Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:29

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj omawiamy wszelkie sprawy związane z Car-Audio, Nawigacją, Video i itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sierpnia 2015, o 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
kompletuję zestaw do bagażnika.
mam skrzynię z głośnikiem Pionner TS-W308D4 i wzmacniacz Alpine MRP-M350.
teraz moje pytanie: jakie muszę dobrać do tego przewody i bezpiecznik za akumulatorem?
wiem i widziałem tabelkę doboru ale nie znam się na prądach ;)
Na przewodzie plusowym w odległości nie więcej niż 30cm od klemy akumulatora montujemy bezpiecznik
prądowy w oprawce. Jego wartość nie może być większa niż suma zabezpieczeń z urządzeń, które będzie
zasilał, oraz nie może być większa niż dopuszczalny prąd na przewodzie zasilającym.
Np. przy zasilaniu wzmacniacza, który ma bezpiecznik 50A, poprawnie jest dać bezpiecznik 40A na przewodzie
plusowym przy akumulatorze.
tyle teorii a w praktyce?
na wzmacniaczu mam dwa bezpieczniki po 20A czyli daje to sumę 40A? i taki lub 30A pod maskę ? czy może jest to 20A?
wzmacniacz ma 700W max i 350W nominału.
kolejne pytanie to przekrój przewodu w mm2?
załóżmy że długość będzie 5m to jaki przewód i jaki bezpiecznik do tego?
dodam że będzie też kondensator 1f do całości :)

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, o 15:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Kondensator sobie odpusc, chyba ze lubisz jak ci cos swieci w bagazniku. Chyba ze stac cie na prawdziwy kondensator (1000zl)
Przekroj kabla w graniach 16mm2 bedzie dobry, oczywiscie pod warunkiem ze wezmiesz prawdziwy miedziany kabel a nie pomalowane aluminium.
Bezpiecznik daj spokojnie 50A, twoja teza na temat bezpiecznikow jest bledna, bo do zabezpieczenia wzmacniaczy jest bezpiecznik we wzmacniaczu, a bezpiecznik za uku jest do zabezpiecznia przewodu zasilajacego przed zwarciem (zeby sie auto nie zaswiecilo czasem).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, o 16:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
moja teza na temat bezpieczników jest z fachowego pisma. dlatego przytoczyłem. co do kondensatora to na pewno nie taki za 1000 a do 200 jak już bym miał brać.
do takiej instalacji chyba powinien wystarczyć

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, o 16:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Dobrze, zrob wg FACHOWEGO pisma :)
Pewnie w tym samym FACHOWYM pismie przeczytales informacje na temat kondesatorow za 200zl :)

Zastanawia mnie tylko dlaczego zalozyles ten temat, skoro masz fachowe pismo w ktorym sa odpowiedzi na twoje pytania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, o 17:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
Widocznie nie zauważyłeś że napisałem o tym iż nie wiem jak odnieść to co przeczytalem do rzeczywistości.
Z tej okazji moje pytania. Po to jest forum żeby dyskutować, pytać i odpowiadać. Swoją drogą widzę po twojej już którejś wypowiedzi na forum że jesteś fachowcem od wszystkiego ;)

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, o 20:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Koniec bajery, bo szkoda mojego czasu.

A tobie radze poczytac na roznych stronach jak dobiera sie bezpiecznik za aku.
Tu przeczytaj ostatni post
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... mulatorze/

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic931713.html

Reszte sobie wygogluj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 06:03 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Do codziennego sluchania nietrzeba mega okablowania ale i nie zakladaj drucikow bo to szmelc ktory sie tylko grzeje. Do tego sprzetu daj daj 20mm2 i wystarczy mase tak samo.
Co do kondensatora to zakladaj i sie nie zastanawiaj nawet taki 1farad. u Siebie mam 2farady i bez kondzia mocno przygasaja swiatla a z kondziem nic a nie mam za 1000zl tylko cos ponad 200pln. bez piecznik na wyjsciu z aku daj mniejszy niz ma wzmak zeby jego spalilo a nie np. wzmak.

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 16:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
MISQ napisał(a):
bez piecznik na wyjsciu z aku daj mniejszy niz ma wzmak zeby jego spalilo a nie np. wzmak.

Wzmak ma swoj bezpiecznik!!!
Czy was ludzie boli myslenie logiczne?
Znalazl sie kolejny fachowiec od elektryki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 17:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
zeberko84 napisał(a):
Np. przy zasilaniu wzmacniacza, który ma bezpiecznik 50A, poprawnie jest dać bezpiecznik 40A na przewodzie
plusowym przy akumulatorze.
tyle teorii a w praktyce?


możesz sobie odpuścić bezpiecznik jeżeli kabel nie będzie narażony na uszkodzenia mechaniczne.
Bezpiecznik na kablu i bezpiecznik we wzmacniaczu nie mają nic ze sobą wspólnego żeby patrzeć na jeden czy na drugi dobierając parametry.
ps.
kupujesz kpl kabli za <60zł lub droższe (nie są sztywne jak drut) do podłączenia wzmaka i masz wszystko łącznie z bezpiecznikiem dobranym do kabla

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 17:37 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
slayer napisał(a):
zeberko84 napisał(a):
Np. przy zasilaniu wzmacniacza, który ma bezpiecznik 50A, poprawnie jest dać bezpiecznik 40A na przewodzie
plusowym przy akumulatorze.
tyle teorii a w praktyce?


możesz sobie odpuścić bezpiecznik jeżeli kabel nie będzie narażony na uszkodzenia mechaniczne.
Bezpiecznik na kablu i bezpiecznik we wzmacniaczu nie mają nic ze sobą wspólnego

Mylisz sie i to grubo, chyba nigdy nie miałes mocnego sprzetu wnioskuje, wzmak potrafi zrobić takie spiecie .
Mimo iż sa zabezpieczenia na wzmaku i tak moze dojsc do nieprzyjemnych sytuacji ::sciana bezpiecznik 20zł ::krzeslo

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 18:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Co post to coraz lepsze janusze car-audio sie wypowiadaja :)
Na chwile obecna najlepsza jest teza z brakiem bezpiecznika, slayer prowadzisz w konkursie na janusza roku.

MISQ napisał(a):
Mimo iż sa zabezpieczenia na wzmaku i tak moze dojsc do nieprzyjemnych sytuacji ::sciana bezpiecznik 20zł ::krzeslo

Opisz te nieprzyjemne sytuacje, co sie dokladnie moze stac na drodze akumulator - wzmacniacz?

Ja mam propozycje, osoby ktore nie maja pojecia na temat pradu w samochodzie i odpowiedniego zabezpieczenia instalcji niech nie zabieraja glosu bo robia z siebie posmiewisko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 18:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
jeżeli instalacja jest poprawnie założona i dobrane odpowiednie przekroje okablowania to nie ma prawa dochodzić do "nieprzyjemnych sytuacji", a bezpiecznik jest tylko i wyłącznie zabezpieczeniem takiej instalacji.
ps.
wiadomo że do sprzętu który będzie ciągnął <600W miał nie dasz kabla 10mm2 i bezpiecznika 40A

ps.
sanon
to może wyjaśnij co się stanie gdy nie będzie bezpiecznika (do czego on potrzebny)...
pod warunkiem że kabel zasilający nie uszkodzi się/ nie przetrze i nie zrobi zwarcia w komorze silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 18:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Jak mozna zalozyc ze z kablem nic sie nie stanie? Potrafisz to przewidziec?
Zakladamy ze masz piec w bagazniku i na skrzyzowaniu ktos wjezdza ci w tyl auta, kabel zostaje przycisniety i zwarty do karoserii (masy auta)
Wiesz co sie wtedy dzieje? Kabel na calej dlugosci w ulamku sekundy nagrzewa sie do takiej temperatury ze robi sie czerwony, izolacja stapia sie calkowicie i zapala sie wszystko na trasie tego kabla.

tu masz zwarcie malego kabelka, nie musze chyba obrazowac jak by wygladalo zwarcie kabla 16-20mm2
https://www.youtube.com/watch?v=hpQeDwTaXpk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 18:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
właśnie planuję dać kable o przekroju 20mm2 a w kompletach do nich są bezpieczniki 60A i taki chyba założę. sprzęt nie jest do katowania ale nie chcę też robić dziadostwa ;)

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, o 19:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
sanon napisał(a):
Jak mozna zalozyc ze z kablem nic sie nie stanie? Potrafisz to przewidziec?
Zakladamy ze masz piec w bagazniku i na skrzyzowaniu ktos wjezdza ci w tyl auta, kabel zostaje przycisniety i zwarty do karoserii (masy auta)
Wiesz co sie wtedy dzieje? Kabel na calej dlugosci w ulamku sekundy nagrzewa sie do takiej temperatury ze robi sie czerwony, izolacja stapia sie calkowicie i zapala sie wszystko na trasie tego kabla.

tu masz zwarcie malego kabelka, nie musze chyba obrazowac jak by wygladalo zwarcie kabla 16-20mm2
https://www.youtube.com/watch?v=hpQeDwTaXpk


wiem co się stanie... dlatego bezpiecznik jak najbardziej należy złożyć biorąc pod uwagę różne zbiegi okoliczności
ps.
z punktu widzenia czysto technicznego potrzebny jest jak umarłemu kadzidło.

zeberko84
dobry wybór

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL