Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 16:18

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lutego 2007, o 09:09 
Co jakiś czas astra qp turbo nie chce odpalić. Objawy jak po rozładowaniu akumulatora. Akumulator wymieniono (na gwarancji) na nowy i problem jest nadal. Elektryk twierdzi że alternator i rozrusznik ok i że przeglądał też instalację. Wydaje mi się że problem się nasila jak jest wilgotno (np. podczas mrozów było ok). Czasem wystarczy zostawić auto na 10 minut i padaka - trzeba pożyczać prąd. Tak jakby gdzieś "uciekało" napięcie.

Czy są jakieś typowe usterki które mogą to powodować? Co sprawdzić?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, o 09:44 
akurat miałem podobną akcje w innym aucie nie w oplu i przyczyna okazał się nalot na kablach bodajże od alternatora czy akumulatora (dokładnie nie pamiętam teraz) i po oczyszczeniu tego all zaczęło dobrze chodzić - sprawdź to. A objawy zaczęły się jak autko postało 2 tygodnie w garażu jak wyjechałem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, o 16:35 
1. Sprawdzić napięcie aku podczas pracy silnika-powinno być ponad 14V
2. Sprawdzić jw po kilkugodzinnym postoju-nie powinno być niższe niż 12V
3.Sprawdzić omomierzem masę aku z masą nadwozia
4.Sprawdzić masę silnika, również omomierzem


Dwa ostatnie punkty są bardzo ważne, często silnik nie ma dobrej masy, wówczas i ładowanie jest słabe jak tez mogą być problemy z rozruchem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, o 17:44 
Odświeżam trochę temat.

Mam następujący problem z rozruchem . Jak samochód postoi trochę i silnik (z22se) ostygnie (ok 3 godz.) to potem jak chce zapalić to albo bardzo ciężko to idzie i w końcu startuje ale tak jakby nie mógł (tak bulgocze po czym po chwili wskakuje na normalne obroty) albo w ogóle nie chce zastartować a czasami startuje i wskakuje na bardzo wysokie obroty po czym obroty spadają i silnik gaśnie. Najdziwniejsze jest to że dzieje się tak tylko za pierwszym razem kiedy chcę odpalić za drugim razem jest już OK.

Dodam że zaczęło to się dziać od momentu kiedy panowie w ASO zdjęli pokrywę zaworów. Potem podobno wykasowali mi jakieś błędy przepustnicy i zresetowali do fabrycznych ustawień, (180 PLN!!!) ale problem po 2 dniach powrócił.

Mam instalację LPG ale objawy występują bez względu na czym jeżdżę przed zgaszeniem samochodu. Z resztą samochód zapala zawsze na benzynie.

Dodam jeszcze że w ostatnim tygodniu zrobiłem przegląd instalacji LPG i wymieniłem filtr paliwa, powietrza i założyłem nowe świece GM. A problem nadal jest.

Co robić? Ma ktoś jakiś pomysł bo nie uśmiecha mi się znowu przepłacać u tych partaczy w ASO.


Ostatnio edytowano 13 listopada 2007, o 17:46 przez Bart23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, o 19:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Świeci Ci się check?

Może być to coś z mieszanką powietrze/paliwo (za mało paliwa lub powietrza)

Przepustnica jak najbardziej może być przyczyną...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, o 20:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jak to mowi zawsze Sir "albo pojedziesz na zczytanie bledow albo bedziemy tu zgadywac do grudnia". Jedz zczytaj i wtedy sie zglos do nas.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, o 22:35 
Check mi się nie świeci. Ale gdyby to była zła mieszanka to zawsze by się tak działo a nie tylko przy pierwszym rozruchu. Tak mi sie przynajmniej wydaje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, o 16:46 
Błędy jakie wyświetlił tech to
P1512
P1682

Poza tym jak naciskam jednocześnie dwa przyciski od sterowania komputerem to wyświetla mi się takie coś:

022 2
053 15385

O co z tym chodzi?


Ostatnio edytowano 21 listopada 2007, o 16:47 przez Bart23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, o 17:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
A kto i czym wyczytal te bledy ?
Jezeli to bylo na Tech2, to tam przeciez odrazu w tekscie pisze co to jest za blad.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, o 19:12 
Błędy były wyczytane tech 2 w nieautoryzowanym serwisie. W ASO tylko skasowali mnie na 200 PLN a błędy są nadal.
Z tego co mi powiedzieli to są błędy adaptacyjne przepustnicy. Ale nie wiadomo czym mogą być spowodowane. Macie jakiś pomysł, może ktoś miał coś podobnego?


Ostatnio edytowano 21 listopada 2007, o 19:14 przez Bart23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, o 00:22 
moim zdaniem nalezy wyczyscic przepustnice... tez tak mialem jak wczytali mi fabryczne ustawienia w ASO...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, o 00:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
A ja bym powiedzial ze to wslazuje na felerne kontakty we wtyczkach elektrycznych.
Bylo to auto bite ?
Bo jezeli tak to nie ma zdziwka, zawsze jakies problemy elektryczne wyskakuja, bo tandetnie jest elektryka poskladana.
Wszystkie dostepne wtyczki sprawdzic, i popsikac sprayem do kontaktow, ja to robie przynajmniej raz w roku.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, o 14:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Zawsze mowie ze nalezy zaczac od sprawdzenia kabli, wtyczek itp. Kiedys w meganie tak mialem ze mi gasla na wolnych obr. Walczylem z tym 3 miesiace i zero efektu. JAkos mnie podkusilo zeby sprawdzic wtyczke od wtrysku( silnik to jednopunkt) i okazalo sie ze jeden kabel wychodzil z oprawki plastikowej i on tak siał. Wystarczylo podgiac blaszke i jak nowy smigal. U ojca np. klima nie działała a powodem był brak kontaktu na czujniku temp. na silniku i wychwytywal uszkodzenie jego. Wystarczylo psiknac kontaktronem albo WD-40 i juz bylo okej. Czasem tak bywa :) :)

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, o 20:01 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 24 września 2008, o 19:47
Lokalizacja: szczecin
Imię: krystian
Silnik: inny
witam mam astre 2,2 16v 03 rok mam problem z ładowaniem jak było mierzone na początku było git ,po 2 dniach orginalny aku opla zdechł, kupiłem drugi i problem zniknął na miesiąc dzisiaj aku nowy zdechł co robic ? dizekuje z góry za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, o 20:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
krystian164 napisał(a):
co robic ?


pojechac do elektryka....
A tak na powaznie;
czego oczekujesz?
Nie podales, czy masz jakies umiejetnosci, czy moze juz probowales sam dojsc do bledu.
Jakie jest napiecie ladowania ?
Jest wogole ladowanie ?
Ladowanie, mierzone na wolnych i na podwyzszonych obrotach ?

Pytasz co masz zrobic....
proponuje podac odpowiedzi na pytania, a najlepiej podjechac do dobrego elektryka.
5-10 min. i juz wiesz co jest grane.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL