Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
problem z Bledami Turbo. pomocy http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=11194 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Jurand [ 7 września 2011, o 19:56 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
zmiast z kims podmienic to ty nowy kupujesz, dziwna polityka... a jak sie okaze ze czyujnik byl dobry? stracisz 340zl |
Autor: | SirAdam [ 7 września 2011, o 20:40 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
rezus napisał(a): na pytanie czy To na pewno powód i po jego wymianie będzie wszystko Ok , odpowiedzieli : - Nie wiemy, jak go wymienimy wtedy będzie można określić - co dalej..i szukać. (nie pewna odpowiedź ;/ ) - Na pytanie czy turbina dobrze dmucha ; odpowiedzieli - Nie możemy sprawdzić ciśnienia dokładnego , ponieważ nie działa poprawnie ten czujnik -( i to pytanie do was - mają rację z tym, to prawda ??? ) kazdy konkretny mechanik by ci taka odpowiedz dal. Po twojej PW twierdze to samo co ten mechanik (czujnik - szmatka) Bez czujnika nie idzie zmierzyc (przez OBD) cisnienia doladowania, wiec nikt ci nie powie czy turbina dobrze dmucha. Zaloz nowy czujnik i potem bedziemy widziec dalej - innej rozsadnej opcji nie ma. Adam |
Autor: | Boro [ 7 września 2011, o 21:31 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
A ja jestem zdania że konkretny mechanik podłączył by jeszcze manometr dla wszystkiego. Jurand dobrze mowi ze lepiej było się z kimś ustawić i podmienić |
Autor: | SirAdam [ 7 września 2011, o 23:14 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
Boro napisał(a): A ja jestem zdania że konkretny mechanik podłączył by jeszcze manometr dla wszystkiego. i co by zmierzyl z aktywnym bledem ? Jak oprocz czujnika cisnienia, padl jeszcze czujnik temp. doladowania i przykladowo temp. na zewnatrz jest bardzo wysoka, chcac sprawdzic turbine daje sie porzadnie w palnik...... temp. doladowania daleko ponad 70°C...... silnik zaczyna dzwonic......... troche "szczescia" i tloki sie rozpadaja. Wiem, jest to czysto teoretyczne, ale nie jest niemozliwe. Moim zdaniem - najpierw zlikwidowac przyczyne bledu, a potem "martwic" sie turbina. Adam |
Autor: | rezus [ 8 września 2011, o 16:39 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
Witam Panowie, Błędy zniknęły od razu po zamianie czujnika doładowania, niestety nie dostałem oryginalnego 'Boscha' nr.kat. 0 261 230 042 , tylko 'FACET' nr. 10.3092 - znacie tą firmę? mam nadzieję że parametrami działania nie różni się w ogóle od Ory. nie będzie żadnego +/- ciśnienia doładowania. po prostu to samo ,tyle że z innej firmy? (np.gorszej jakości). PS. błędów Nie trzeba było usuwać, kontrolka sama znikła - Dzięki Adam , reszcie także dziękuję ! [piwo] Jedyne 'ale' które jeszcze mam, to ten dźwięk dobiegający między alternatorem a rozrządem , taki jak by klekotający plastik (ocierający) , jak dodam delikatnie nawet gazu to tego nie słychać. ten dźwięk uslyszalem przy badaniu sprawy z turbo - mam nadzieję że ten dźwięk nie jest powodem że przejechałem na tym błędzie około 100 Km. 3 tysiące Km. po wymianie - : rozrząd (kompletny) , pasek alternatora (...). również wymieniona oraz rolka do napinacza "napinacz został(bo podobno był dobry)". Co to może być,postaram się to jutro nagrać ... |
Autor: | SirAdam [ 8 września 2011, o 18:54 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
rezus napisał(a): "napinacz został(bo podobno był dobry)". dziwne, bo w Oplach jakie mialem, to akurat napinacz byl pierwszy co sie rozlatywal. Wymieniles prawie caly rozrzad, a napinacz zostawiles....... musisz wiedziec co robisz, twoje auto. rezus napisał(a): niestety nie dostałem oryginalnego 'Boscha' nr.kat. 0 261 230 042 , tylko 'FACET' nr. 10.3092 - znacie tą firmę? mam nadzieję że parametrami działania nie różni się w ogóle od Ory. nie będzie żadnego +/- ciśnienia doładowania. po prostu to samo ,tyle że z innej firmy? (np.gorszej jakości). Ja w sprawie czujnikow nie bralbym zadnych zamiennikow. Np. nie jest mi znany ZADEN zamiennik przeplywki, ktory mialby takie same parametry jak oryginal. Tak jak powyzej - musisz wiedziec co robisz, twoje auto. Adam |
Autor: | Boro [ 8 września 2011, o 19:16 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
SirAdam napisał(a): i co by zmierzyl z aktywnym bledem ? A chociaż by widział czy podciśnienie ma szczelne i jak zachowuje się turbina pod obciążeniem... Temat jest już zamknięty bo wymiana czujnika pomogła. Mi chodzi o diagnostykę i jeśli można coś sprawdzić jeszcze innym sposobem to lepiej to sprawdzić bo żaden klijęnt nie zapłaci za część nie potrzebie wymienioną a na części elektryczne nie ma zwrotów zwłaszcza na noszące ślady montażu. Mi by chyba wypłaty zabrakło jakbym tak w ciemno ludziom czujniki wymieniał na zasadzie "a może się uda"... Do Rezusa: Po naprawie usterki zawsze błąd się kasuje nawet jeśli kontrolka się już nie świeci bo zostaje jako nieaktywny I wsadzili Ci najgorszy z możliwych czujników |
Autor: | rezus [ 8 września 2011, o 19:53 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
Ale napinacz od paska alternatora Adam, nie rozrządu. A co do czujnika ( to jestem poza granicami naszej Polski) i wziąłem co było , lepsza taka , niż wracać kupę kilometrów bez czujnika , nie ? |
Autor: | Jurand [ 8 września 2011, o 20:02 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
myslalem ze w aso nie sprzedaja tanich podrobek hehe |
Autor: | SirAdam [ 8 września 2011, o 21:15 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
rezus napisał(a): Ale napinacz od paska alternatora Adam, nie rozrządu. a to sorry, jakos zle doczytalem. Ten napinacz akurat raczej jest wytrzymaly i 10 lat conajmniej wytrzymuje. Adam |
Autor: | Radqus [ 8 września 2011, o 22:13 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
Oryginalny czujnik w bosch service jak pytałem ok 3 lata temu kosztował 720 PLN-ów i 2 tyg koczowania pod warsztatem teraz może troche taniej... |
Autor: | rezus [ 8 września 2011, o 22:45 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
ważne żeby spełniał swoją rolę ,jeśli chodzi wam tylko o to że szybciej sie popsuję to najmniejszy problem , byle działała jak Ory. |
Autor: | kondzio [ 11 września 2011, o 19:08 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
bylo napisac ze szukasz sprzedal bym ci swoj sprawny w 100% za 100 zł boscha |
Autor: | LukaszW [ 11 września 2011, o 20:21 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
Radqus napisał(a): jak pytałem ok 3 lata temu kosztował 720 PLN-ów 460 i 320zł, są 2 rodzaje tych czujników, bez demontażu chyba się nie da ocenić, który model mamy.SirAdam napisał(a): nie jest mi znany ZADEN zamiennik przeplywki, ktory mialby takie same parametry jak oryginal. To samo mi powiedział mechanik. Jednak polecił spróbować przeczyścić przepływkę zmywaczem nitro w spreyu i sprężonym powietrzem. Jeśli problem będzie się powtarzał, to będę musiał kupić nowy lub używany i wtedy zgłoszę się pewnie do Kondzio.Boro napisał(a): A chociaż by widział czy podciśnienie ma szczelne i jak zachowuje się turbina pod obciążeniem... Zgadza się, u mnie to sprawdzał, stwierdził, że wszystko w porządku, wskaźniki monitorujące pracę turbiny wskazują to samo.
|
Autor: | Doktor29 [ 11 września 2011, o 21:42 ] |
Tytuł: | Re: problem z Bledami Turbo. pomocy |
Cytuj: To samo mi powiedział mechanik. Jednak polecił spróbować przeczyścić przepływkę zmywaczem nitro w spreyu i sprężonym powietrzem. Jeśli problem będzie się powtarzał, to będę musiał kupić nowy lub używany i wtedy zgłoszę się pewnie do Kondzio. nitrem przeplywke polscy mechanicy... tego sie wogle nie powinno dotykac... jak juz to od biedy specjalnym srodkiem do czyszczenia "plytek drukowanych" czy jakkos tak:) moj ojciec elektronik to stosuje ale jest pierunsko drogie. moje zdanie... przeplywka tylko nowa zory za |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |