Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 08:34

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 16:03 
Witam. Od pewnego czasu wywala mi błąd z czujnika ciśnienia ładowania. Samochód jako tako normalnie jedzie aczkolwiek to nie jest ta moc co była na początku.
Podpiąłem kompa i pokazało mi że turbina maksymalnie ładuje 0,4 bara. Ciekawostką jest również że nawet jak zmieniam bieg przy 2 tys obr. słychać charakterystyczne "pssss". I oto moje pytanie:
Ten błąd wywala z czujnika przy turbinie czy za IC??
Co jest powodem upuszczania powietrza nawet przy 2 tys obr??


Góra
  
 
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 19:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Kostek napisał(a):
Ten błąd wywala z czujnika przy turbinie czy za IC??


czujnik doładowania znajduje się na IC... Trochę mało Ci ładuje ktoś bawił się sztycą od WG??? może spróbuj ją trochę podkręcić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 19:36 
Czyli tą nakrętke od WG mam wkręcać??


Góra
  
 
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 19:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Kostek napisał(a):
Czyli tą nakrętke od WG mam wkręcać??


Nie wiem jak masz teraz ustawiony ale spróbuj ją wkręcić ze 2 obroty i zobacz jak się zachowuje na budziku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 20:05 
A co może być powodem usterki czujnika?? Sam czujnik czy może niesczelność dolotu??
No i dlaczego słychać to charakterystyczne "psss"??


Góra
  
 
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 20:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Kostek napisał(a):
A co może być powodem usterki czujnika?? Sam czujnik czy może niesczelność dolotu??
No i dlaczego słychać to charakterystyczne "psss"??


Dokładny kod błędu musisz podać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 20:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Kostek napisał(a):
Co jest powodem upuszczania powietrza nawet przy 2 tys obr

W okolicach 2k rpm jest największe doładowanie, więc jest co upuszczać.

Cytuj:
No i dlaczego słychać to charakterystyczne "psss"??

Sprawdź wężyk podciśnienia.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, o 23:24 
p1106-9 to jest kod błędu z tego czujnika doładowania.

A które podciśnienie mam dokładnie sprawdzić??


Góra
  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, o 08:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
moze pekla przylgnia zaworu WG na turbinie. Dosc czesta usterka w tych suszarkach. Tez nie bedzie za duzego doladowania mimo sprawnej calej reszty.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, o 12:53 
Cytuj:
czujnik doładowania znajduje się na IC... Trochę mało Ci ładuje ktoś bawił się sztycą od WG??? może spróbuj ją trochę podkręcić

Wykręciłem tą nakrętke o 2 obroty i moge powiedzieć że przy 2 tys nie upuszcza powietrza i na mocy nieznacznie zyskał lecz nadal to nie jest to...
Jeszcze mam jedno pytanie dotyczące turbiny ponieważ teraz zawór upustowy otwiera sie pozniej jest możliwość żeby turbina za dużo ładowała ??
Tzn chodzi mi dokładnie o to czy silnikowi sie nic nie stanie??


Góra
  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, o 14:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
osobiscie wydaje mi sie ze nie powiniens grzebac przy sztandze bo t sie zle skonczy dla ciebie ( dla silnika). Skoro wczsniej bylo okej, nikt nie grzebal, turbo nie bylo wymieniane itp to co sama sztanga sie skróciła/wydłużyła??

Sztanga ma byc tak ustawiona zeby zawor WG mogl byc zamkniety calkowicie oraz dalo sie go otworzyć. Komp Bedzie decydowal ile otworzyc WG na podstawie odczytów cisnienia MAP'a. Jesli turbo nie moze osiagnac zadanego ciśnienia to ja bym w piewszej kolejności sprawdzil łopatki na wirnikach, szczelnosc zawory WG itp rzeczy Czyli turbo na stół. Im dlużej jezdzisz z ta dolegliwością tym bardziej narażasz sie na jakąś poważniejszą usterke czego nie życzę.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, o 14:50 
Wesol tylko problem tkwi w tym czy to oby napewno jest turbina skoro wywala błąd z czujnika ciśnienia ładowania (p1106-9)??
Dodam że jakieś 2 miesiące temu zmieniłem przepływke na Magneti Marelli bo na tej z Boscha samochód wgl nie chciał jechać.


Góra
  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, o 15:13 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
wesol napisał(a):
szczelnosc zawory WG


a jak sprawdzic szczelnosc WG??

Cytuj:
na tej z Boscha samochód wgl nie chciał jechać.


kupowales nowa czy na uzywce sie tak dzialo.... zawsze na odwrot bylo z tymi przeplywkami ;)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, o 15:15 
Cytuj:
kupowales nowa czy na uzywce sie tak dzialo.... zawsze na odwrot bylo z tymi przeplywkami ;)

Na użwyce co miałem w samochodzie zamontowaną przy kupnie. Wtedy wszystko grało i samochód miał swoją moc. Teraz niestety tak nie jest...


Góra
  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, o 20:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
P1106 oznacza za małe ciśnienie doładowania.
Zanim zaczniesz rozbierać silnik sprawdź czy dolot za turbo jest szczelny.

Kostek napisał(a):
A które podciśnienie mam dokładnie sprawdzić??

Nie podciśnienie tylko wężyk podciśnienia idący od kolektora do zaworu upustowego, tego na zimnej stronie turbo (dump valve).

Nie grzeb przy zaworze upustowym, tym na gorącej stronie (waste gate), bo możesz zrobić sobie kuku.

PS. Jak się nazywa waste gate po polsku? Bo dump valve to zawór upustowy.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL