Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 19:13

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 21:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Pozatym turbo u Mauro miało też już nalatane ponad 160tyś. i po tym co kiedyś zobaczyłem pod maską jak to wszystko było skręcone do kupy śmiem twierdzić że nikt wcześniej zbyt o ten sprzęt nie dbał.
BQ ukręciłeś wirnik, wyciągaj suszare wkładaj drugą ,zrób wydech, wgraj "sprawdzony" program (też wiesz kto ma) i będziesz latał

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 23:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Mauro napisał(a):
ale oczywiście kompresje sprawdze (p.s. Jaka powinna być w naszych motorach?

moj silnik pompuje mniejwiecej 12 Bar.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, o 06:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Pamietaj zeby prawidlowo sprawdzic kompresje to silnik musi byc rozgrzany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 20:28 
A więc już wszystko jasne....

Potwierdziło się co przeczuwałem a mianowicie wirnik od strony gorącej się ukręcił. Po odkręceniu prekata dziure dało wyczuć się bez problemu a sam wirnik "przyspawał" się do wkładu prekata.
Po wykręceniu turbiny wraz z kolektorem zaczęło się przezbrajanie i tu okazało się, że membrana bodaj od DV była przerwana przez co zawór nie działał.

Załączam kilka fotek dla potomnych co by mogli dopasować sobie objawy opisane na początku tego tematu do efektu końcowego. Obrazek Obrazek Obrazek

Turbina na seryjnym już sofcie dmucha dużo lepiej niż wówczas na stage I. Tak żywa jeszcze nigdy nie była.
Przy okazji wymiany turbiny zostało zrobionych jeszcze kilka innych potrzebnych rzeczy ale o tym w innych tematach, niemniej mogą wydać się bardzo pomocne w przyszłości.


Góra
  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 20:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Jakbys sprawdzil turbo zanim program wgrales to bys nie mial takich niespodzianek. A tak turbo krecilo sie w nieskonczonosc. WG zapewne na maxa sie zamykal i turbo sie "przekrecilo" Dlatego wg mnie zanbim sie zabierze za podnoszenie mocy to trzeba najpierw sprawdzic silnik czy serie trzyma i jest w stanie przyjac wieksza moc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 20:46 
Dodam jeszcze, że zepsuty zawór bardzo łatwo można sprawdzić poprzez dzwięk. Otóż u mnie było tak że powietrze, dostawało takich dziwnych zawirowań co było bardzo słyszalne przy łapaczu. Wszystkim się to podobało mnie również ale po wymianie domyślam się że ten zawór był powodem gdyż tego dzwięku już nie mam. Słychać regularne i płynne upuszczanie powietrza bez jakiś zawirowań.

Człowiek uczy się na błędach i teraz będę widział, jak działa taki zawór, jakie są objawy jego "zepsucia" i jak go ewentualnie wymienić. Nie mniej turbina i tak już była do wymiany gdyż tak jak obecna nie dmuchała nigdy.


Góra
  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 20:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Najlatwiej to go sprawdzic rozlaczajac przewod podcisnieniowy jaki do niego wchodzi i tam dmuchnac w ten otwor. Jesli bedzie opor to szczelny zawor. Tak samo mozna zassac powietrze. Jesli tylko darade troszke a pozniej juz opor to tez szczelny tylko sie tloczek troche cpfnie i stad mozna tylk otroche zassac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 21:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Mauro napisał(a):
Dodam jeszcze, że zepsuty zawór bardzo łatwo można sprawdzić poprzez dzwięk

To opisz ten dźwięk.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 21:15 
No to też opisałem, że są to zawirowania powietrza. Tak jakby impulsowo turbo było wyhamowywane poprzez wracające powietrze.
Poza tym sposób Marcina jest 100% tylko trzeba zaopatrzyć się w kawałek wężyka i podłączyć jeden koniec do zawora drugi do buzi :)


Góra
  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 21:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Mozna tez ten wezyk rozlaczyc przy filtrze powietrza niedaleko kolka alternatora i wtedy wystarczy przez ten wezyk pociagnac albo dmuchnac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 21:26 
marcinpsk napisał(a):
Mozna tez ten wezyk rozlaczyc przy filtrze powietrza niedaleko kolka alternatora i wtedy wystarczy przez ten wezyk pociagnac albo dmuchnac.


Dokładnie, jest on połączony taką gumową rurką długości ok 10-15cm.


Góra
  
 
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, o 17:23 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a gdzie mozna kupic tego DV ?? jakis numer czesci?? poprosze :)

poniewaz mam ten sam dzwiek ... cos jakby ztlumiony dzwiek z blow off'a ;)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, o 20:09 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
panwowie naprawde nikt ie zna numeru czesci? bo ja w epc nie widze a w ASO nie kumaja o co kaman ehhh :/

ten zawor dv mam pekniety jak u kolegi powyzej :/

Admini prosze nie krzyczec ze nie edytuje... ale innaczej sie temat nie odswiezy i nikt nie zauwazy.... wiec przepraszam:)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, o 20:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... d_679.html
http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/ac ... alves.html

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, o 19:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
panowie wymienilem ten zawor na nowy. jest szczelny...

ale problem jest taki ze dalej syczy tak dziwnie jak zmieniam bieg... rozumiem ze gdzies te cisnienie musi uciec.

moze jestem przewrazliwiony i tak ma byc ? sprawdzalem czy nie ma gdzies nieszczelnosci i sie doszukac nie mmoglem...

dodam ze jak jade na biegu.. i puszcze gaz... to nic nie syczy... ale jak np zmienie bieg to jest takie dziwne zawirowanie powietrza jakby wychamowywalo łopatki od turbo... :/

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL