Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 21:53

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, o 21:16 
wojew napisał(a):
Świece wymienione, jeździ jak nowa ;)


Jakie świece wrzuciłeś? GM?


Góra
  
 
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, o 23:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: Wola k. Pszczyny
Imię: Mateusz
Silnik: inny
NGK

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2014, o 19:57 
miałem ten sam problem ,wyminiłem cewke i po problemie , niestety do z22se ceny sa kosmiczne, za ngk zaplacilem 870 zl , byly z gm za 1150 i magnetti za 1500


Góra
  
 
PostNapisane: 3 marca 2015, o 19:31 
Pozwolę sobie podczepić się pod temat, bo mam podobny problem.

Na początek jak to wygląda u mnie:
Silnik Z18XE z LPG (STAG200, reduktor Tomasetto, wtrystki OMVL REG FAST).
Około 4 miesiące temu wyskoczył po raz pierwszy check (P0140 + P0170). Po 1 dniu zniknął. Sondy sprawdzone w warsztacie Boscha - pracują prawidłowo. Przez 4 miesiące błąd pojawiał się sporadycznie (w sumie chyba z 5 razy) - po 1-2 dniach znikał.
Jakieś 3 tygodnie temu podczas wyprzedzania (mocniejsze wciśnięcie gazu - wiadomo) centralka LPG wyrzuciła błąd, samochód przeszedł na benzynę i pojawiły się błędy związane z sondą + błąd P0304 (wypadanie zapłonu na 4 cylindrze). Po zatrzymaniu auta i ponownym odpaleniu spokojnie szło na gazie, ale błąd nie zniknął przez 6 czy 7 dni (poza tym problemów nie zaobserwowałem).
Zdecydowałem się na wymianę świec (na NGK, bo podobno lepiej radzą sobie na LPG niż GM, chociaż wiem, że na tym forum są bardzo różne opinie :)). Od tego czasu zauważyłem, że silnikowi zdarza się czasem szarpnąć w okolicach 2-2,5 tys. obrotów przy przyspieszaniu. Miałem nadzieję, że się ułoży, tym bardziej że nie pojawiały się żadne błędy.
Tydzień temu podczas dłuższej podróży (ponad 150 km) silnik zaczął szarpać, szczególnie przy bardziej agresywnym dodawaniu gazu na 4 i 5 biegu od 2 tys. obrotów. W pewnym momencie wywalił check (błędy związane z sondą + tym razem 2 cylindry).
Zdecydowałem się pojeździć na benzynie. Zrobiłem >500 km, check zniknął chyba po 3 odpaleniu, nie zaobserwowałem większych problemów (żadnego szarpania, jedynie zdarzało się, że gdy odjąłem nie do końca gaz to obroty lekko falowały - zakładam, że może być do czyszczenia przepustnica lub zabrudził się ten potencjometr przy pedale gazu) - generalnie chodził raczej dobrze.
Umówiłem się do gazownika: przegląd, wymiana filtrów, regulacja (również w czasie jazdy). Oczywiście udało im się zapalić checka (sondy + wypadanie zapłonu na 1 cylindrze). Ich diagnoza jest taka, że z LPG jest wszystko ok (polecany zakład w Poznaniu, nie jakiś pierwszy garaż). Stwierdzili, że jeżeli wymieniłem świece, to może się kończyć właśnie cewka zapłonowa.

Narazie przejechałem ~10 km, niestety tylko po mieście, więc nie mogłem jakoś mocniej pocisnąć, ale obawiam się, że problem wróci.

Trochę się rozpisałem, ale podsumowując: na Pb raczej ok, na LPG szarpanie i błędy sondy i zapłonów. Czy Waszym zdanie daje to podstawę do zainteresowania się cewką? Gdyby przepływka była uszkodzona to zakładam, że na Pb byłyby również problemy?
Z innej beczki - czy brudna przepustnica mogłaby powodować takie cyrki?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 marca 2015, o 00:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
tomekgb napisał(a):
Czy Waszym zdanie daje to podstawę do zainteresowania się cewką?

Tak.
tomekgb napisał(a):
Gdyby przepływka była uszkodzona to zakładam, że na Pb byłyby również problemy?

Raczej tak.
tomekgb napisał(a):
Z innej beczki - czy brudna przepustnica mogłaby powodować takie cyrki?

Na pewno nie wypadanie zapłonów.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwietnia 2015, o 19:53 
Ok, będę obserwował jak to się teraz zachowuje :)

dodane: 12 kwietnia 2015, o 19:53

Info dla potomnych: nowa cewka rozwiązała problem (jeżdżę już ponad tydzień i wszystko gra) :)
@DAN, dzięki za wskazówki ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL