Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 20:24

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj omawiamy sprawy związane wyłącznie z Asterkami bez dachu.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, o 01:19 
Do całej operacji przyda się komplet torxów, śrubokręt krzyżakowy, oraz przedłużana nasadka 10'. Operację wykonujemy przy złożonym dachu.

Demontaż tylnej kanapy:


1. Demontujemy siedzisko, od przedniej strony, pod siedziskiem odkręcamy wkręty z jednej i drugiej strony (foto), następnie je wyciągamy.
2. Pod oparciem analogicznie jak w przypadku siedziska wykręcamy wkręty po obu stronach (foto).

Obrazek


3. Teraz włączamy zapłon, zaciągamy ręczny i wciskamy przycisk 'zamykania dachu' do momentu aż pompa wtłoczy płyn do siłowników i pokrywa dachu uniesie się do pionu - dachu nie zamykamy!
4. Od strony komory na dach, z drugiej strony oparcia, za pomocą przedłużanej nasadki odkręcamy nakrętkę z jednej i drugiej strony (foto).
5. Ściągamy oparcie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Demontaż boczku:
(drugi w sposób analogiczny)


1. Delikatnie wyciągamy kawałek uszczelki w narożniku, tuż pod linią szyb za przednimi drzwiami, wykręcamy wkręt (foto).

Obrazek



2. Na końcu linii szyb, przed pokrywą dachu, wyciągamy kolejny kawałek uszczelki i wykręcamy kolejny wkręt (foto).

Obrazek



3. Od wewnętrznej strony wykręcamy pozostałe wkręty (foto).

Obrazek



4. Chwytamy jedną ręką w miejsce gdzie wychodzi pas, a drugą tuż obok klapek (patrz foto pkt 2)
Zdecydowanym, delikatnym ruchem (z wyczuciem) pociągamy boczek, który trzyma się na standardowych wciskach.

5. Boczek zdemontowany.

Obrazek



Przy okazji zdemontowanego boczku możemy nasmarować prowadniczki zapadki/klapki osłaniającej siłowniczki dachu.

Zatem za pomocą śrubokrętu krzyżakowego odkręcamy wszystkie śrubki (foto).

Obrazek


Po wyciągnięciu możemy w łatwy sposób nanieść smar w rowki oraz na sprężynę, żeby zmniejszyć tarcie w czasie poruszania się po pręcie.

Obrazek

Obrazek



Po wykonanych przez nas czynnościach, warto wyczyścić wszystkie te ciężko dostępne zakamarki.

Obrazek



Montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.

Obrazek


Pozdrawiam!


Góra
  
 
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, o 08:12 
Ja tylko dodam, że po dluższym czasie pokrywa dachu może samoczynnie opadać (ubytek ciśnienia). Zatem należy albo podstawić coś pod klapę, albo co jakiś czas podpompować ciśnienie przyciskiem z konsoli.


Góra
  
 
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, o 19:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
! Fajny Tutorial.
Kolega @hbr otrzymuje za caloksztalt dzialalnosci na forum status VIP.
Tutaj zadnych zbednach dyskusji, zylko fachowe uwagi sa dopuszczalne.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwietnia 2015, o 13:49 
Czy tylko u mnie zdjęcia się nie wyświetlają?


Góra
  
 
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, o 07:32 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 września 2011, o 08:01
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Mateusz
Silnik: Z18XE
nie tylko

_________________
Pokaż Du.. dam Ci ciastko.
Brzydka Du.. oddaj ciastko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lutego 2017, o 19:29 
Offline

Dołączył(a): 30 października 2015, o 19:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Imię: Grzegorz
Silnik: Z16XE
Ma ktoś może jeszcze fotki z demontażu? Przymierzam się do pracy i byłoby to pomocne. W ASO nic ciekawego nie powiedzieli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 marca 2017, o 09:54 
Offline

Dołączył(a): 4 października 2016, o 15:43
Imię: Filip
Silnik: Z18XE
Również prosiłbym o fotki, jeśli ktoś ma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 marca 2017, o 20:21 
Offline

Dołączył(a): 30 października 2015, o 19:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Imię: Grzegorz
Silnik: Z16XE
Filip_cabrio jak Ci się za bardzo nie śpieszy to w okolicy 1 kwietnia będę przekładał wnętrze u siebie. Mogę zrobić foto i wstawi się na forum.

dodane: 20 marca 2017, o 20:20

Świeże zdjęcia dotyczące demontażu boczków:
Pierwsza śruba pod uszczelką przy drzwiach:
Obrazek
Taka mała uwaga- pierwsze co trzeba wyjąć to blaszka trzymająca gumę, a dopiero potem odkręcić śrubę (torx). Pilnujemy przy tym, żeby nie pogubić tulejek dystansowych przy śrubach:
Obrazek
Następnie idziemy do tyłu w okolice początku klapy dachu. Delikatnie ciągniemy uszczelkę do góry i ukazuje się nam kolejna śruba (krzyżak)
Obrazek.
Po zdjęciu oparcia pokażą się nam dwa kolejne torxy do odkręcenie:
Obrazek
Na koniec zostają spinki:
Jedna nad głośnikiem:
Obrazek
Trzy na słupku:
Obrazek
(jedna wyżej, nie mam jej na zdjęciu)
Po tym wszystkim zostaje tylko uwolnić pas bezpieczeństwa - odkręcając torxa przy progu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL