Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 22:24

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 września 2011, o 19:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
zmiast z kims podmienic to ty nowy kupujesz, dziwna polityka... a jak sie okaze ze czyujnik byl dobry? stracisz 340zl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 września 2011, o 20:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
rezus napisał(a):
na pytanie czy To na pewno powód i po jego wymianie będzie wszystko Ok , odpowiedzieli :
- Nie wiemy, jak go wymienimy wtedy będzie można określić - co dalej..i szukać. (nie pewna odpowiedź ;/ )
- Na pytanie czy turbina dobrze dmucha ; odpowiedzieli - Nie możemy sprawdzić ciśnienia dokładnego , ponieważ nie działa poprawnie ten czujnik -( i to pytanie do was - mają rację z tym, to prawda ??? )

kazdy konkretny mechanik by ci taka odpowiedz dal.
Po twojej PW twierdze to samo co ten mechanik (czujnik - szmatka)
Bez czujnika nie idzie zmierzyc (przez OBD) cisnienia doladowania, wiec nikt ci nie powie czy turbina dobrze dmucha.
Zaloz nowy czujnik i potem bedziemy widziec dalej - innej rozsadnej opcji nie ma.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 września 2011, o 21:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
A ja jestem zdania że konkretny mechanik podłączył by jeszcze manometr dla wszystkiego. Jurand dobrze mowi ze lepiej było się z kimś ustawić i podmienić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 września 2011, o 23:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Boro napisał(a):
A ja jestem zdania że konkretny mechanik podłączył by jeszcze manometr dla wszystkiego.

i co by zmierzyl z aktywnym bledem ?
Jak oprocz czujnika cisnienia, padl jeszcze czujnik temp. doladowania i przykladowo temp. na zewnatrz jest bardzo wysoka,
chcac sprawdzic turbine daje sie porzadnie w palnik......
temp. doladowania daleko ponad 70°C......
silnik zaczyna dzwonic.........
troche "szczescia" i tloki sie rozpadaja.
Wiem, jest to czysto teoretyczne, ale nie jest niemozliwe.

Moim zdaniem - najpierw zlikwidowac przyczyne bledu, a potem "martwic" sie turbina.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 16:39 
Witam Panowie,

Błędy zniknęły od razu po zamianie czujnika doładowania, niestety nie dostałem oryginalnego 'Boscha' nr.kat. 0 261 230 042 , tylko 'FACET' nr. 10.3092 - znacie tą firmę? mam nadzieję że parametrami działania nie różni się w ogóle od Ory. nie będzie żadnego +/- ciśnienia doładowania. po prostu to samo ,tyle że z innej firmy? (np.gorszej jakości).


PS. błędów Nie trzeba było usuwać, kontrolka sama znikła - Dzięki Adam , reszcie także dziękuję ! [piwo]

Jedyne 'ale' które jeszcze mam, to ten dźwięk dobiegający między alternatorem a rozrządem , taki jak by klekotający plastik (ocierający) , jak dodam delikatnie nawet gazu to tego nie słychać.
ten dźwięk uslyszalem przy badaniu sprawy z turbo - mam nadzieję że ten dźwięk nie jest powodem że przejechałem na tym błędzie około 100 Km.

3 tysiące Km. po wymianie - : rozrząd (kompletny) , pasek alternatora (...). również wymieniona oraz rolka do napinacza "napinacz został(bo podobno był dobry)".

Co to może być,postaram się to jutro nagrać ... :)


Góra
  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 18:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
rezus napisał(a):
"napinacz został(bo podobno był dobry)".

dziwne, bo w Oplach jakie mialem, to akurat napinacz byl pierwszy co sie rozlatywal.
Wymieniles prawie caly rozrzad, a napinacz zostawiles.......
musisz wiedziec co robisz, twoje auto.

rezus napisał(a):
niestety nie dostałem oryginalnego 'Boscha' nr.kat. 0 261 230 042 , tylko 'FACET' nr. 10.3092 - znacie tą firmę? mam nadzieję że parametrami działania nie różni się w ogóle od Ory. nie będzie żadnego +/- ciśnienia doładowania. po prostu to samo ,tyle że z innej firmy? (np.gorszej jakości).

Ja w sprawie czujnikow nie bralbym zadnych zamiennikow.
Np. nie jest mi znany ZADEN zamiennik przeplywki, ktory mialby takie same parametry jak oryginal.
Tak jak powyzej - musisz wiedziec co robisz, twoje auto.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 19:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
i co by zmierzyl z aktywnym bledem ?


A chociaż by widział czy podciśnienie ma szczelne i jak zachowuje się turbina pod obciążeniem... Temat jest już zamknięty bo wymiana czujnika pomogła. Mi chodzi o diagnostykę i jeśli można coś sprawdzić jeszcze innym sposobem to lepiej to sprawdzić bo żaden klijęnt nie zapłaci za część nie potrzebie wymienioną a na części elektryczne nie ma zwrotów zwłaszcza na noszące ślady montażu. Mi by chyba wypłaty zabrakło jakbym tak w ciemno ludziom czujniki wymieniał na zasadzie "a może się uda"...

Do Rezusa: Po naprawie usterki zawsze błąd się kasuje nawet jeśli kontrolka się już nie świeci bo zostaje jako nieaktywny ;)
I wsadzili Ci najgorszy z możliwych czujników

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 19:53 
Ale napinacz od paska alternatora Adam, nie rozrządu.

A co do czujnika ( to jestem poza granicami naszej Polski) i wziąłem co było , lepsza taka , niż wracać kupę kilometrów bez czujnika , nie ?


Góra
  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 20:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
myslalem ze w aso nie sprzedaja tanich podrobek hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 21:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
rezus napisał(a):
Ale napinacz od paska alternatora Adam, nie rozrządu.

a to sorry, jakos zle doczytalem.
Ten napinacz akurat raczej jest wytrzymaly i 10 lat conajmniej wytrzymuje.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 22:13 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Oryginalny czujnik w bosch service jak pytałem ok 3 lata temu kosztował 720 PLN-ów i 2 tyg koczowania pod warsztatem teraz może troche taniej...

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 września 2011, o 22:45 
ważne żeby spełniał swoją rolę ,jeśli chodzi wam tylko o to że szybciej sie popsuję to najmniejszy problem , byle działała jak Ory. :)


Góra
  
 
PostNapisane: 11 września 2011, o 19:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
bylo napisac ze szukasz sprzedal bym ci swoj sprawny w 100% za 100 zł boscha

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 września 2011, o 20:21 
Radqus napisał(a):
jak pytałem ok 3 lata temu kosztował 720 PLN-ów
460 i 320zł, są 2 rodzaje tych czujników, bez demontażu chyba się nie da ocenić, który model mamy.

SirAdam napisał(a):
nie jest mi znany ZADEN zamiennik przeplywki, ktory mialby takie same parametry jak oryginal.
To samo mi powiedział mechanik. Jednak polecił spróbować przeczyścić przepływkę zmywaczem nitro w spreyu i sprężonym powietrzem. Jeśli problem będzie się powtarzał, to będę musiał kupić nowy lub używany i wtedy zgłoszę się pewnie do Kondzio.

Boro napisał(a):
A chociaż by widział czy podciśnienie ma szczelne i jak zachowuje się turbina pod obciążeniem...
Zgadza się, u mnie to sprawdzał, stwierdził, że wszystko w porządku, wskaźniki monitorujące pracę turbiny wskazują to samo.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 września 2011, o 21:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
Cytuj:
To samo mi powiedział mechanik. Jednak polecił spróbować przeczyścić przepływkę zmywaczem nitro w spreyu i sprężonym powietrzem. Jeśli problem będzie się powtarzał, to będę musiał kupić nowy lub używany i wtedy zgłoszę się pewnie do Kondzio.


nitrem przeplywke ::kij ::eee polscy mechanicy...
tego sie wogle nie powinno dotykac... jak juz to od biedy specjalnym srodkiem do czyszczenia "plytek drukowanych" czy jakkos tak:)
moj ojciec elektronik to stosuje ale jest pierunsko drogie.

moje zdanie... przeplywka tylko nowa zory za ::offtopic

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL