Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 20 kwietnia 2024, o 12:14

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2011, o 18:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Pewnie oberwiesz zaraz warna za linki w dziale technicznym. Jeśli ja miałbym brać to brałbym pierwszego dodam jeszcze że u mnie w samochodzie jest sport kat z 100cpsi i nie wywala błędu ale nie musisz mnie naśladować.Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2011, o 18:39 
W z22se cewki sa na każdy cylinder to aluminiowe pudlo na wierzchu, żebrowane to moduł zapłonowy ,on sie przegrzewa .Mam nadzieje, ze świece założyłeś HRL8STX i dokreciles z sila 20 niutkow, jest to nawet napisane na opakowaniu z jaka sila mozna je dokrecac


Góra
  
 
PostNapisane: 23 maja 2011, o 22:25 
darek1947 napisał(a):
W z22se cewki sa na każdy cylinder to aluminiowe pudlo na wierzchu, żebrowane to moduł zapłonowy ,on sie przegrzewa .Mam nadzieje, ze świece założyłeś HRL8STX i dokreciles z sila 20 niutkow, jest to nawet napisane na opakowaniu z jaka sila mozna je dokrecac


Nie wiem dokładnie czy świece mają taki symbol, ale kupowałem w salonie opla oryginalne i maja taki inny gwint :) więc chyba są dobre, świece przykręcałem kluczem dynamometrycznym więc myśle że też powinno być ok.


Jak narazie czekam aż przyjdzie cewka, też podejrzewam że uszkodzony został sam moduł. Do środy wszystko powinno być już gotowe także od razu dam znać co i jak.

Dzięki i pozdrawiam :)


Góra
  
 
PostNapisane: 26 maja 2011, o 20:46 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
Tomek i co tam słychać w temacie?
Ogarnąłeś już samochód?
Jakbyś potrzebował jakiś części do z22se z Poznania, to wal na PW, znajomy ma całe auto na części tam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2011, o 00:10 
P0WIKSA napisał(a):
Tomek i co tam słychać w temacie?
Ogarnąłeś już samochód?
Jakbyś potrzebował jakiś części do z22se z Poznania, to wal na PW, znajomy ma całe auto na części tam.



Dzięki :). Jak narazie udało mi się kupić cewke od gościa z mojego rejonu handluje podzespolami do opli i akurat taką miał.

Nie odzywałem się wcześniej bo musiałem się upewnić że warunki w jakich padała mi wczesniej ta cewka były spełnione teraz ;-)

I faktycznie okazało się że winowajcom tego bajzlu była uszkodzona Cewka, założyłem cewke tez od z22se co prawda od vectry, ale wszystko funcjonuje prawidłowo nawet po bardzo duzzym nagrzaniu jak wczesniej, i dlugiej trasie.

Dodatkowo zalozylem ten katalizator, i blad od sondy się nie pojawia.

Także dziękuje Koledzy :) wasza diagnoza jak najbardziej na 100% się sprawdziła


Góra
  
 
PostNapisane: 6 czerwca 2011, o 15:02 
Hejka,

problem opisany w watku jest identyczny jak umnie. Z tą różnicą, że mój samochód sam się dziwnym sposobem naprawił.

Zaczęło się tak, że byłem na myjni. Samochód był bardzo brudny, głównie od soków z drzew więc myłem dosyć dokładnie myjką ręczną (karcher). Dużą ilość wody wylałem na podszybie.
Po myjni wróciłem do domu, samochód normalnie pracował i miał moc. Dosłownie za 15 minut chciałem jechać dalej i po odpaleniu auto zaczęło pracować na 3 cylindrach. Gasło na biegu jałowym oraz po wciśnięciu sprzęgła. Przejechałem tak nie więcej jak 2 kilometry, bo dalej się nie dało. Zaczęło się dymić spod samochodu. Katalizator był rozgrzany do czerwoności. Odczekając chwilę odstawiłem samochód - i tak stał aż do dzisiaj, czyli 2 dni.

Dzisiaj go odpaliłem bez problemu, samochód pracuje równo. Zrobiłem parę kilometrów po mieście, gasząc go i odpalając oraz wkręcając na wysokie obroty. No i działa ::fiu

Pytanie do Was - czy to możliwe, abym przez mycie podszybia zalał moduł sterujący cewką? Strumień wody mógłby jedynie przedostać się przez kratki przy silniczku wycieraczek. Nigdy nie miałem takiego problemu, ani nigdy nie oszczędzałem wody na podszybie.

Będę wdzięczny za każdy post. Byłem dzisiaj już zdecydowany kupić listwę cewkową, ale samochód póki co jeździ.


Góra
  
 
PostNapisane: 14 czerwca 2011, o 19:18 
Grzanio napisał(a):
Hejka,

problem opisany w watku jest identyczny jak umnie. Z tą różnicą, że mój samochód sam się dziwnym sposobem naprawił.

Zaczęło się tak, że byłem na myjni. Samochód był bardzo brudny, głównie od soków z drzew więc myłem dosyć dokładnie myjką ręczną (karcher). Dużą ilość wody wylałem na podszybie.
Po myjni wróciłem do domu, samochód normalnie pracował i miał moc. Dosłownie za 15 minut chciałem jechać dalej i po odpaleniu auto zaczęło pracować na 3 cylindrach. Gasło na biegu jałowym oraz po wciśnięciu sprzęgła. Przejechałem tak nie więcej jak 2 kilometry, bo dalej się nie dało. Zaczęło się dymić spod samochodu. Katalizator był rozgrzany do czerwoności. Odczekając chwilę odstawiłem samochód - i tak stał aż do dzisiaj, czyli 2 dni.

Dzisiaj go odpaliłem bez problemu, samochód pracuje równo. Zrobiłem parę kilometrów po mieście, gasząc go i odpalając oraz wkręcając na wysokie obroty. No i działa ::fiu

Pytanie do Was - czy to możliwe, abym przez mycie podszybia zalał moduł sterujący cewką? Strumień wody mógłby jedynie przedostać się przez kratki przy silniczku wycieraczek. Nigdy nie miałem takiego problemu, ani nigdy nie oszczędzałem wody na podszybie.

Będę wdzięczny za każdy post. Byłem dzisiaj już zdecydowany kupić listwę cewkową, ale samochód póki co jeździ.





Miałem takie same objawy ,moj sie naprawil i jezdzil az 2 tygodnie, potem odebralem samochod z myjki tez karcher i po kolejnym odpaleniu dostał szału i przestał jezdzic jak powinien dojechalem do domu , odczekalem 3h i wszystko wrocilo do normy wkurzylem sie bo nie moze sie tak juz wiecej zdarzyc Kupilem cewke, testowalem na rozne sposoby mycie , rozgrzanie go na maxa itd problem sie nie powtorzyl - takze tak jak pisali wczesniej chlopaki winna jest cewka ktora jest wadliwa w tym silniku.

A notabene kata tez mialem tak rozgrzanego i wydech pod spodem ze wszystkie gumy zaczely sie pod wydechem topic. pozdro


Góra
  
 
PostNapisane: 14 czerwca 2011, o 21:06 
Koledzy w silniku Z22se są dwie cewki wewnątrz listwy jedna na dwa cylindry ,to użebrowane aluminiowe wystające pudełko to moduł sterujący praca cewek


Góra
  
 
PostNapisane: 9 lipca 2011, o 15:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Panowie...wymieniłem świece na Boscha...( jakoś tak jakby ciężko chodził...jakby go zalewało ) oraz kupiłem używkę cewkę zapłonową ... jak na razie nie ma efektu że chodzi jak traktor ale co jakiś czas mi gaśnie po redukcji biegów...jak np dojeżdzam do świateł...

więc łocebe?...to może być moduł?...też walnięty? bo przełożyłem ze starej cewki...czy może to jakiś czujnik?....co wy na to?

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lipca 2011, o 21:53 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
czujników to tam nie masz przy tym...
a błedy znowu wystąpiły.
może to być moduł.
tu już ktoś nie raz prawił żeby świec boscha nie kupować...
a cewka ta używka - pewna jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lipca 2011, o 08:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
a ten czujnik położenia wału?....tylko od czego to miałoby się zepsuć...
z tych świec to ja zrezygnuje jednak i kupię oryginalne...chociaż są to te z tym oznaczeniem HLR8stx czy coś takiego ....

może jakiś EGR ? silniczek krokowy?....przepustnica?...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lipca 2011, o 09:05 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 21 marca 2009, o 13:22
Lokalizacja: Grajewo
Imię: Tomek
Silnik: Z22SE
Jakie świece kupiłeś?
Do Z22SE idą świece BOSCH HLR8STEX.
Z tego co wiem oryginalne też produkuje BOSCH.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lipca 2011, o 09:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Właśnie mam te bosza i z tym oznaczeniem...i nie wiem - dodaje gazu to tak jakby go coś zalewało...zamulało...co wskazuje na jakieś może problemy z czujnikami?...nieprawidłowe dane czy jak....


ooo a tu nie ma silniczka krokowego ...lol...wszystko elektronicznie sterowane...kurna sprawdzę układ wydechowy...bo może złe dane na sonde daje...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 października 2011, o 17:48 
witam zeby nie zakladac nowego tematu od maja po wymianie kata na metalowy sportowy przez dluzszy czas bylo dobrze. Teraz pojawia sie błąd Ze kat jest ponizej wydajnosci/uszkodzony..... Co może byc przyczyna ??? Kat sie popsul czy jak ??? Przeciez az takiego przebiegu na tym kacie nie ma.... az tyle km nie zrobilem zeby zdechl tak szybko.

Co najlepiej sprawdzic ?? Kable od sondy ??? Wiele razy kasowalem błąd ale pojawia sie na nowo, probowalem w OpelScannerze zresetowac sondy i tez nic nie pomaga.

Co moze byc nie tak ??? pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 9 października 2011, o 19:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
gynox napisał(a):
po wymianie kata na metalowy sportowy przez dluzszy czas bylo dobrze.

ile CPI ma oryginal a ile ma ten "sportowy" ?
co rozumiesz pod; "dluzszy czas" ?



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL