Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

op com logi i normy
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=14107
Strona 1 z 2

Autor:  PIOTR [ 22 grudnia 2012, o 15:59 ]
Tytuł:  op com logi i normy

Witam,

Ma ktoś info na temat logow, parametrów które można odczytać, żeby porównać czy jest wszystko w normie itp?

No i jakie są te normy jeżeli chodzi o pracę przepływki itp.

Dzięki z góry.

Autor:  wesol [ 22 grudnia 2012, o 18:42 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

wszystko jest w TIS'ie.

Autor:  PIOTR [ 23 grudnia 2012, o 01:20 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

Dzięki bardzo.
Gdzieś jeszcze może?

Nie mogę niestety w tej chwili znaleźć TISa do kupienia.
Gdyby ktoś znał adres sklepu, gdzie mogę kupić to proszę priv oczywiście ;)

Autor:  Robertnet [ 23 grudnia 2012, o 08:23 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

Piotr jak coś to ja mam zgrane poprawne wartości (seryjne z20let) z op-coma to ci wyślę na email.

Autor:  wesol [ 23 grudnia 2012, o 08:41 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

Wartosci wartosciami ale w TISie beda procedury opisujace sprawdzenie w danym motorze np wlasnie przeplywki np na jalowych cos kolo 15-18 kg/h( taka jednostke sobie obrał GM jak dobrze pamietam) Potem sprawdza sie takze na postoju ile pokazuje ale przy takim krutkotrwalym wcisnieciu pedalu gazu w podloge na okolo 2 sekundy. Wtedy tez obserwujemy co pokazuje MAF i mam byc jak dobrze pamietam nie mniej jak 35 kg/h. Mozna tez ewnetualnie po napieciahc na przeplywce to samo robic ale napiec nie znam jakie maja tam byc.
W VAGach robi sie poprostu log dynamiczny przpelywki w ktorym sa zapisywane stop-klatki co ulamek sekundy i w formie tabelki mamy podane wyniki. Z tym ze tam sie to robi podczas proby dynamicznej czyli pod obciazeniem a najlepiej obciazyc silnik to wysokim biegiem i pedał w podloge. Tak samo doladowanie turbo sie sprwdza czy dawke paliwa wtryskiwanego. Najlepiej na autostrade i ja np techem 2 na kiere zalozonym lukałem na parametry a tu cislem( pryzspieszalem) Cisnienie zadane od tego aktualnego nie moze zbytnio odbiegac. Przeladowanie trwajace sekunde nie jest niczym niepokojacym i to normalne ale jesli jest przeladowanie kilkusekundowe to ECM moze przechodzic w tryb awaryjny ( okolo 6 sekund przeladowania lub niedoladowania bedzie odnotowane). Lekkie odchylki czy to w doladowaniu czy to z MAFa po 3 sekundy zaskutkuja lekkim zamuleniem bo ECM zapoda ograniczenie dawki paliwa.
Tak wiec obserwacja parametrów w czasie rzeczywistym daje nam obraz tego co sie dzieje w motorowni. Odczyt bledów i tego typu sprawy na postoju to kropla w morzu diagnostyki bo mimo ze bedzi esie wydawac ze silnik chodzi okej to wprawiony diagnosta powie z enp DV sie lekko przycina albo cos innego wykryje i bedzie mozna np reagowac w tym momencie nie czekajac na calkowitą usterke.

Autor:  Lobuziak [ 25 grudnia 2012, o 10:25 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

Odczyt wartość przepływomierza w kg/h w op-com'ie jest nieprawidłowy. Odczyt wartości napięcia wydaje się być poprawny.
Tu jest wykres charakterystyki przepływomierzy kg/h w zależności od napięcia wyciągnięty z oryginalnych map:

Obrazek

Ale to jest też tylko sygnał wejściowy który jest jeszcze modyfikowany wartościami z mapy korygującej dla układu dolotowego, oprócz tego są jeszcze inne mapy korygujące brane pod uwagę w zależności od sytuacji.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  PIOTR [ 25 grudnia 2012, o 14:12 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

wesol, dzięki za info, spróbuję ogarnąć TISa i zobaczę co tam mądrego piszą.

Lobuziak - jak w takim razie sprawdzić przepływomierz?

Autor:  wesol [ 25 grudnia 2012, o 19:17 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

jak depniesz konkretnie na pedal gazu tak do podlogi to jaka wartosc maksymalna pokazał opcom??

Autor:  PIOTR [ 26 grudnia 2012, o 02:03 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

cholera, zobaczylem Twoj post po tym jak wrocilem z garazu z kompem ;)

jak narazie zrzucilem logi na jalowym:

Napięcie akumulatora,13.7 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.67 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.33 V
Obliczona pozycja przepustnicy,0.12 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,777 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.45 V
Przepływomierz powietrza,13 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,0.92 V
Temperatura cieczy chłodzącej,93 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.92 V
Temperatura powietrza wlotowego,36 °C
Sensor zbiornika paliwa,2.73 V
Sensor zbiornika paliwa,18 Mala predkosc
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),5.00 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),480 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),98 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-3 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Ciśnienie atmosferyczne,100 kPa
żądanie ciśnienia ładowania,99 kPa
żądanie ciśnienia ładowania,102 kPa
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,0 %
Dodatkowa pompa cieczy chłodzącej,Nieaktywny
Elektromagnes obejściowy turbosprężarki,Nieaktywny
Prędkość silnika,777 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,975 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,1.9 ms
Czas wtrysku,2.4 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,10 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.00 mV
Wzgledne obciazenie silnika,5 %
Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny

cos po tym mozna powiedziec? ;)

Autor:  Lobuziak [ 26 grudnia 2012, o 17:56 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

Na chwilowym snapshoc'ie niewiele widać. Napięcie przepływki 1,45V to chyba max przy wolnych obrotach. Korekta długoterminowa -1% też OK, jeśli oczywiście nie było resetu opcji wyuczonych niedawno.
Trzeba włączyć zgrywanie logów do pliku csv i pojeździć trochę po okolicy, rozgrzać auto dać mocniej gazu. Potem można sobie załadować do excella czy innego arkusza kalkulacyjnego i zanalizować. Dla max obciążenia na programie przy wysokich obrotach powinno być jakieś 4,6 -4,7V na przepływce.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  wesol [ 26 grudnia 2012, o 19:24 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

tak niecale 5 V bo to max jaki wychodzi z ECM to wlasnie 5V. Inaczje mowiac pelny zakres. PRzeplywka jest ogranicznikiem momentu pod kątem dymienia auta. Taki "hamulec" dla niego.

Autor:  macieo89 [ 9 grudnia 2014, o 17:43 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

Silnik to z22se, a problem wygląda następująco - samochód ma "przerwy" w przyśpieszaniu, tak do 2,5tys obrotów, przy wciśnięciu gazu zaczyna się trząść i prawie w ogóle nie przyśpiesza (nie cały czas tak jest, nasila się jak się rozgrzeje). Żadnego błędu nie wyrzuca, oprócz błędu czujnika temperatury (czy może mieć on jakiś wpływ?) skoro się trzęsie to domyślam się, że nie pracuje w tym momencie na wszystkie cylindry. Pierwsze do weryfikacji idą świece i cewka, choć nie jestem przekonany bo nie szarpie nic. Wklejam logi do analizy, zastanawia mnie ostatnia pozycja, czyli "sensor zbiornika paliwa"

Log z postoju

Napięcie akumulatora,14.2 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),4.53 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,4.18 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,0.82 V
Obliczona pozycja przepustnicy,6 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,704 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.05 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),30 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,2.40 V
Temperatura cieczy chłodzącej,80 °C
Temperatura powietrza wlotowego,1.84 V
Temperatura powietrza wlotowego,29 °C
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Aktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.08 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),147 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),742 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Bogata
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),7 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),1 %
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),400 Nm
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny
Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Kat zwarcia styków,0.2 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,9.7 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.45 V
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Status zapłonu,Zał 12V
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Całkowita liczba przerw w zapłonie,0
Próby uczenia sie bledu pomiaru kata obrotu walu korbowego,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Sensor zbiornika paliwa,0.00 V
Sensor zbiornika paliwa,2 Mala predkosc

Do pobrania log zapisany podczas jazdy:
http://www.speedyshare.com/auKKb/Liveda ... 031820.csv

Autor:  wesol [ 14 grudnia 2014, o 09:25 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

objaw wyglada na typowy gdy problem jest z EGRem w z22se. SPrawdz dziada a nawet odlacz go na szybkiego. nie powinno byc szarpan wtedy.

Autor:  macieo89 [ 14 grudnia 2014, o 13:15 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

EGR już odłączałem i nie było poprawy, podpiąłem go też pod akumulator i ten grzybek otwierał się i zamykał więc raczej jest sprawny. Co ciekawe objaw pojawia się tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu na więcej niż 1/4, przy powolnym wciskaniu normalnie przyśpiesza. Świece są nowe, nieszczelności w dolocie na 99% nie ma, a czujnik temperatury cieczy wymieniony na nowy. Ktoś wie co to jest ten sensor zbiornika paliwa? Kąt zwarcia styków też widziałem że u innych jest większy

Autor:  wesol [ 14 grudnia 2014, o 15:00 ]
Tytuł:  Re: op com logi i normy

a wszelkie wezyki od przepustnicy sprawdzales?? Powinny byc tam rozne wlasnie miedzy innymi od odpowietrzania zbiornika. Te tez bym na probe zaslepil tka zeby odseparowac przepustnice i uklad odlotowy by nie bylo lewego powietrza. Moze cos z serwomotorem w przepustnicy a moze cos z ukladem paliwowym- cisnienei albo wtryski. Dajesz pedal gazu w podloge to jest nieprawidlowa meiszanka podawana- zapewne duzo powietrza a malo paliwa.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/