Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 15:38

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 14:18 
Szanując wkład i czas poświęcony przez innych oznajmiam, że dużo szukałem i już 4 dzień czytam na ten temat jednakże to chyba są tak indywidualne przypadki, że ciężko to jednoznacznie powiązać ale do rzeczy....

Jadąc na święta do rodzinki na trasie "zablokowałem" prędkość przy ok 230km/h i tak jechałem 10-15min po czym zapaliła się kontrolka "kluczyk" i auto zaczęło zwalniać.
Oczywiście zjechałem na pobocze, już na postoju dodając gazu dochodził taki metaliczny dźwięk jakby gdzieś z okolic katalizatora aczkolwiek głowy nie dam że to dokładnie stamtąd (byłem w zbyt dużym szoku)

Turbo przestało pompować i wyskoczyły następujące błędy:
P0100 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka"
P0130 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
P0136 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0243 "Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka" – ten błąd wyskoczył dopiero w drodze powrotnej (2 dni później)

Błąd 0130 i 0136 w „oplescannerze” ukazuję się jako „ciągle aktywny”.

Nie znam się aż tak na „tym” ale przepływomierz pokazuje wartości 100 do 190 (przepraszam jednostek nie widziałem) podczas wciskania pedału gazu, natomiast sonda lambda nie pracuje sinusoidalnie tylko ma stały zakres. Nie wiem czy to jest następstwo np. walniętej turbiny czy też problem tkwi np. w samej sondzie.
Podczas gazowania bez obciążenia przy wyższych obrotach rura od intercoolera do kolektora kurczy się jak przydepnięta dżdżownica. To na pewno naturalny objaw ale z pewnością wyklucza nieszczelny dolot od turbo do kolektora.
Wszystkie węże w tym od podciśnienia sprawdziłem po całości i wydają się być OK.

Aktuator działa ok.

Kopcenie i tu nadmienię, że odkąd pamiętam jak pozostawię auto na 2-3 min na biegu jałowym (niezależnie od pory roku) i depne gaz to chmura się robi taka jak na największych dyskotekach. Od chwili kiedy turbo przestało pracować wygląda jakby spaliny „nie odkładały” się jak to miało miejsce wcześniej tylko kopci z rur „on the fly”.

Oleju pali mi ok 1litr na 500km ostatnio miałem wrażenie ze 5l na 1000km mi zjadło, nie wiem czy to wina uszczelniaczy czy czegoś innego ale może kogoś naprowadzi na jakiś trop.

Turbiny nigdy nie było słychać. Nic nie wyło, nie piszczało. 4 m-ce temu kolega Pawulon ze swoim majstrem wymieniali mi uszczelki pod kolektorem i fachowym macaniem stwierdzili ze turbo jest b.dobrym stanie, oczywiście mieli na myśli luzy i wycieki bo co można więcej wymacać.

Dodam, że kilka dni przed felernym zdarzeniem zdarzało się podczas jazdy miedzy 3 a 4 tys obrotów takie mocne przymulenie i towarzyszące mu takie basowe strzelanie z tłumika całkiem sporą serią niczym z AK47 tylko że bardziej basowe.
Auto na seryjnych gratach, z katem, prekatem i programem z EDS stage 1. Od 10 min ma program seryjny od tak na wszelki wypadek.
Moim pierwszym ruchem jaki chce zrobić to zdjęcie obejmy od prekata i włożenie łapy w celu wymacania czy wirnik jeszcze jest choć ten pewnie wcześniej zobaczę na prekacie a jeśli jest to czy się obraca i ewentualnie jakie ma luzy. Z racji, że nawet to nie jest takie proste, to chce wcześniej zasięgnąć Waszej opinii, co by podwójnej pracy nie robić. A nóż komuś coś wpadnie do głowy po objawach przeze mnie opisanych.


Góra
  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 16:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jakie cisnienie doladowania masz aktualnie i jaka temperatura spalin byla w czasie jazdy na tempomacie ?



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 16:46 
Wiedziałem, że o czymś zapomniałem napisać... nie posiadam żadny wsakźników :/
Już zaczynam czytać jakie i kupuje ale teraz to i tak musztarda po obiedzie.


Góra
  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 17:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Mauro napisał(a):
ale teraz to i tak musztarda po obiedzie.

zgadza sie.
Moja diagnoza na odleglosc >1000 km;
Jak miales szczescie, to padla tylko turbina (pomijajac to, to sprawdz/wymien 1. i 2. lambda sonde i przeplywke)
Jak miales pecha, to nadtopilo ci tloki i silnik do remontu. (sprawdz utrate cisnienia na poszczegolnych cylindrach)
Wiem o czym pisze, bo mialem EDS w swoim aucie, tylko ja nie mialem szczescia, m tloki poplynely.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 18:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Maurycy ja w sumie tak jak mówiłem obstawiam suszare i dobrze wiesz gdzie czeka na Ciebie piękna druga.. Dziwnym obiawem są te sondy i przepływka, już kiedyś rozmawialiśmy o tym Twoim spalaniu w granicach 16 litrów, teraz może padło wszystko razem tak Świątecznie. Turbo mam innych gratów niestety nie posiadam luzem na podmiane. Jak coś wal jak w dym. Ps. Przepraszam za nieład w poście ale pisze z telefonu.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 20:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Jak turbo bylo seryjne i stare to DV w nim zapewne tez i membrana sparciala i przepuszczalo albo sprezyna wyrobiona, przez co turbo przy duzym obciazeniu nie moglo napompowac zadanego cisnienia i krecilo na maxa w nieskonczonosc az sie "przekrecilo" i wirnik polecial w wydech :P
Sory ale jak sie wgrywa bez pojecia niesprawdzone programy nie majac zadnych wskaznikow to pozniej sie tak konczy.Jakbys mial wskaznik boost i wiedzial jakie doladowania poszczegolnych fazach pracy silnika powinny byc to bys nie skonczyl jak skonczyles.
A to ze teraz hektolitry oleju spala to albo wina tego ze juz wirnika nie ma i olej luzno w wydech i dolot scieka albo tloki pollynely i nie ma co zgarniac oleju z cylindrow i idzie w wydech z dymem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:26 
Olej to palił mi w takich ilościach długo zanim się podziało to co się podziało.
A na programie akurat kilka osób z naszego formu lata i jak narazie odpukać bez problemu.
Rzecz jasna że każdy silnik jest inny, ja podjąłem to ryzyko i niestety stało się. Liczyłem się z konsekwencjami dlatego nie pisze tu aby się żalić tylko poszukuje podpowiedzi, rad może jakiś pomysłów.


Góra
  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Mauro napisał(a):

Jadąc na święta do rodzinki na trasie "zablokowałem" prędkość przy ok 230km/h i tak jechałem 10-15min


hehe gdzie w Polsce sa takie drogi??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
Mauro napisał(a):

Jadąc na święta do rodzinki na trasie "zablokowałem" prędkość przy ok 230km/h i tak jechałem 10-15min


hehe gdzie w Polsce sa takie drogi??

Pewnie Szczecin - Koszalin

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Mauro napisał(a):
tylko poszukuje podpowiedzi, rad może jakiś pomysłów.

ach, sprawa jest prosta;
Wyciagnij turbine i ja sprawdz,
jak padla, to nowa,
sprawdz kompresje a pozniej utrate cisnienia na cylindrach
wywal dla pewnosci obydwie sondy i przeplywke i daj nowe.
Po tych zabiegach auto powinno chodzic, i zanim wgrasz znowu jakis soft, to zaloz Turbo Boost i EGT.
Ok, jak kompresja wypadnie nie tak, to masz pan problema...




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:37 
Cytuj:
hehe gdzie w Polsce sa takie drogi??


Odcinek Szczecin - Goleniów, droga naprawde bardzo porządna, co prawda cały odcinek przy właśnie takiej predkosci ma te 15 min drogi:/ A turbo wysiadło mi z 500m przed zjadem. Natomiast byłem już mocno spóźniony ale jak to mówią... "jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"


Góra
  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Mauro napisał(a):
A na programie akurat kilka osób z naszego formu lata i jak narazie odpukać bez problemu.


Bo widocznie maja sprawny osprzet silnika, co powinno byc sprawdzone przed remapem, bo pozniej sie konczy jak sie skonczylo u ciebie. A to ze blad sondy i przeplywki wywala to normalka bo gaz wciskasz a turbo nie pompuje a silnik paliwo podaje i mieszanka sie robi bardzo bogata i wywala najpierw blad sond, ecu probuj mieszanke skorygowac za pomoca wskazan przeplywki i nie daje rady to wywala blad przeplywki.
Na poczatek to turbo do sprawdzenia lub wymiany. A jakwymiana niewiele pomoze to kup nowy silnik lub nowe tloki i wyremontuj ten co masz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:44 
Silnik chodzi bardzo równo i cicho, a do tych 2 tys obrotów przyspiesza tak jak przyspieszał więc najgorszego nie przewiduje ale oczywiście kompresje sprawdze (p.s. Jaka powinna być w naszych motorach?). Gwint na Egt zrobie na nowym kolektorze zanim go zamontuje a wskaznik turbo to tylko plug 'n play jak już go dostane.


Góra
  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Mauro napisał(a):
(p.s. Jaka powinna być w naszych motorach?)..


od 11 do 13 :) a moim zdaniem sie poprostu turbo wysralo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Mauro napisał(a):
A na programie akurat kilka osób z naszego formu lata i jak narazie odpukać bez problemu
z moich wiadomosci smiem twierdzic, ze juz jestes drugi :P Radkowi poszly tloki, podobno na serii :D ale to chyba jeden z mitow, zeby domowi tunerzy sie nie wystraszyli :)

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL