Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 15:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 maja 2011, o 16:26 
Witam Serdecznie!

Mam taki problem wczoraj wyjechalem swoim samochodzikiem normlanie bez problemu przejechałem okolo 15-20 km, odstawiłem go na chwile na myjnie normalnie wyjechałem po czym silnik zaczał caly latać, trzęść się jak by nie palił na wszystkie gary, przy wciskaniu mu gazu na max kompletny brak mocy. (na lpg i benzynie tak samo brak mocy) troszke czasem nawet bylo czuc paliwo w srodku takie opary. Podłączyłem pod kompa nic nie wykazało, zadnych błędów. Ledwo co dojechałem do domu.... wydech byl tak rozgrzany ze az wzsystko pod spodem zaczelo sie prawie palic. Stwierdzilem z tesciem ze moze jest to zatkany katalizator, wydlubalismy katalizator (jego srodek) odpalilismy i wszystko chodzilo ok (co prawda samochod odstal z 4-5h) po wydlubanym kacie przejechalem sie jeszcze wieczorem z 30 km , wykazal dwa bledy P0300 i P0420 , jeden blad ze katalizator uszkodzony, nieprawidlowy odczyt z sondy, drugi z tego co doczytalem ze cos jest nie tak z zaplonem. Skasowalem bledy, dzis rano normlanie odjechalem odpalil bez problemu pojechalem do poznania, znow ten sam problem...silnik caly latal, brak mocy. (musialem zrobic kilka przystankow chwile odstac wtedy porwaracal do normalnosci) i znow zaczal dziwnie chodzic przystanek, odstalem bylo ok i tak dojechalem do chaty.... Nie mam zielonego pojecia co moze byc nie tak... Mozecie cos doradzic...?
Ostatnimi czasy z tego co zrobilem przy aucie, to wymieniony olej,filtr, lancuch, swiece tak dawno tez nie byly wymieniane....

z gory dziekuje serdecznie za pomoc >Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 16:30 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
cewka zapłonowa?

jak masz kata wydłubanego to nie dziwota, że błąd wywala.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 16:33 
Tak teraz mam kata wydłubanego (i pojawil sie blad z niesprawnym katem ) ale to nie problem mysle , bo chyba cos jest z zaplonem (problem z wypadaniem zaplonu) nie wiem skad to sie wzielo gdy mialem katalizator niewydlubany byl ten sam problem 2tyg temu. Cewke mi wtedy niby i swiece sparawdzali i napiecie bylo ok.


Góra
  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 16:37 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
jak wymieniłeś świece niedawno to raczej nie to, za to cewka może Ci "pójść" z dnia na dzień, nie ma reguły na to. ja bym tu widział przyczynę,
jakieś inne objawy są?
silnik gaśnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 16:48 
Ale jak by sie cewka popsula ? to by raz bylo zle, a po odczekaniu chwile by bylo dobrze? BO problem wystapil tez u mnie 2 - 3 tyg temu ale znikl do wczoraj . Objawy inne sa takie ze nierowne obroty, silnik caly telepie , jak wlacze mu klime to juz woogle obroty skakaja z gory na dol nierownie. Gasnąć raczej nie gasł.


Góra
  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 16:50 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
a chodzi tak jakby na 3 gary i czuć smród we wnętrzu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 17:12 
tak własnie! jak by na 3 gary, i smierdzi jak by benzyna


Góra
  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 17:25 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
gynox napisał(a):
tak własnie! jak by na 3 gary, i smierdzi jak by benzyna



no o sprawdź jutro cewkę a potem napisz czy to było to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 18:06 
nie wiem za bardzo jak sprawdzic napiecie na cewce :) ??... jutro moze zawioze go do mechanika bo nie mam innej opcji i najwyzej powiem zeby od tego zaczal, a mozesz mi powiedziec, bo musze kupic jeszcze ten katalizator,,, i teraz widzialem na allegro jakies sportowe moze warto by bylo cos takiego wstawic od razu. Tylko ze nie wiem ile musi miec tych "CPSI" 200-300-400 ?? Tak zeby grało wszystko i zeby sonda nie wywalala juz tego bledu....dzieki pozdro


Góra
  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 18:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
jesli po myjni wystąpiły Ci te objawy to najpierw posprawdzałbym wszystkie wtyczki czy aby gdzieś wilgoci nie złapał a nie na "pałę" kata wydłubywał.... Paliwem Ci śmierdzi bo najzwyczajniej w świecie go zalewa skoro nie pracuje na wszystkich cylindrach. Sprawdz na których garach Ci nie pracuje i najlepiej podmień cewke od któregoś z klubowiczów bo może być tak że cewka daje za słabą iskrę a ogólnie ta iskra jest. I jeszcze można pokusić się o sprawdzenie czujnika obr. wału korbowego bo to co opisujesz że jak auto troche ostygnie to jest ok to. Czujnik może przekłamywać i dawać błędne info do kompa i masz iskrę nie w tym "miejscu" co potrzeba

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 18:56 
wlasnie pierwsze co zrobilem to sprawdzenie wszystkich wtyczek :-((( nawet rozebralem te cewke i swiece i sprawdzilem czy tam sie cos nie zalalo, wtyczki wygladaly ok, wszystkie odczepilem ktore widzialem wydawaly sie suche, zreszta dzis napewno juz by wyschly gdybym cos pominal i nadal problem sie powtorzyl, postaram sie od kogos podmienic cewke i zobaczymy co z tym czujnikiem walu....


Góra
  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 19:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
gynox napisał(a):
Ale jak by sie cewka popsula ? to by raz bylo zle, a po odczekaniu chwile by bylo dobrze?

Tak mozliwe,
a haslem jest tutaj temperatura.
Jak ostygnie troche to wszystko jest ok.
Dlatego cewke podmienic, i zrobic dluga jazde probna z wykozystaniem wszystkiego,
od wolnych obrotow az do odcinki.
Mierzenie cewki sobie mozesz darowac, nic z tego nie wyjdzie.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 21:43 
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi: troche powiązałem fakty i jednak chyba to będzie faktycznie cewka bo :


Stając kilka razy na przystanki, żeby móc przejechać kawałek dalej... w pewnym momencie zdjąłem te plastikową obudowe która zasłania cała cewke, gdy ostygł odpaliłem pojechałem normlanie do chaty ostatni odcinek który mi został i o dziwo już po drodze nie miał takich strzałów, a tak na moje myślenie to brak plastikowej osłony przyczynił się do tego że cewka była odkryta i niejako powietrze idące z grilla podczas jazdy lepiej ją ochłodziło :)

No nic jutro bede patrzal w poszukiwaniu cewki z rejonu, jak nie pozostanie z allegro.

Mam jeszcze do was pytanie wracając do tego katalizatora, jako ze przez swoja glupote uszkodziłem swój... To warto montować ten sportowy ? Nie licze na poprawe ale nawet w dobrych cenach są, i przede wszystkim nowe pozostaje mi tylko pytanie ile tych cpsi musi miec do mojego silnika ?


dziekuje jeszcze raz, pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 22:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
jak chcesz bezproblemowo przejsc test spalin to 400 CPI (Cell per Inch)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2011, o 07:48 
Dziękuje bardzo za odpowiedzi,

- sportowy katalizator 400 CPI zamówiony
- cewka będzie dziś wieczorem

W środe będzie montowany kat i cewka także dam znać czy to było to :)

Pozdrawiam


ps. takie pytanko ktory barzdiej byscie polecali :

ten http://allegro.pl/katalizator-metalowy- ... 34362.html
czy Ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=1623080988


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL