Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 06:33

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 czerwca 2010, o 00:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Witam.

Powoli zblizam sie do wymiany silnika. Niestety zywot mojego x18xe1 dobiega konca.
Poniewaz silniki xe1 przeszly juz do lamusa, wpadlem na pomysl zby zapakowac Z18xe ale na osprzecie z x18xe1.

Chce przełozyc glowice + blok + caly osprzet z x18xe1

Jak juz zrobilem rozeznanie z glowica nie bedzie zadnych problemow, jest taka sama zarowno w Z jak i w X
Moze się róznic tylko walkami rozrzadu ale to chyba nie problem.

O tyle sytuacja troche gorzej przedstawia sie z blokiem silnika.

Na pierwszy rzut oka oba bloki są takie same. Jednak po wałkowaniu tematu okazuje się ze w z18xe jest inny generator impulsow kola zamachowego/ wału korbowego. Mocowanie do bloku obu czujników jest takie samo. Koło zamachowe z obu silnikach jest takie samo.

Wiec wg. mojego rozumowania po przelozeniu wszystkich czujnikow z X do Z powinno to działac.

Dzwonilem do ASO opel i powiedziano mi ze oba te silniki sa praktycznie takie same. roznie sie tylko osprzetem. Stopien sprezania jest takze taki sam.

Na co jeszcze zwrocic uwagę zeby nie wkopac sie na minę ?

moze ktos przerabiał juz podobny temat i moze mi cos podpowiedziec.

btw. prosze nie pisac "kup x18xe1 i bedziesz mial spokój" bo zalezy mi na dobrym silniku a X nie produkuje sie od 2000 roku.

pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2010, o 07:01 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
ba innym forum gośc robił coś takiego, udało mu sie bez problemu, róznice są np, w misce olejowej, z tego co pisał, oraz jak sam pisałes:
sjR napisał(a):
w z18xe jest inny generator impulsow kola zamachowego
oraz
sjR napisał(a):
po przelozeniu wszystkich czujnikow z X do Z powinno to działac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 listopada 2010, o 13:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Dla potomnych.

Z silnika z18xe goły slupek (glowica + blok) mozna smialo skladac na osprzecie z x18xe1.

pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 listopada 2010, o 14:09 
hmm... może i to coś podpowie ale w "dowodzie mam" że jest to x18xe1 i sterowanie przepustnicy odbywa się za pomocą linki przy czym na głowicy mam oznaczenie z18x


Góra
  
 
PostNapisane: 3 listopada 2010, o 15:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
obie glowice sa takie same. z tego co pamietam to oznaczenie na glowicy jest z18xe/x18xe1

pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 listopada 2010, o 15:28 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
sjR napisał(a):
z tego co pamietam to oznaczenie na glowicy jest z18xe/x18xe1



dobrze pamiętasz.ostatnio miałem zdjęty zderzak i rzuciło mi się w oczy wyklepane na głowicy oznaczenie

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 października 2011, o 14:06 
W końcu przełożyłeś silnik czy uratowałeś stary?


Góra
  
 
PostNapisane: 5 października 2011, o 15:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
odremontowałem stary.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 października 2011, o 15:47 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia

Dołączył(a): 21 października 2009, o 10:57
Lokalizacja: Będzin
Imię: Krystian
Silnik: inny
Po czym stwierdziłeś że na silnik już pora? Czy po prostu się rozsypał? Co dokładnie remontowałeś? Jakie są tego koszta?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 października 2011, o 16:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
zjadal mi litr mineralu na 600km, okazalo sie ze pekly pierscienie na jednym tloku, wymienialem pierscienie + komplet uszczelek. Koszty to tylko części bo wszystko robilem sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lipca 2012, o 13:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
dzis do Coupe wjechał silnik z18xe ktory smiga na osprzecie z x18xe1
W starym silniku poszla rolka prowadzaca i pogielo zawory.
Tak, że dla potomnym mozna śmiało pakować silniki Z z osprzętem X :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lipca 2012, o 16:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 września 2010, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
A jak odczucia z jazdy? Czuć różnicę miedzy x18 a z18?

_________________
Moja ignorancja dotycząca wyższości turbodoładowanej jednostki była tak wielka że nie mogę się ogarnąć po dziś dzień jak wciskam pedał gazu w podłogę a wskazówki się nie prawdopodobnie szybko przesuwają w prawą stronę, tylko jedna wskazówka idzie w lewo. To stan paliwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lipca 2012, o 22:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ciezko mi jest powiedziec bo mam kolektor 4-2-1 wiec calkowitej serii tam pod maska nie ma :)
ale podejrzewam ze tyle mocy ile bylo tyle jest. raczej nic nie przybylo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lipca 2012, o 16:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 września 2010, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Zawsze mnie zastanawiało czy jest odczuwalna różnica między tymi silnikami które są bardzo blisko spokrewnione ze sobą.

_________________
Moja ignorancja dotycząca wyższości turbodoładowanej jednostki była tak wielka że nie mogę się ogarnąć po dziś dzień jak wciskam pedał gazu w podłogę a wskazówki się nie prawdopodobnie szybko przesuwają w prawą stronę, tylko jedna wskazówka idzie w lewo. To stan paliwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lipca 2012, o 17:47 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
ja miałem X18XE1 i Z18XE i Z było wyraźnie żwawsze.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL