Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 03:33

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 10:03 
Witam.
Od czasu spadku temperatur poniżej 10-15st. na zewnątrz pojawił się problem z moją Coupe. Obroty po odpaleniu zimnego silnika falują w zakresie 500-2000obr/min a z wydechu mocno pachnie benzyną, w lato tego problemu nie było. Falowanie trwa około 10s po uruchomieniu silnika, następnie w czasie jazdy ze stałymi obrotami na poziomie 2000obr/min auto szarpie(raz zwalnia raz przyspiesza, zarówno na pb i lpg). Po nagrzaniu do około 40st. problem znika i samochód jedzie wręcz wzorowo.
Co zrobiłem wczoraj:
- wymiana świec na nowe: Bosch 1 elektrodowe platynowo-irydowe,
- czyszczenie przepustnicy, 1 kanalik był niedrożny.
Jutro będe miał dostęp do Op-Com. Możecie coś podpowiedzieć? Może wykonać jakieś logi? Gdzie i czego szukać? Czy istnieje sposób na sprawdzenie listwy(cewki)?


Góra
  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 20:31 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Miałem kiedyś to samo w Vectre Z18xe, musiałem wymienić przepustnicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 22:06 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Skoro przepustnice czyściłeś i wymieniłeś świece to proponuje tak:
-Podmienić z kimś cewkę
-sprawdzić szczelność dolotu (łącznie z kolektorem ssącym)

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 22:07 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ja zauwazylem taka prawidlowosc w tym silniku. Czyszczenie przepustnicy+nowe swiece = obroty nie faluja i nie ma szarpania przy stalych obrotach na zimnym silniku. Im bardziej przepustnica usyfiona i swiece dojechane tym bardziej sie to nasila.
Moze trzeba jeszcze raz obejrzec przepustnice czy tam wszystko z nia w porzadku. Moze gdzies na kolektorze jakas nieszczelnosc, ktora znika przy rozgrzaniu materialu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 stycznia 2014, o 08:49 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
jesli na ciepłym silniku pracuje ok, to wyeliminowałbym cewkę.
Szczelnośc dolotu i wydechu to faktycznie trzeba sprawdzić, potem przepustnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 stycznia 2014, o 19:09 
Tak jak pisałem w 1 poście, przepustnice czyściłem i świece są nowe. Dzisiaj podłączyłem Op-Com i nie ma żadnych błędów... Jedyne co zauważyłem to to, że przy falowaniu obrotów czasy wtrysku wydłużają się nawet do 13-14ms! Silnik jest po prostu zalewany benzyną. Reszta parametrów nie budziła moich zastrzeżeń. ::beczy
Zauważyłem że na pozycji: Throttle position: jak nie wciskam pedału przyspieszenia to jest IDLE, przy wciśnięciu pedału jest PARTIAL LOAD, ale przy falowaniu obrotów wyświetla co jakiś czas INAILD czyli że coś nieprawidłowo?
Nie mam pojęcia co Asi może dolegać...


Góra
  
 
PostNapisane: 22 stycznia 2014, o 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
odepnij sonde lambda i sprawdź czy ustąpią objawy - może podawać nieprawidłowe dane zanim rozgrzeje się + dodatkowo bym sprawdził czujnik temp. silnika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 stycznia 2014, o 22:47 
Sondę przed czy za katalizatorem? Co do czujnika temperatury, to odpalałem zimne auto z odpiętym czujnikiem i było to samo. Chyba, że jakiś inny sposób sprawdzenia?


Góra
  
 
PostNapisane: 23 stycznia 2014, o 08:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
sonda pierwsza - przed kat.
co do czujnika temp. jak już odpinałeś i było tak samo to w sumie tylko sonde bym sprawdził.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 stycznia 2014, o 19:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Ej i mnie to dziś dopadło ...

Jak jest na luzie to wahania mam od 900 do chyba 400 na granicy zgaśnięcia auta...hmmm...dojeżdżam do świateł to samo...w Z22SE co to może być:)

Dochodzę do wniosku, że sterownik adaptuje się do odpowiedniej temperatury zewnętrznej tudzież do powietrza zimnego gdzie jest go więcej i dlatego tak się dzieje- podejrzewam...że wszystko wróci do normy, gdy temperatura wróci na dodatni stopień...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 stycznia 2014, o 21:58 
Ja jutro biorę w rękę Plaka i miernik: układ dolotowy, lambda, cewka, czujnik temperatury. Zobaczymy czy coś mi się uda zdziałać....


Góra
  
 
PostNapisane: 23 stycznia 2014, o 23:55 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Maniu czyściłeś przepustnice ? :D

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 stycznia 2014, o 11:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
w z22se czyszczenie przepustnicy w sumie nic nie daje - nie ma kanalików itp. krokowiec jest zintegrowany i brak do niego dostępu... jest tylko kostka do podłączenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 stycznia 2014, o 12:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Ja to mam wszystko poczyszczone - bo czyszcze co jakiś czas ale to raczej nie w tym rzecz a w tym iż cosik przymarza, jakieś czujniki itd...:) no i to powietrze Baaaaaaaaardzo zimne też ma wpływ;)

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL