Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 16:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 20:23 
podepne sie pod temat :)
od jakiegoś czasu zapala mi się check engine... po wylaczeniu silnika i ponownym odpaleniu gaśnie... mija tydzien-dwa znowu to samo... i tak od miesiąca...
robilem dwie duze trasy ostatnio po okolo 500km i wydaje mi sie ze jest wszystko OK...
moze delikatnie jest zmulony - ale pewnie jestem przewrazliwiony...

czy jest szansa zdiagnozowania tego nie robiac po kolei wymiany wszytskiego co moze byc tego przyczyna ?
pewnie wymienia mi sonde lambda, jak nie pomoze to przeplywke, potem moze okaże sie, ze styki na kablach przy czujnikach temp. są do wymiany...

kurcze mam dosyć napraw "a nóż widelec" uda się trafić z diagnozą za 1 razem ;/

można jakos wyegzekwować od ASO zeby zwrocili ewentualny zwrot kasy za bledna diagnoze i niepotrzebna wymiane "zdrowych" części?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 20:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Luk, kurde jedź na techa. Potem sie będziesz martwił.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 20:34 
DAN napisał(a):
Luk, kurde jedź na techa. Potem sie będziesz martwił.


[-(






8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 20:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Luk, chłopie, co my jesteśmy...wróżki Esmeraldy?

Chcesz diagnozy a nie chcesz na techa podjechać...co ja Ci mam te błędy z fusów zczytać??

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 21:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
mich007 napisał(a):
Chcesz diagnozy a nie chcesz na techa podjechać...co ja Ci mam te błędy z fusów zczytać??


Michu bo zaraz warna dostaniesz, takie rzeczy to powinieneś w dziale z dowcipami pisać. A tak swoją drogą to skoro wyskakuje błąd to jak pojedziesz na TECH Luk to chyba powinni wiedzieć co i jak, bo Michu dobrze mówi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 21:20 
swoja droga doskonale Luk'a rozumiem. Wkurzaja mnie takie naprawy, gdzie trzeba wymioenic mnostwo rzeczy,a okazuje sie ze przyczyna bylo co innego. :|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, o 08:14 
P0560 System napiecie zasilania
2 x P0530 Czujnik cisnienia klimatyzacji

takie bledy pojawily mi sie ;/ nie wiem od czego wyskoczyl ponownie ten check. Prawdopodobnie to ten czujnik od klimy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, o 21:59 
podjechalem dzisiaj na TECH'a...
niby sonda lambda walnieta...

mam nadzieje, ze na wymianie sondy się skonczy!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, o 20:50 
Ja mialem podobne objawy. Poczytaj na forum to moze byc zamoczony moduł w przednim zderzaku i rzeczywiscie u mnie lampka zaswieca sie jak jest mokro. Na techu wykazalo sonde lambda, ale ja na razie nei wymieniam, gdyby byla walnieta to by zaczal palic jak smok, a mi na razie pali w normie 7,4. Wiec czekam o ile nie zapali sie na stale to nei wymieniam, choc ponoc te sondy lubia padac w oplach. Gdybys jednak wymienil to daj znac czy lampka sie juz nie zapala.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 16:31 
Nie trzeba od razu jechać na techa i płacić niewiadomo jakie pieniądze .

Na astra autokącik jest porada jak zczytać błędy samemu przy uzyciu np spinacza biurowego.
Jest również tabela błędów.

Jeśli już jedziecie na techa to żądajcie diagnozy a nie zczytania błędu. mechanik diagnozuje autko na podstawie błędów i objawów a nie samych błędów to raz.

Po drugie nie ma sensu kupować i wymieniać wszystkich elementów których dotyczy bład. Tak to mozna wziąść kredyt i wymieniać całe auto . większość elementów można pomierzyć miernikiem , ale odczytać za pomocą komputera diagnostycznego nie koniecznie tech ale np bosh ( gdzie podpięcie w warsztacie kosztuje ok 40 zł ) .

po trzecie wiele błędów może byc w związku z głownym błedem . Np padnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej koszt ok 25 zł - no i na ciepłym silniku będzie pokazywał komputerowi błędną temperaturę a silnik będzie pracował na ssaniu dając wiecej paliwa -
automatycznie wyskoczą błędy nieprawidłowy skład mieszanki i dalej pewnie przepływomierz i lambda - co nie znaczy ze trzeba je wymieniać . !! Można np wziąść miernik za 5 zł do ręki i sprawdzić .

po czwarte tyle wątków jest poruszonych w jednym temacie ze cieżko komuś odpowiadać . Lepiej by było gdyby zająć się konkretnym problemem osoby z pierwszego postu , wszystko byłoby przejzyste i klarowen a pisanie ja miałem to a ja coś innego to.....
ale może się nie znam nie wiem..........


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 16:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
77Maka77 napisał(a):
jest porada jak zczytać błędy samemu przy uzyciu np spinacza biurowego


czasy spinacza skończyły się wraz z końcem gniazda OBD I

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 17:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
77Maka77 napisał(a):
np bosh ( gdzie podpięcie w warsztacie kosztuje ok 40 zł ) .


Dzisiaj byłem podpinałem autko pod taki komputer BOSCH, ponieważ wyskoczyła mi kontrolka z tematu, i okazało się że był to błąd czujnika temperatury i przepływomierza powietrza. Faktycznie koszt jest mniejszy a diagnoza taka sama. Pojechałem do domu wyczyściłem przepływomierz i wszystko jest w porządku. Przy okazji posprawdzał mi sondę lambda, obroty i inne czujniki i na szczęście wszystko było w porządku. Tak więc nie wiem czy warto jeździć na TECH skoro tu mam to samo za 1/3 ceny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, o 10:26 
mich007 napisał(a):
77Maka77 napisał(a):
jest porada jak zczytać błędy samemu przy uzyciu np spinacza biurowego


czasy spinacza skończyły się wraz z końcem gniazda OBD I


Ja mam astre z 2000 roku złącze OBD II i normalnie się zczytuje błędy.

Dopiero powyżej 2004 potrzebna jest magistrala z protokołem can ?? coś tak jakoś .

A nawet jesli ktos nie potrafi poradzić sobie ze zczytaniem to na allegro interfejsy diagnostyczne chodzą po około 130-180 zł . ( można kupić np na społkę w kilka osób z jednego miasta) 1997-2004


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, o 19:24 
dorzucę tylko że wszystko zależy od "fachowca" któremu damy się dotknąć do auta :(
byłem u jednego - podpiął się pod kampa - błąd przepływki i czujnika temp.
krzyknął 1000 zł więc zabrałem auto, kupiłem nową i sam wymieniłem. pojechałem do drugiego żeby sprawdzić czy jest ok okazuje sie że to coś z kablami albo kompem ( mam teraz dwie przepływki ) ale musi nad tym posiedzieć więc ustawiłem się że jeszcze w tym tygodniu do tego zajrzy.
wizyta u pierwszego to koszt - 150 zł (podobno dolał jeszcze oleju no i to by sie zgadzałobo mam teraz za dużo )
wizyta u drugiego - 30 zł
jutro spróbuję tego numeru z dodatkową masą na przepływce - uda się nie uda ale spróbować warto zanim znowu coś sie wymieni :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, o 11:05 
Nie wiem za bardzo gdzie opisac swoj problem. I czy to wogole problem. Szukajki używałem i padło na ten temat.
Zapalam silnik- wszystko Ok. Ruszam- OK. temperatura silnika rosnie chyba normalnie. Dociera do 92-94 stopni i staje- OK. Mogę tak jechać wiele km... jeśli nie pojawi sie np korek, lub cos zmusi mnie do postania w miejscu z włączonym silnikiem z 5-10min. Gdy stane w korku, to temp silnika jakby podnosila sie minimalnie, po czym zapala sie kontrolka check engine.Wskaznik w doslownie chwile spada gdzies na 75-80 i nastepnie powoli wedruje do gory. gdy osiagnie znow 92-94 stopnie staje (jesli jadę). Po chwili (kolejne 5min) gasnie kontrolka check engine... Rowniez jesli przy palacej sie kontrolce zgaszę silnik, pojde na pare min gdzies, tak zeby silnik sie minimalnie wychłodził, wracam, zapalam znow- kontrolka pali sie moze ze 30sek dluzej niz wszystkie inne po czym gasnie.
Samochod pali normalnie, osiągi sie nie pogarszają, silnik równo pracuje, generalnie wszystko wyglada na OK.. oprocz wskaznika temp i tej kotrolki ktora potrafi sie zapalic- rzadko bo rzadko, ale bywa. Wiem ze musze odwiedzic aso i zczytać błąd... ale moze sie z tym spotkaliscie?Inne tematy o temperaturze, termostacie jakos nie pasują mi do moich objawów. dzieki

aha- poziom oleju OK.


Ostatnio edytowano 24 września 2008, o 11:07 przez winczako, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL