Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 2 maja 2024, o 09:52

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 15:58 
Servesys napisał(a):
nie WD40 lub innym tego typu smarem

smar w niedziałku kosztuje 4 zł więc nawet nie będę kombinował.
Dzięki za odpowiedź :)
Jak uda mi się wieczorem to zrobić to napiszę czy pomogło i dam jakiś opis z fotami.

Pzdr


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 18:00 
Czyli mi nikt nie pomoże w temacie silnika 1.8 i skrzyni F17?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 18:16 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
lukas800900 napisał(a):
Witam,
Odświeżam temat bo chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa ze skrzynią F17. Otóż mam luzy na wybieraku biegów i chciałbym się go pozbyć. Moje pytanie brzmi: Co trzeba zrobić? Czy wystarczy zakupić tylko zestaw naprawczy z allegro i powymianiać plastikowe tulejki, czy rozbierać cały koszyk i wyjmować po czym znowu regulować biegi?

P.S. Bardziej odpowiedniego tematu szukajka nie znalazła.


jak masz luz na lewaru i masz na linki to albo nowy wybierak albo rzezba z zestawem naprawczym..
jelsi masz na druta to tez zestaw naprawczy badz wybierak i ewentualnie zobaczec mechanizm przy skrzyni czy tam sie bolce albo krzyzak nie wyrobily.. (nie wiem jak jest w AG na drucie..)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 19:23 
yyy nie znam sie na tym zbytnio, ale od lewarka idzie taka rura srebrna do silnika. Co znaczy rzezba? rozbieranie tunelu itd?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 19:28 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
no to masz na drucie...
w starszych astrach F przy skrzyni byl taki lastikowy krzyzak na 2 bolce. lubilo sie to luzowac i byly luzy.. dodatowo wyrabia sie kulka w lewarku
rzezba = demontz tunelu + docieranie kulki pod reperaturke zeby lekko chodzilo to ale nie mialo luzu

bylo juz chyba z 10 tematow o tym

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 10:22 
No właśnie jak patrzyłem to wyrobiła mi się kulka i jest po 0,5cm luzu w każdą stronę. Jeśli chodzi o sworzeń przy skrzyni jest wporzo, bo sprawdzałem. No jakoś nie moge nic znaleźć w tej szukajce...


Góra
  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 10:29 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
lukas800900 napisał(a):
Czyli mi nikt nie pomoże w temacie silnika 1.8 i skrzyni F17?


nie ma zestawów naprawczych do C17.ja u siebie symbolem cały drążek i pomogło.można po taniosci owinąć dobra taśma ta gałkę co jest wyrobiona i luz się zniweluje na jakiś czas

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 12:01 
Wczoraj zabrałem się za czyszczenie i smarowanie elementów lewarka.
A oto jak mi to poszło.
Po pierwsze trzeba zdjąć osłonę płaskim śrubokrętem.
Obrazek
Osłona z drugiej strony przedstawia się następująco:
Obrazek
Miejsce, które podważamy i zatrzaski zaznaczone na żółto, zaś na czerwono elementy plastikowe, na które trzeba uważać podczas późniejszego wyciągania osłony.
Odkręcamy 2 wkręty kluczem torx i zdejmujemy mieszek z plastikową osłoną wokół drążka. Od strony zapalniczki nie ma żadnych zatrzasków, etc.
Obrazek
Tak to wygląda po zdjęciu osłony. Gąbka dosyć łatwo wychodzi. Trzeba uważać, żeby jej nie porwać bo z upływem lat mogła się zrobić trochę krucha.
Obrazek
Następnie wysuwamy zaznaczoną żółtą strzałką zawleczkę
Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem miejsca zatrzasków i kierunek, w który trzeba je wcisnąć, aby je rozmontować. Mi poszło to dosyć opornie ale możliwe, że to ze względu na niską temperaturę i co za tym idzie twardy plastik. Zatrzaski wciskałem płaskim śrubokrętem.
Obrazek
Dalej mamy dwa cięgna (jedno z nich w żółtym kółku). Uwalniamy druty wkładając śrubokręt w miejsce oznaczone czerwoną strzałką i pociągając w swoją stronę - tak aby zatrzask nam się otworzył. Wrzucając 4-ty bieg dostaniemy się z łatwością do drugiego cięgna.
Na zielono zaznaczona plastikowa tuleja którą wysuwamy w stronę kierowcy jak pokazuje strzałka.
Obrazek
Teraz możemy zabrać się za wyciąganie drążka. Wszystko mamy rozpięte więc pozostaje trochę cierpliwości i powinno się udać aby uzyskać taki efekt:
Obrazek
Obrazek
Wszystkie ruchome elementy dokładnie smarujemy (ja kupiłem smar do przegubów za 4 zł) i składamy ponownie.
Kilka uwag:
Jak zauważyliście nie wyciągałem całej zabudowy drążka (a szkoda) ale niestety nie miałem odpowiedniego klucza. Mam tam jakieś dziwne śruby i nie wiem czy są one oryginalne czy ktoś tam już zaglądał. Jeżeli ktoś ma możliwość odkręcenia całego mocowania to na pewno ułatwi to sprawę. Nie znalazłem też przez to sprężynek, o których pisał kolega Servesys ale podejrzewam, że są one pod białym ruchomym plastikiem po lewej stronie. Po złożeniu dobrze jest ustawić sobie jeszcze cięgna tak jak to było opisane na forum vectry.
Podsumowując: jeżeli chodzi o różnice przed i po to jest naprawdę odczuwalna. Polecam taki zabieg i proszę o uwagi abyśmy mogli rozjaśnić i uzupełnić opis dla innych.


Góra
  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 12:34 
ryba1 napisał(a):
nie ma zestawów naprawczych do C17.ja u siebie symbolem cały drążek i pomogło.można po taniosci owinąć dobra taśma ta gałkę co jest wyrobiona i luz się zniweluje na jakiś czas


A jak się zdejmuje tą gałkę? Da rade zrobić to podwijając tylko mieszek?


Góra
  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 12:51 
A jest sens wogóle ingerować tam taśmą ;P? Plastik dookoła gałki ma szczeliny więc taśma po kilku dniach jazdy się pozaciąga, gdzieś się sklinuje i będzie jeszcze gorzej niż wcześniej. Ale do odważnych świat należy :) Jeżeli mechanizm jest podobny jest w F23 to jest trochę zabawy. Jak ktoś rozbierał w F17 to niech zobaczy na zdjęcia powyżej czy nie działa to na takiej zasadzie.

Pzdr


Góra
  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 16:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
CharlesFlower napisał(a):
Nie znalazłem też przez to sprężynek, o których pisał kolega Servesys ale podejrzewam, że są one pod białym ruchomym plastikiem po lewej stronie.


Dokładnie tak jak mówisz. 1 sprężynka jest pod tym białym elementem wciśnięta w taki prostokątny mały element a druga jak dobrze pamiętam po przeciwnej stronie.

Jak byś musiał znowu tam zaglądać to radzę zdemontować cały koszyk pójść z nim do domu lub do garażu i tam rozebrać na części. W zależności od jakości smaru albo ta sprężynka wypadnie sama albo się przyklei :D

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 16:11 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
CharlesFlower napisał(a):
Jeżeli mechanizm jest podobny jest w F23


jest inny

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 16:11 
Servesys napisał(a):
radzę zdemontować cały koszyk

właśnie nie mogłem go odkręcić. Próbowałem nasadowym 7 bo najbardziej chyba podpasował ale strasznie się ślizgał. Jakieś nietypowe mam te nakrętki. No i z prawej strony mam osłonę na kable, która uniemożliwia podejście pod jedną z nakrętek i musiałbym się bawić w rozbieranie kolejnego elementu.
Jak na razie wszystko cacy więc ruszał nie będę :) dzięki serdeczne za pomoc :)

btw. lukas800900 Zobacz sobie jeszcze patent na forum vectry :D
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ny-biegow/


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL