Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 19:38

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 marca 2012, o 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Nie wiem czy SirAdam jeszcze tu zagląda bo mysle ze gdyby zobaczył aktualny temat coś w nim by pękło i mógłby ::czytaj ::klnie ::censored ::zly :P ::krzeslo
viewtopic.php?f=30&t=12218&hilit=szarpanie
viewtopic.php?f=30&t=11928&hilit=szarpanie
viewtopic.php?f=30&t=8265&hilit=szarpanie
viewtopic.php?f=31&t=7470&hilit=szarpanie
viewtopic.php?f=34&t=10670&p=147737&hilit=szarpanie#p147737
viewtopic.php?f=31&t=1285&hilit=cewka
viewtopic.php?f=30&t=11928&p=151104&hilit=cewka#p151104

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 marca 2012, o 22:11 
No to się będę musiał w nową zaopatrzyć w takim razie :)
Pytanie - czym się różnią cewki od siebie ? bo rozpiętość cenowa od 200 do 700 nawet...


Góra
  
 
PostNapisane: 23 marca 2012, o 22:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Wrzuc moze jakies linki bo tak to z fusow to nie ma co wrozyc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 marca 2012, o 22:38 
Za linki dostanę warna, nie dziękuję :P


Góra
  
 
PostNapisane: 23 marca 2012, o 23:10 
Chyba firma Valeo produkowała cewki które były po Sagem'ach w montażu fabrycznym a do tego mają niezłą cenę.

Czy komuś w ogóle komp wywalił błędy wypadania zapłonów gdy miał niesprawną/niesprawne świece? Moim zdaniem ECU nie jest w stanie stwierdzić wypadania zapłonów jeśli wina leży dalej za cewką... Jedynie czujnik spalania stukowego mógł by w tym pomóc ale wątpię, że jest on używany do tego celu.


Góra
  
 
PostNapisane: 23 marca 2012, o 23:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
bertoni7 napisał(a):
Czy komuś w ogóle komp wywalił błędy wypadania zapłonów gdy miał niesprawną/niesprawne świece?

Błędy 30X to właśnie wypadanie zapłonów na konkretnym cylindrze. Przyczyny mogą się nakładać - stara cewka + wyjeżdżona świeca.
Mi wywalało błąd na świecach GM, które miały 4000km przebiegu, ale dopiero po stage 1. Na serii nie było problemów.

Koowall, możesz spróbować dać lepsze, jeżeli nie chcesz od razu inwestować w cewkę. Ale gwarancji nie ma, że pomogą.
I tak jak już Pablo napisał - na forum jest dużo tematów o szarpaniu i cewce.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 marca 2012, o 00:23 
Lepsze świece - ale czy oryginały GM'owskie, które mają niecałe 2000 km już by się do tego nadawały ?
Dodam, iż na poprzednich świecach też telepało w równym stopniu co teraz...


Góra
  
 
PostNapisane: 24 marca 2012, o 01:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 września 2010, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Sprawdź świecę, cewkę zapłonową i listwę wtryskową.Czasem zwarcie tam prowadzi do komplikacji związanych zarówno z działanieml lpg jak i na pb.
Wiem z własnego przykładu.

_________________
Moja ignorancja dotycząca wyższości turbodoładowanej jednostki była tak wielka że nie mogę się ogarnąć po dziś dzień jak wciskam pedał gazu w podłogę a wskazówki się nie prawdopodobnie szybko przesuwają w prawą stronę, tylko jedna wskazówka idzie w lewo. To stan paliwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 marca 2012, o 07:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
bertoni7 napisał(a):
Jedynie czujnik spalania stukowego mógł by w tym pomóc ale wątpię, że jest on używany do tego celu.


A do jakiego celu jest uzywany ???

Wypadanie zaplonow to przedwczesny lub opozniony zaplon albo jego brak. Przedwczesny wlasnie jest czesta przyczyna spalaia stukowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 marca 2012, o 09:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Koowall napisał(a):
Lepsze świece - ale czy oryginały GM'owskie, które mają niecałe 2000 km już by się do tego nadawały ?

Lepsze mam na myśli platynowe lub irydowe.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 marca 2012, o 20:46 
W Z20LET świece faktycznie mogą mieć spory wpływ na pracę silnika, ale Z16XE nie jest aż tak wymagający i skoro Koowall wymienił świece to raczej traci sens wymiana na lepsze...


Góra
  
 
PostNapisane: 6 października 2012, o 12:34 
podepnę się po temat. od jakiegoś czasu zapalała mi się kontrolka samochodu z kluczykiem, obroty falowały i pojechałem w końcu na komputer. Pokazało wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze oraz błąd czujnika spalania stukowego. w poniedziałek mam jechać odstawić auto do elektryka i ma coś z tym zrobić. macie jakieś pomysły co może być nie tak? w/w czujnik? czy może cewka przez to wypadanie zapłonów?


Góra
  
 
PostNapisane: 6 października 2012, o 12:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Cewka...a do tego zasponsoruj sobie świece do tego..

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 października 2012, o 13:02 
Venoo napisał(a):
podepnę się po temat. od jakiegoś czasu zapalała mi się kontrolka samochodu z kluczykiem, obroty falowały i pojechałem w końcu na komputer. Pokazało wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze oraz błąd czujnika spalania stukowego. w poniedziałek mam jechać odstawić auto do elektryka i ma coś z tym zrobić. macie jakieś pomysły co może być nie tak? w/w czujnik? czy może cewka przez to wypadanie zapłonów?


W zeszłym roku też tak miałem, wypadanie zapłonu na 1 i 3 ;] zakupiłem cewkę sagema, wymieniłem bo to jest 10minut roboty i od tamtej pory zero problemów!!


Góra
  
 
PostNapisane: 6 października 2012, o 13:58 
a skąd błąd czujnika spalania stukowego?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL