Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 04:37

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 19:45 
witam,

dawno mnie nie było bo samochód działał jak ta lala,

ale powstał problem:
jak samochód jest zimny zapala normalnie i pracują wszystkie tłoki, gdy się rozgrzeje dalej wszystko jest ok, al gdy tylko wyłączymy silnik i ponownie go uruchamiamy to odpala już tylko na trzy tłoki ....:(

wymieniłem świece i nic:(
wymieniłem cewkę dziś i też nic:(

nic nie pomaga

a jak pracuje na trzy tłoki to wtedy czuć benzynę

ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 19:57 
Szukałbym prędzej w obwodzie paliwa... Może Ci wtrysk złapało? Masz może gaz...?


Góra
  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 20:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
sprawdz zawory i wtryskiwacz paliwa na tym cylindrze na ktorym rzekomo ci tlok nie dziala, (tlok tak czy siak musi chodzic gora dol bo jest poloczony z walem korbowym za pomoca korbowodow). moze silnik jakies bledy wywalil?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 20:01 
mam gaz,


Góra
  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 20:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
to mowimy o pracy silnika na gazie czy benzynie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 20:12 
sprawdz zawory i wtryskiwacz paliwa na tym cylindrze na ktorym rzekomo ci tlok nie dziala, (tlok tak czy siak musi chodzic gora dol bo jest poloczony z walem korbowym za pomoca korbowodow). moze silnik jakies bledy wywalil?

kolego sympatyczny Jurandzie a czy ja gdzieś napisałem że mi tłok nie działa? więc zachowaj dla siebie pouczanki typu (tlok tak czy siak musi chodzic gora dol bo jest poloczony z walem korbowym za pomoca korbowodow) o tym wiedzą dzieci w pierwszej klasie techniku rolniczego

wracając do meritum sprawy bez znaczenia czy na benzynie czy na gazie jeden z tłoków nie "pracuje"


Góra
  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 20:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
MERKAVE
takich klientow jak Ty to ja szczegolnie lubie,
chcesz pomocy, i jak ktos sie stara Ci pomoc, to jeszcze pyskowki odwalasz...
Podejzewam ze co niektorzy juz ochote stracili na to zeby Ci pomoc.


Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 20:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
MERKAVE napisał(a):
witam,

to odpala już tylko na trzy tłoki ....:(




dobra skoro taki as z Ciebie to radz sobie sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 20:45 
Sir Adam pomoc pomocą zawsze ją doceniam ale nie lubię taki pouczających wstawek odbiegających od tematu, ja nie prosiłem o pomoc w ustaleniu jak tłok jest przymocowany do wału korbowego........

trzymajmy się tematu

pzdr
karol


Góra
  
 
PostNapisane: 3 czerwca 2011, o 22:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
To jeszcze pozostało sprawdzić kompresje na cylindrach, wtryski, jeśli to będzie ok to jeszcze instalacje elektryczną czy przypadkiem się gdzieś nie utlenia któryś z przewodów i raz łączy a raz nie. A jeśli wszystko będzie ok to pozostał Ci komp do sprawdzenia oczywiście Ty tego nie zrobisz ale polecam Grabowskiego z Piaseczna

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 09:02 
MERKAVE na pewno masz sekwencyjna instalację gazową. Wtryskiwacze gazu pobierają sygnał o momencie wtrysku od wtryskiwaczy benzyny, więc ja bym szukał po stronie elektrycznej/elektronicznej niż po mechanicznej. Podjedź do gazownika, który zakładał Ci gaz niech sprawdzi połączenia elektryczne.

Pozdro
Michał


Góra
  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 16:58 
wiesz, ale on i na benzynie i na gazie tak samo, zimny pracuje ok gdy sie rozgrzeje i jest ponownie uruchamiany to już tylko trzy pracują,

byłem u "pana gazika" i wszystko ok

a myślicie, że może być coś z wtryskiem benzyny bo tak sobie dziś uświadomiłem, że ona za dużo pali i śmierdzi benzyną jak pracuje na te trzy tłoki może on coś tam zalewa? np świece?

czy jest taka możliwości ?

pzdr
kj


Góra
  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 18:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
MERKAVE napisał(a):
wiesz, ale on i na benzynie i na gazie tak samo, zimny pracuje ok gdy sie rozgrzeje i jest ponownie uruchamiany to już tylko trzy pracują,

byłem u "pana gazika" i wszystko ok

a myślicie, że może być coś z wtryskiem benzyny bo tak sobie dziś uświadomiłem, że ona za dużo pali i śmierdzi benzyną jak pracuje na te trzy tłoki może on coś tam zalewa? np świece?

czy jest taka możliwości ?

pzdr
kj


Właściwie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie bo skoro pracuje Ci na 3 gary to oczywiste jest że na jednym garze go zalewa i śmierdzi benzyną. Co masz sprawdzić i w jakiej kolejności już Ci napisałem a więc zabieraj się do roboty a nie po raz kolejny zadajesz te same pytania tu na forum nikt wróżką nie jest i przez neta nie postawi diagnozy. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 18:38 
Skoro śmierdzi benzyną tzn. że wtryskiwacz wtryskuje a nie ma iskry i nie ma spalania.
Zakładam, że świece założyłeś odpowiednie do modelu. W silniku Opla Z18XE spotkałem się, że nie palił na jeden tłok tylko jak się rozgrzał, zapaliły się kontroli od silnika i od TC błąd "wypadanie zapłonu" - okazało się, że były złe świece (i zużyte).
Wiem - przeczytałem, że na benzynie i na gazie tak samo - to może właśnie coś z tym konkretnym wtryskiwaczem, jeżeli on będzie uszkodzony np. nie będzie miał sygnału o wtrysku to nie będzie miał i wtryskiwacz gazu.
Skoro wymieniłeś świece i cewkę i nic to nie dało to sprawdź wtryskiwacze - ja bym tak zrobił.

Powodzenia
Michał


Góra
  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2011, o 21:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Ja tez mam ostatnio problemy z wypadaniem zapłonu ...
Jest jeden błąd wypadanie zapłonu na cylindrze 4 - ale do jednego błędu można dorobić milion teorii P0304 - może oznaczać: (poniżej TYLKO przykład z google)
1. wadliwe świece żarowe
2. mechaniczne uszkodzenie komory silnika
3. przerwane uzwojenie elektryczne,
4. błąd zapłonu lub systemu dopływu paliwa,
5. uszkodzony wtrysk
6. wadliwy czujnik temperatury silnika (ECT)
7. uszkodzony czujnik dopływu powietrza (MAF)
8. wadliwy moduł kontroli pracy silnika (ECM)

art. do pomocy http://www.astraklub.pl/viewtopic.php?f=158&t=24809

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL