Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
op com logi i normy http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=14107 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | PIOTR [ 22 grudnia 2012, o 15:59 ] |
Tytuł: | op com logi i normy |
Witam, Ma ktoś info na temat logow, parametrów które można odczytać, żeby porównać czy jest wszystko w normie itp? No i jakie są te normy jeżeli chodzi o pracę przepływki itp. Dzięki z góry. |
Autor: | wesol [ 22 grudnia 2012, o 18:42 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
wszystko jest w TIS'ie. |
Autor: | PIOTR [ 23 grudnia 2012, o 01:20 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
Dzięki bardzo. Gdzieś jeszcze może? Nie mogę niestety w tej chwili znaleźć TISa do kupienia. Gdyby ktoś znał adres sklepu, gdzie mogę kupić to proszę priv oczywiście |
Autor: | Robertnet [ 23 grudnia 2012, o 08:23 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
Piotr jak coś to ja mam zgrane poprawne wartości (seryjne z20let) z op-coma to ci wyślę na email. |
Autor: | wesol [ 23 grudnia 2012, o 08:41 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
Wartosci wartosciami ale w TISie beda procedury opisujace sprawdzenie w danym motorze np wlasnie przeplywki np na jalowych cos kolo 15-18 kg/h( taka jednostke sobie obrał GM jak dobrze pamietam) Potem sprawdza sie takze na postoju ile pokazuje ale przy takim krutkotrwalym wcisnieciu pedalu gazu w podloge na okolo 2 sekundy. Wtedy tez obserwujemy co pokazuje MAF i mam byc jak dobrze pamietam nie mniej jak 35 kg/h. Mozna tez ewnetualnie po napieciahc na przeplywce to samo robic ale napiec nie znam jakie maja tam byc. W VAGach robi sie poprostu log dynamiczny przpelywki w ktorym sa zapisywane stop-klatki co ulamek sekundy i w formie tabelki mamy podane wyniki. Z tym ze tam sie to robi podczas proby dynamicznej czyli pod obciazeniem a najlepiej obciazyc silnik to wysokim biegiem i pedał w podloge. Tak samo doladowanie turbo sie sprwdza czy dawke paliwa wtryskiwanego. Najlepiej na autostrade i ja np techem 2 na kiere zalozonym lukałem na parametry a tu cislem( pryzspieszalem) Cisnienie zadane od tego aktualnego nie moze zbytnio odbiegac. Przeladowanie trwajace sekunde nie jest niczym niepokojacym i to normalne ale jesli jest przeladowanie kilkusekundowe to ECM moze przechodzic w tryb awaryjny ( okolo 6 sekund przeladowania lub niedoladowania bedzie odnotowane). Lekkie odchylki czy to w doladowaniu czy to z MAFa po 3 sekundy zaskutkuja lekkim zamuleniem bo ECM zapoda ograniczenie dawki paliwa. Tak wiec obserwacja parametrów w czasie rzeczywistym daje nam obraz tego co sie dzieje w motorowni. Odczyt bledów i tego typu sprawy na postoju to kropla w morzu diagnostyki bo mimo ze bedzi esie wydawac ze silnik chodzi okej to wprawiony diagnosta powie z enp DV sie lekko przycina albo cos innego wykryje i bedzie mozna np reagowac w tym momencie nie czekajac na calkowitą usterke. |
Autor: | PIOTR [ 25 grudnia 2012, o 14:12 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
wesol, dzięki za info, spróbuję ogarnąć TISa i zobaczę co tam mądrego piszą. Lobuziak - jak w takim razie sprawdzić przepływomierz? |
Autor: | wesol [ 25 grudnia 2012, o 19:17 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
jak depniesz konkretnie na pedal gazu tak do podlogi to jaka wartosc maksymalna pokazał opcom?? |
Autor: | PIOTR [ 26 grudnia 2012, o 02:03 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
cholera, zobaczylem Twoj post po tym jak wrocilem z garazu z kompem jak narazie zrzucilem logi na jalowym: Napięcie akumulatora,13.7 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.67 V TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.33 V Obliczona pozycja przepustnicy,0.12 % Położenie przepustnicy,Bieg jalowy Prędkość silnika,777 obr/min Przepływomierz powietrza,1.45 V Przepływomierz powietrza,13 kg/h Temperatura cieczy chłodzącej,0.92 V Temperatura cieczy chłodzącej,93 °C Temperatura powietrza wlotowego,2.92 V Temperatura powietrza wlotowego,36 °C Sensor zbiornika paliwa,2.73 V Sensor zbiornika paliwa,18 Mala predkosc Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),5.00 V Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),480 kPa Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Prędkość pojazdu,0 km/h Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 % Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),98 mV B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga O2 Pętla sensora,Zamknięte B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 % B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-3 % Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył Ciśnienie atmosferyczne,100 kPa żądanie ciśnienia ładowania,99 kPa żądanie ciśnienia ładowania,102 kPa Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,0 % Dodatkowa pompa cieczy chłodzącej,Nieaktywny Elektromagnes obejściowy turbosprężarki,Nieaktywny Prędkość silnika,777 obr/min Pożądana prędkość jałowa,975 obr/min Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2 Kat zwarcia styków,1.9 ms Czas wtrysku,2.4 ms Kat wyprzedzenia zaplonu,10 CA B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.00 mV Wzgledne obciazenie silnika,5 % Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0 Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny cos po tym mozna powiedziec? |
Autor: | Lobuziak [ 26 grudnia 2012, o 17:56 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
Na chwilowym snapshoc'ie niewiele widać. Napięcie przepływki 1,45V to chyba max przy wolnych obrotach. Korekta długoterminowa -1% też OK, jeśli oczywiście nie było resetu opcji wyuczonych niedawno. Trzeba włączyć zgrywanie logów do pliku csv i pojeździć trochę po okolicy, rozgrzać auto dać mocniej gazu. Potem można sobie załadować do excella czy innego arkusza kalkulacyjnego i zanalizować. Dla max obciążenia na programie przy wysokich obrotach powinno być jakieś 4,6 -4,7V na przepływce. Pozdrawiam Lobuziak |
Autor: | wesol [ 26 grudnia 2012, o 19:24 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
tak niecale 5 V bo to max jaki wychodzi z ECM to wlasnie 5V. Inaczje mowiac pelny zakres. PRzeplywka jest ogranicznikiem momentu pod kątem dymienia auta. Taki "hamulec" dla niego. |
Autor: | macieo89 [ 9 grudnia 2014, o 17:43 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
Silnik to z22se, a problem wygląda następująco - samochód ma "przerwy" w przyśpieszaniu, tak do 2,5tys obrotów, przy wciśnięciu gazu zaczyna się trząść i prawie w ogóle nie przyśpiesza (nie cały czas tak jest, nasila się jak się rozgrzeje). Żadnego błędu nie wyrzuca, oprócz błędu czujnika temperatury (czy może mieć on jakiś wpływ?) skoro się trzęsie to domyślam się, że nie pracuje w tym momencie na wszystkie cylindry. Pierwsze do weryfikacji idą świece i cewka, choć nie jestem przekonany bo nie szarpie nic. Wklejam logi do analizy, zastanawia mnie ostatnia pozycja, czyli "sensor zbiornika paliwa" Log z postoju Napięcie akumulatora,14.2 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),4.53 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,4.18 V TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,0.82 V Obliczona pozycja przepustnicy,6 % Położenie przepustnicy,Bieg jalowy Prędkość silnika,704 obr/min MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.05 V MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),30 kPa Temperatura cieczy chłodzącej,2.40 V Temperatura cieczy chłodzącej,80 °C Temperatura powietrza wlotowego,1.84 V Temperatura powietrza wlotowego,29 °C Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Prędkość pojazdu,0 km/h Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Aktywny Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 % Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.08 V Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 % Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),147 mV B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),742 mV B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Bogata B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),7 % B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),1 % Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),400 Nm Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny Kat zwarcia styków,0.2 ms Kat wyprzedzenia zaplonu,9.7 CA B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.45 V Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA Status zapłonu,Zał 12V Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny Całkowita liczba przerw w zapłonie,0 Próby uczenia sie bledu pomiaru kata obrotu walu korbowego,0 Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny Sensor zbiornika paliwa,0.00 V Sensor zbiornika paliwa,2 Mala predkosc Do pobrania log zapisany podczas jazdy: http://www.speedyshare.com/auKKb/Liveda ... 031820.csv |
Autor: | wesol [ 14 grudnia 2014, o 09:25 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
objaw wyglada na typowy gdy problem jest z EGRem w z22se. SPrawdz dziada a nawet odlacz go na szybkiego. nie powinno byc szarpan wtedy. |
Autor: | macieo89 [ 14 grudnia 2014, o 13:15 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
EGR już odłączałem i nie było poprawy, podpiąłem go też pod akumulator i ten grzybek otwierał się i zamykał więc raczej jest sprawny. Co ciekawe objaw pojawia się tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu na więcej niż 1/4, przy powolnym wciskaniu normalnie przyśpiesza. Świece są nowe, nieszczelności w dolocie na 99% nie ma, a czujnik temperatury cieczy wymieniony na nowy. Ktoś wie co to jest ten sensor zbiornika paliwa? Kąt zwarcia styków też widziałem że u innych jest większy |
Autor: | wesol [ 14 grudnia 2014, o 15:00 ] |
Tytuł: | Re: op com logi i normy |
a wszelkie wezyki od przepustnicy sprawdzales?? Powinny byc tam rozne wlasnie miedzy innymi od odpowietrzania zbiornika. Te tez bym na probe zaslepil tka zeby odseparowac przepustnice i uklad odlotowy by nie bylo lewego powietrza. Moze cos z serwomotorem w przepustnicy a moze cos z ukladem paliwowym- cisnienei albo wtryski. Dajesz pedal gazu w podloge to jest nieprawidlowa meiszanka podawana- zapewne duzo powietrza a malo paliwa. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |