Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 11:39

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sierpnia 2016, o 16:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Witam Szanownych :)

Panowie - mam problem z tym błędem, może ktoś już miał...

Na początku pękł mi kolektor wydechowy, zatem wymieniłem go na używany.
Był dostęp to wyciąłem PRE - KATA, bo już widać, że był zjechany.

Auto na początku nawet się zbierało ale tak jakby się dławiło...

I pojawił mi się błąd P1514...czytałem już w necie ale jak na razie nic to nie dało ...

Jest to elektroniczne sterowanie przepustnicą - wadliwe działanie...(0)

Mam dolot z vectry C - ten większy

Zaślepiony mam EGR i cheater...

Na biegu jałowym auto normalnie się zachowuje, parametry w normie...

Gdy się jedzie i większych obrotów nabierze...i powoli schodzi wtedy zapala się check...i auto wchodzi zapewne w tryb awaryjny i buczy jak traktor...

Podmieniałem już przepustnicę i nic...obydwie były wyczyszczone ( może kwestia, że ta łopatka była ruszana w dół i w górę, żeby wyczyscić i się zmieniło coś w elektronice?)...

Jest opcja, że za dużo powietrza wchodzi do przepustnicy...i się dławi czy jak...

Gdy np...błąd wystąpił w czasie jazdy, kasuje go i już od nowa jest dobrze do czasu jak go nie przegazuje...elektronicznie problem jest usuwany...czyli jakieś parametry się nie wiem zerują - domyślne ...

Macie jakieś sugestie?

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sierpnia 2016, o 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
uszkodzenie przepustnicy raczej odpada... ze swoimi podobne rzeczy robiłem bo mam dwie (na wszelki wypadek/zapas).
Do sprawdzenia:
mapsensor, kable od przepustnicy, mapsensora... np. gdzieś masa nie styka albo jakis kabel przetarty
a tempomat śmiga?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 15:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
no kabli nie ruszałem nawet ...na oko wporzo jest...przepustnica odpada, bo dziś już 3 sprawdziłem i dalej to samo...

Sterownik silnika teraz chyba podmienie...?

A ten mcsensor na jałowym ma widać jakie ma wskazania...


Obrazek


Obrazek



Obrazek



Obrazek

sonda 1 za prekatem moze namieszac?

a tempomat zobacze czy działa...i dam znac

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 16:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
kable dobrze żeby ktoś sprawdził, bo większość błędów 1xxx wywala z braku masy albo coś nie kontaktuje
jeżeli sonda miesza to odepnij ją i będzie wiadomo czy to sonda (błąd wyskoczy, ale inny :))

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 września 2016, o 12:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
MP Sensor chyba jest dobry - zapodaje na jałowym 27-30kpa a jak dam pedał gazu w podłoge wskakuje na 100 i schodzi ponownie do początkowej...

Rurki szczelne, wkładałem pod wodę i nie widać bąbelków...

Rurka od odpowietrznika koło filtra powietrza też w porządku...

Czujnik zasysanego powietrza ma napięcie 5V...na wtyczce - też w normie...

Masa sprawdzona koło wtyczki sondy u góry...

Ech chyba czeka mnie wymiana sterownika silnika ....

dodane: 2 wrz 2016, o 12:55

MANIECZKA napisał(a):
MP Sensor chyba jest dobry - zapodaje na jałowym 27-30kpa a jak dam pedał gazu w podłoge wskakuje na 100 i schodzi ponownie do początkowej...

Rurki szczelne, wkładałem pod wodę i nie widać bąbelków...

Rurka od odpowietrznika koło filtra powietrza też w porządku...

Czujnik zasysanego powietrza ma napięcie 5V...na wtyczce - też w normie...

Masa sprawdzona koło wtyczki sondy u góry...

Ech chyba czeka mnie wymiana sterownika silnika ....


Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale mam błąd C0256 - z Tc coś...a tu odcina paliwo lub zmienia skład mieszanki..

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 września 2016, o 19:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
C0256 - czujnik lewy ABS trafiony albo kable

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 września 2016, o 08:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Wklejam do błędu P 1514 dla potomnych:

KOD P1514

Opis obwodu


Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM) wykorzystuje się do następujących pomiarów w celu obliczenia przewidywanej przepływ masy powietrza (MAF):

• Położenie przepustnicy (TP)

• ciśnienie barometryczne (BARO)

• Temperatura powietrza dolotowego (IAT)

• Prędkość obrotowa silnika

PCM porównuje przewidywaną wartość MAF do rzeczywistej wartości MAF, oraz do obliczania gęstości prędkości, w celu zweryfikowania prawidłowego działania przepustnicy.

Warunki powstania kodu DTC


• DTC P0601, P0602, P0604, P0606, P1515, P1516, P1517, P1518 lub nie są ustawione.

• Poniższe kody DTC nie są aktywne w tym samym czasie:

P1120, P1220, P1221

• Poniższe kody DTC nie są aktywne w tym samym czasie:

P1120 i P1220

• Silnik pracuje dłużej niż 1 sekundę.

• Prędkość obrotowa silnika jest większa niż 500 RPM.

Warunki ustawień DTC


• PCM wykryje, że różnica pomiędzy rzeczywistą przepływu powietrza (MAF) i prędkości obliczonej gęstości przepływu powietrza jest większa niż oczekiwano.

• Powyższy warunek jest spełniony przez mniej niż 1 sekundę.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC


• Moduł sterujący zapala lampkę kontrolną awarii (MIL), gdy przebiegi diagnostyczne i zakończą się niepowodzeniem.

• Moduł sterujący zapisuje warunki robocze w czasie błędu diagnostyki. Moduł sterujący zapisuje tę informację w klatkach i / lub w pamięci usterki

• Moduł sterujący daje sygnał systemowi TAC do działania w trybie zredukowanej mocy silnika.

• Zostaje wyświetlona ikona/wiadomość o zmniejszonej mocy silnika.

• W pewnych warunkach moduł sterujący unieruchamia silnik

Warunki zgaszenia MIL / DTC


• Moduł sterujący wyłączy lampę wskaźnik awarii (MIL) po 3 kolejnych cyklach zapłonu, gdy nie ma awarii

• Prąd DTC, Last Test Failed, czyści, gdy diagnostyczne i przechodzi.

• Historia kodu DTC znika po 40 kolejnych cyklach nagrzewania, jeśli nie ma awarii

• Oczyścić MIL i DTC za pomocą skanera diagnostycznego.

Pomoce diagnostyczne


• Sprawdzić, czy ostrze przepustnicą jest pęknięte, wygięte lub czegoś w nim brakuje

• Sprawdzić położenia przepustnicy (TP) czujnik jest właściwie zainstalowany, jeśli nie, może ustawić ten kod DTC.

• Sprawdzić sterowanie siłownika przepustnicy (TAC) złącza modułu do czy nie ma wody. Jeśli wystąpi wtargnięcia wody, wiele DTC można ustawić bez żadnych warunków obiegu lub części znalezionych podczas badań diagnostycznych.

• fizycznie i wizualnie skontrolować zespół korpusu przepustnicy i skorygować ewentualne problemy, które Cię obserwować. Ręcznie przesuń ostrze od przepustnicy zamknięty dla szerokiego otwarcia przepustnicy (WOT). Nie należy trzeba używać nadmiernej siły. Ostrze przepustnica powinna poruszać się płynnie w całym zakresie, a następnie powinien niezależnie powrócić do lekko otwartym położeniu.

• Gdy moduł TAC wykryje stan w systemie TAC więcej niż jeden układ TAC związane DTC może ustalić. Wynika to z wielu zbędnych testów i pracuje w sposób ciągły w tym systemie. Lokalizowanie i naprawy 1 indywidualny stan może korygować więcej niż 1 DTC. Odłączanie komponentów podczas testów może ustawić dodatkowe kody DTC. Pamiętaj o tym, jeśli przeglądu przechowywanych informacji w Capture Info.

• Do stanu przejściowego, odnoszą się do stanów występujących okresowo.


Opis badania

Po koleii sprawdzamy pkt: 5,6,7,9

5 Etap ten będzie ustalał, czy ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym (MAP) napięcie czujnika jest w odpowiednim zakresie na biegu jałowym.


6 Ten etap umożliwia określenie, czy czujnik MAP reaguje odpowiednio do zmiany ciśnienia ładowania.


7 Ostrze przepustnicy, które przykleja się lub wiąże może ustawić ten kod. Otwierając przepustnicę w całym zakresie wskazuje problemy, takie jak te.


9 Gdy PCM wykryje warunki wewnątrz systemu ETC inne kody DTC może ustalić ze względu na wiele zbędnych testów pracować w sposób ciągły w tym systemie. Lokalizowanie i naprawy 1 indywidualny stan może korygować więcej niż 1 DTC. Należy o tym pamiętać podczas przeglądania wykonanych DTC info.

Schemat sterowania silnika:

1: Czy są jakieś inne kody zapisane w pamięci?
2:

1. Należy przestrzegać stopklatka / Rejestr awarii dla tego kodu DTC.

2. Wyłączyć zapłon.

3. Uruchomić silnik.

4. Uruchomić pojazdem w warunkach obecności kodu DTC. Można również operować pojazdem w warunkach zaobserwowanych na Stop-klatki / Rejestr awarii.

Czy kod DTC spowodował brak tego zapłonu?

3:Kontrola pod następującymi warunkami:


• Węże próżniowe czy mają jakieś pęknięcia, zagięcia i odpowiednie połączenia jak na pojazd informacyjnej kontroli emisji dokładnie etykiety-Sprawdzić, czy wszelkiego rodzaju nieszczelności lub ograniczenia.

• wycieki powietrza w obszarze montażowym korpusu przepustnicy i kolektora dolotowego powierzchniach uszczelniających

Czy znalazłeś problem i usunąłeś go?

4: Przechodzimy do kontroli z pkt 8
5: Przechodzimy do kontroli pkt 5 -

1. Odczekać, aż silnik osiągnie temperaturę roboczą.

2. Obserwować parametr napięcia czujnika MAP z testera diagnostycznego.

Czy napięcie czujnika MAP w określonym zakresie?


0.8-4 V

4: Przechodzimy do kontroli pkt 6 kod P0106

1. Zapal silnik.

2. Obserwować parametr kPa czujnika MAP z testera diagnostycznego.

3. Zwiększyć prędkość obrotową silnika powoli, a następnie z powrotem na biegu jałowym.

Czy MAP sensora kPa zmieniają się płynnie i stopniowo, jak prędkość obrotowa silnika jest zwiększana i wrócił na biegu jałowym?

6: Przechodzimy do kontroli pkt 7

Uwaga: Wyłączyć zapłon przed włożeniem palców do otworu przepustnicy. Nieoczekiwany ruch łopatki przepustnicy może spowodować obrażenia ciała.


1. Sprawdzić korpus przepustnicy dla następujących warunków jednocześnie modulując gazu w całym zakresie pomocą funkcji skanowania:

• Luźne lub uszkodzone ostrza przepustnicy

• Uszkodzony wałek przepustnicy

• uszkodzeń mechanizm napędowy

2. Jeżeli którykolwiek z tych warunków, należy wymienić zespół korpusu przepustnicy. Patrz Wymiana zespołu korpusu przepustnicy.

Czy znalazłeś problem i usunąłeś go?

Sprawdzić kody błędów...

1. wymazać kody DTC za pomocą skanera diagnostycznego.

2. Wyłączyć zapłon na 30 sekund.

3. Uruchomić silnik.

4. Uruchomić pojazdem w warunkach obecności kodu DTC. Można również operować pojazdem w warunkach zaobserwowanych na Stop-klatki / Rejestr awarii.

Czy kod DTC spowodował brak tego zapłonu?


Wg tego trzeba sprawdzać ...jakiś pogląd będzie...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 września 2016, o 08:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
MANIECZKA napisał(a):
Wklejam do błędu P 1514 dla potomnych:

KOD P1514

Opis obwodu


Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM) wykorzystuje się do następujących pomiarów w celu obliczenia przewidywanej przepływ masy powietrza (MAF):

• Położenie przepustnicy (TP)

• ciśnienie barometryczne (BARO)

• Temperatura powietrza dolotowego (IAT)

• Prędkość obrotowa silnika

PCM porównuje przewidywaną wartość MAF do rzeczywistej wartości MAF, oraz do obliczania gęstości prędkości, w celu zweryfikowania prawidłowego działania przepustnicy.



czyli

• Położenie przepustnicy (TP)
• ciśnienie barometryczne (BARO)
• Temperatura powietrza dolotowego (IAT) - jeżeli uszkodzony tylko ten czujnik, nie wprowadzi silnika w tryb awaryjny
• Prędkość obrotowa silnika

-przepustnicę możesz wyeliminować - działa
-czujniki działają bo wywalają błąd, ale można je podmienić czy czasem nie działają źle (czyli głupoty do komputera podają... op-com powinien odczytać wartości
-ciśnienie w dolocie - uszczelnić (do sprawdzenia uszczelki od kolektora, uszczelki przy wtryskach, przewody podciśnienia i dziura pod przepustnicą od rury EGR, zdjąc kolektor dolotowy i sprawdzić czy nie ma pęknięć itp.
- czujnik wału korbowego

poza tym wiązki dochodzące do czujników czy nie po przecierane, czy kable nie załamywane

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 października 2016, o 17:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
P1514 jest opisany w następujący sposób:

Kod jest, gdy mierzone powietrze silnika nie odpowiada szacowanemu powietrzu silnika, jak wynika z położenia przepustnicy.

Kod jest ustawiony, gdy:

(Zmierzone ciśnienie w kolektorze powietrza) - (Oczekiwane ciśnienie powietrza w kolektorze od położenia przepustnicy)> 30kPa.

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 stycznia 2019, o 18:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
chyba już naprawiłeś, ale
P1514 - to jest błąd od mapsensora,
Dziś montowałem zamiennik tego czujnika zamiast oryginalnego i błąd od razu wyskoczył po odpaleniu. (chyba jakiś trafiony jest, ale niby nowy miał być)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL