Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=10604
Strona 2 z 3

Autor:  Boro [ 23 maja 2011, o 18:19 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Pewnie oberwiesz zaraz warna za linki w dziale technicznym. Jeśli ja miałbym brać to brałbym pierwszego dodam jeszcze że u mnie w samochodzie jest sport kat z 100cpsi i nie wywala błędu ale nie musisz mnie naśladować.Pzdr

Autor:  darek1947 [ 23 maja 2011, o 18:39 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

W z22se cewki sa na każdy cylinder to aluminiowe pudlo na wierzchu, żebrowane to moduł zapłonowy ,on sie przegrzewa .Mam nadzieje, ze świece założyłeś HRL8STX i dokreciles z sila 20 niutkow, jest to nawet napisane na opakowaniu z jaka sila mozna je dokrecac

Autor:  gynox [ 23 maja 2011, o 22:25 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

darek1947 napisał(a):
W z22se cewki sa na każdy cylinder to aluminiowe pudlo na wierzchu, żebrowane to moduł zapłonowy ,on sie przegrzewa .Mam nadzieje, ze świece założyłeś HRL8STX i dokreciles z sila 20 niutkow, jest to nawet napisane na opakowaniu z jaka sila mozna je dokrecac


Nie wiem dokładnie czy świece mają taki symbol, ale kupowałem w salonie opla oryginalne i maja taki inny gwint :) więc chyba są dobre, świece przykręcałem kluczem dynamometrycznym więc myśle że też powinno być ok.


Jak narazie czekam aż przyjdzie cewka, też podejrzewam że uszkodzony został sam moduł. Do środy wszystko powinno być już gotowe także od razu dam znać co i jak.

Dzięki i pozdrawiam :)

Autor:  P0WIKSA [ 26 maja 2011, o 20:46 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Tomek i co tam słychać w temacie?
Ogarnąłeś już samochód?
Jakbyś potrzebował jakiś części do z22se z Poznania, to wal na PW, znajomy ma całe auto na części tam.

Autor:  gynox [ 29 maja 2011, o 00:10 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

P0WIKSA napisał(a):
Tomek i co tam słychać w temacie?
Ogarnąłeś już samochód?
Jakbyś potrzebował jakiś części do z22se z Poznania, to wal na PW, znajomy ma całe auto na części tam.



Dzięki :). Jak narazie udało mi się kupić cewke od gościa z mojego rejonu handluje podzespolami do opli i akurat taką miał.

Nie odzywałem się wcześniej bo musiałem się upewnić że warunki w jakich padała mi wczesniej ta cewka były spełnione teraz ;-)

I faktycznie okazało się że winowajcom tego bajzlu była uszkodzona Cewka, założyłem cewke tez od z22se co prawda od vectry, ale wszystko funcjonuje prawidłowo nawet po bardzo duzzym nagrzaniu jak wczesniej, i dlugiej trasie.

Dodatkowo zalozylem ten katalizator, i blad od sondy się nie pojawia.

Także dziękuje Koledzy :) wasza diagnoza jak najbardziej na 100% się sprawdziła

Autor:  Grzanio [ 6 czerwca 2011, o 15:02 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Hejka,

problem opisany w watku jest identyczny jak umnie. Z tą różnicą, że mój samochód sam się dziwnym sposobem naprawił.

Zaczęło się tak, że byłem na myjni. Samochód był bardzo brudny, głównie od soków z drzew więc myłem dosyć dokładnie myjką ręczną (karcher). Dużą ilość wody wylałem na podszybie.
Po myjni wróciłem do domu, samochód normalnie pracował i miał moc. Dosłownie za 15 minut chciałem jechać dalej i po odpaleniu auto zaczęło pracować na 3 cylindrach. Gasło na biegu jałowym oraz po wciśnięciu sprzęgła. Przejechałem tak nie więcej jak 2 kilometry, bo dalej się nie dało. Zaczęło się dymić spod samochodu. Katalizator był rozgrzany do czerwoności. Odczekając chwilę odstawiłem samochód - i tak stał aż do dzisiaj, czyli 2 dni.

Dzisiaj go odpaliłem bez problemu, samochód pracuje równo. Zrobiłem parę kilometrów po mieście, gasząc go i odpalając oraz wkręcając na wysokie obroty. No i działa ::fiu

Pytanie do Was - czy to możliwe, abym przez mycie podszybia zalał moduł sterujący cewką? Strumień wody mógłby jedynie przedostać się przez kratki przy silniczku wycieraczek. Nigdy nie miałem takiego problemu, ani nigdy nie oszczędzałem wody na podszybie.

Będę wdzięczny za każdy post. Byłem dzisiaj już zdecydowany kupić listwę cewkową, ale samochód póki co jeździ.

Autor:  gynox [ 14 czerwca 2011, o 19:18 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Grzanio napisał(a):
Hejka,

problem opisany w watku jest identyczny jak umnie. Z tą różnicą, że mój samochód sam się dziwnym sposobem naprawił.

Zaczęło się tak, że byłem na myjni. Samochód był bardzo brudny, głównie od soków z drzew więc myłem dosyć dokładnie myjką ręczną (karcher). Dużą ilość wody wylałem na podszybie.
Po myjni wróciłem do domu, samochód normalnie pracował i miał moc. Dosłownie za 15 minut chciałem jechać dalej i po odpaleniu auto zaczęło pracować na 3 cylindrach. Gasło na biegu jałowym oraz po wciśnięciu sprzęgła. Przejechałem tak nie więcej jak 2 kilometry, bo dalej się nie dało. Zaczęło się dymić spod samochodu. Katalizator był rozgrzany do czerwoności. Odczekając chwilę odstawiłem samochód - i tak stał aż do dzisiaj, czyli 2 dni.

Dzisiaj go odpaliłem bez problemu, samochód pracuje równo. Zrobiłem parę kilometrów po mieście, gasząc go i odpalając oraz wkręcając na wysokie obroty. No i działa ::fiu

Pytanie do Was - czy to możliwe, abym przez mycie podszybia zalał moduł sterujący cewką? Strumień wody mógłby jedynie przedostać się przez kratki przy silniczku wycieraczek. Nigdy nie miałem takiego problemu, ani nigdy nie oszczędzałem wody na podszybie.

Będę wdzięczny za każdy post. Byłem dzisiaj już zdecydowany kupić listwę cewkową, ale samochód póki co jeździ.





Miałem takie same objawy ,moj sie naprawil i jezdzil az 2 tygodnie, potem odebralem samochod z myjki tez karcher i po kolejnym odpaleniu dostał szału i przestał jezdzic jak powinien dojechalem do domu , odczekalem 3h i wszystko wrocilo do normy wkurzylem sie bo nie moze sie tak juz wiecej zdarzyc Kupilem cewke, testowalem na rozne sposoby mycie , rozgrzanie go na maxa itd problem sie nie powtorzyl - takze tak jak pisali wczesniej chlopaki winna jest cewka ktora jest wadliwa w tym silniku.

A notabene kata tez mialem tak rozgrzanego i wydech pod spodem ze wszystkie gumy zaczely sie pod wydechem topic. pozdro

Autor:  darek1947 [ 14 czerwca 2011, o 21:06 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Koledzy w silniku Z22se są dwie cewki wewnątrz listwy jedna na dwa cylindry ,to użebrowane aluminiowe wystające pudełko to moduł sterujący praca cewek

Autor:  MANIECZKA [ 9 lipca 2011, o 15:27 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Panowie...wymieniłem świece na Boscha...( jakoś tak jakby ciężko chodził...jakby go zalewało ) oraz kupiłem używkę cewkę zapłonową ... jak na razie nie ma efektu że chodzi jak traktor ale co jakiś czas mi gaśnie po redukcji biegów...jak np dojeżdzam do świateł...

więc łocebe?...to może być moduł?...też walnięty? bo przełożyłem ze starej cewki...czy może to jakiś czujnik?....co wy na to?

Autor:  P0WIKSA [ 9 lipca 2011, o 21:53 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

czujników to tam nie masz przy tym...
a błedy znowu wystąpiły.
może to być moduł.
tu już ktoś nie raz prawił żeby świec boscha nie kupować...
a cewka ta używka - pewna jest?

Autor:  MANIECZKA [ 10 lipca 2011, o 08:50 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

a ten czujnik położenia wału?....tylko od czego to miałoby się zepsuć...
z tych świec to ja zrezygnuje jednak i kupię oryginalne...chociaż są to te z tym oznaczeniem HLR8stx czy coś takiego ....

może jakiś EGR ? silniczek krokowy?....przepustnica?...

Autor:  Tomek3561 [ 10 lipca 2011, o 09:05 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Jakie świece kupiłeś?
Do Z22SE idą świece BOSCH HLR8STEX.
Z tego co wiem oryginalne też produkuje BOSCH.

Autor:  MANIECZKA [ 10 lipca 2011, o 09:24 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

Właśnie mam te bosza i z tym oznaczeniem...i nie wiem - dodaje gazu to tak jakby go coś zalewało...zamulało...co wskazuje na jakieś może problemy z czujnikami?...nieprawidłowe dane czy jak....


ooo a tu nie ma silniczka krokowego ...lol...wszystko elektronicznie sterowane...kurna sprawdzę układ wydechowy...bo może złe dane na sonde daje...

Autor:  gynox [ 9 października 2011, o 17:48 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

witam zeby nie zakladac nowego tematu od maja po wymianie kata na metalowy sportowy przez dluzszy czas bylo dobrze. Teraz pojawia sie błąd Ze kat jest ponizej wydajnosci/uszkodzony..... Co może byc przyczyna ??? Kat sie popsul czy jak ??? Przeciez az takiego przebiegu na tym kacie nie ma.... az tyle km nie zrobilem zeby zdechl tak szybko.

Co najlepiej sprawdzic ?? Kable od sondy ??? Wiele razy kasowalem błąd ale pojawia sie na nowo, probowalem w OpelScannerze zresetowac sondy i tez nic nie pomaga.

Co moze byc nie tak ??? pozdrawiam

Autor:  SirAdam [ 9 października 2011, o 19:29 ]
Tytuł:  Re: Błędy P0300 i P0420 dziwna praca silnika (Z22SE) brak mocy..

gynox napisał(a):
po wymianie kata na metalowy sportowy przez dluzszy czas bylo dobrze.

ile CPI ma oryginal a ile ma ten "sportowy" ?
co rozumiesz pod; "dluzszy czas" ?



Adam

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/