/kute-tloki-woessn ... 20let.html ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sierpnia 2013, o 21:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
a mich007 sprzedaje przecież caly silnik LET. to moze lepiej caly slupek zapodac od niego a ten szajs sobie w garazu palniesz, szklo albo granit walniesz naniego i masz ladną ławe. Teraz takie modne to jest.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sierpnia 2013, o 21:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
pisz do Krzyśka i remontuj.kompletuj graty i jazda

Kamel34 napisał(a):
A co mam myśleć o tym :
http://www.re5pect.pl/kute-tloki-woessn ... 20let.html ?



chyba będą pasować skoro napisane.dopytaj Boro bo On u siebie zakładał i chyba nie tylko

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sierpnia 2013, o 22:09 
Offline

Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, o 21:59
Lokalizacja: Tychy
Imię: Kamil
Silnik: Z18XE
No priv już napisany. Remontem zajmę się we Wrześniu jak wrócę z za granicy. Chciałbym to zrobić porządnie, żeby przez te parę lat nacieszyć się autkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 września 2015, o 15:59 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lutego 2009, o 21:06
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Jarek
Silnik: inny
odswieze kotleta bo stało sie berta umarła :(
poszla panewka na 4 cylindrze i tlok walil w glowice. Dziwne gdyz auto sporadycznie kiedy ''katowane''
kompresja na cylindrach 9,9,1, a na czwartym chyba wogole Oo
Z tego co mi wiadomo to byl robiony remont silnika około 30tys km temu..... ::hmm
i teraz nasowa sie pytanie czy oplaca sie robic kolejny remont silnika (ciekawe na jak dlugo) a jak robic remont to czy wsadzac kucizne lub poszukac w miare zdrowy słupek i wymienic

Pytanie oklepane lecz w tym wypadku autko robione przez fachowcow i tez sie zesrało -,-
Najpewniejsza rzecz w aucie poszlaaaaa

_________________
Hello. It's good that you stopped by. Do you wanna win some money? Then I want to advise you the best
[url=https://jockerland.com/canada-slots]internet slots[/url], come in and play.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 września 2015, o 17:06 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
szukaj LEHa i pakuj - tańsze i lepsze niż szukać LETów/remont


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 września 2015, o 17:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jarek napisał(a):
Z tego co mi wiadomo to byl robiony remont silnika około 30tys km temu..... ::hmm
i teraz nasowa sie pytanie czy oplaca sie robic kolejny remont silnika (ciekawe na jak dlugo) a jak robic remont to czy wsadzac kucizne lub poszukac w miare zdrowy słupek i wymienic


Remont remontowi nie równy :)

U mnie na ta chwile wyglada to tak:

Obrazek

:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 września 2015, o 17:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
Pod wieczór napisze wszystko co i jak umie w kombi opc w lecie remont wyjdzie 6 tysięcy z kutymi tłokami bez korb!!! Nie rozumiem skąd wy bierzecie te ceny chyba ze wszystko z najwyzszej półki wole wydać 6 koła na remont i mieć spokój

Dobra to napisze
Rozbierasz silnik dajesz do firmy która robi szlify itp czy wal niejest krzywy
I teraz tak zamawiasz tłoki supertecha mogę mieć za 1800 zł pierwszy badwymiar 86.5
Szlif kosztuje w lublinie 300 zł w tym szlif na te tłoki płaszczyznę bloku i zabielenie wału żeby panewki się nierysowaly
Remont głowicy to około 500 zł
Uszczelkę w salonie opla gm 140 zł
Szpilki arp 600 zł
Panewki acl hmm ponoc acl juz nie robią i trudno dostać ale mniej więcej 300 zł i drugie paneli około 250 zł

Do tego uszczelki pod miski około 200 zł
I robocizna umie biorą 1000 zł
No i rozrząd 600 zł
Jak widać koszta nie da drogie właśnie jestem na etapie remontu takiego w kombi i wiem jakie są koszta do tego doliczyć pompę oleju w salonie 800 zl i masz nowy silnik !!

dodane: 3 wrz 2015, o 17:31

Chyba ze planujesz moce powyżej 300 to korb kute kosz 1200 zl

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 września 2015, o 17:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jako że jestem na bieżąco to może wrzucę ceny:
Kompletna obróbka głowicy: 700 PLN (wymiana prowadnic, uszczelniaczy, pasowanie i docieranie gniazd, planowanie)
Szlif cylindrów nadwymiar +0,50: 300-400 PLN
Pasowanie tłoków na gorąco: 200 PLN
Planowanie bloku: 100 PLN
Szlif wału: 400 PLN
Wyważanie wału: 400 PLN
Części: 3500PLN (Tłoki Mahle, Uszczelki Reinz, Śruby GM)
Robocizna 1500 PLN

U mnie jeszcze doszło sprzęgło od Courtneya 235 Funtów, wysprzęglik LUK 400 PLN i inna głowica 500 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 września 2015, o 18:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
W lublinie taniej :)

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL