Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 19:26

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj omawiamy wszelkie sprawy związane z Car-Audio, Nawigacją, Video i itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, o 11:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
oto prosty i tani sposób aby przerobić piloty sterowania z kierownicy pod radio PIONEER lub SONY.
opis będzie oasiwał do każdego Pioneera i Sony.
Jedynie radio musi mieć z tyłu wyjście jeck.
Pioneer opisuje gniazdo W/R (Wired Remote).
W innych modelach Pioneera lub Sony może być inna rezystancja rezystorów niż opisane poniżej
Dlatego najlepiej zakupić sobie regulowany potencjometr z zakresem np do 50kOHM.
Podpinamy go pod samego jecka pod TIP i SLEEVE i kręcimy potencjometrem, gdy zadziała nam funkcja to miernikiem odczytujemy wartość oporu i kupujemy odpowiedni rezystor.

Potrzebujemy:
-lutownicę z cienkim grotem
-6 rezystorów
-wtyczkę minijack stereo
-nożyk do rozcięcia ścieżki
-przewód 2 żyłowy
-miernik (będzie nam lepiej rozróżniać rezystory)

Zaczynamy przeróbkę.

1)
odpinamy akumulator
odkręcamy poduszkę powietrzną (2 śrubki pod kierownicą, śrubokręt t30)
rozpinamy złącza oraz odkręcamy piloty (4 śrubki, śrubokręt t15)
Obrazek

2)
Bierzemy piloty na warsztat i rozbieramy.
Obrazek

3)
wybieramy z tabelki jakie rezystory będą nam potrzebne (zależne od funkcji jaką chcemy mieć)
Obrazek

Każda funkcja ma tolerancję na rezystorze więc najlepiej przed lutowaniem każdy rezystor sprawdzić.
Mam radio Pioneer DEH1420UB więc wybrałem rezystory:
14,7kOHMA - VOL+; 23,7kOHMA - VOL-; 1,2kOHMA - SOURCE, trzymając 2 s WYŁĄCZYMY RADIO
8,1kOHMA - TUNE UP/NEXT; 11,7kOHMA - TUNE DOWN/PREV; 2,6kOHMA - ATT (MUTE)
4)
Lutujemy przewód do jecka według rysunku.
Obrazek Obrazek

Wkładamy minijecka w gniazdo WR znajdujące się z tyłu radia.
Obrazek

Podpinamy pod wtyczkę kazdy rezystor z osobna i sprawdzamy czy funkcja zadziała.
5)
W prawym pilocie (source/off, VOL-, VOL+) usuwamy 3 rezystory zaznaczone na fotce oraz rozcinamy ścieżkę
Obrazek

w lewym (band, next, prev) - usuwamy 4 rezystory, oraz rozcinamy ścieżkę
Obrazek

Lutujemy nowe rezystory.
W prawym pilocie
Obrazek

W PRAWYM PILOCIE ROBIMY ZWORKĘ DWÓCH PRZEWODÓW NIEBIESKO-CZERWONYCH :!: :!: :!:
W lewym pilocie
Obrazek
6)
Składamy piloty, montujemy w kierownicy,montujemy poduszke.
Przewód przylutowany do TIP wtyku jack łączymy z przewodem niebieskim z czerwonym paskiem znajdującym się w kostce ISO radia
Obrazek

Przewód przylutowany do SLEEE wtyku jack łączymy z brązowym przewodem znajdującym się w kostce ISO radia. Jest to masa.
Po całym montażu możemy się cieszyć z wykonanej przez siebie modyfikacji.
Obrazek

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sierpnia 2014, o 10:31 
Offline

Dołączył(a): 13 lipca 2014, o 10:49
Lokalizacja: Radom
Imię: Michał
Silnik: X18XE1
No tego zacząłem szukac. Pierwszy temat i strzał w 10 :)
Tylko ile kosztują piloty w razie czego? :D t
rochę obawiam sie tego robic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sierpnia 2014, o 10:36 
130 zł i po prostu nie warto wydawać tych pieniędzy, bo sam mam tak zrobione i działa świetnie. Na pewno znajdziesz w okolicy kogoś ogarniętego z lutowaniem i zrobi to w 10 minut.


Góra
  
 
PostNapisane: 9 sierpnia 2014, o 07:44 
Offline

Dołączył(a): 13 lipca 2014, o 10:49
Lokalizacja: Radom
Imię: Michał
Silnik: X18XE1
Wpadło mi na myśl, to że pod wycieraczką wala mi się właśnie mini jack, mam samochód od 3 tygodni i nie miałem czasu nawet prześledzić do czego to służy, a że było w samochodzie radio Pioneer mam małe nadzieje, że ktoś to za mnie już wcześniej zrobił :)

@edit

niestety nadzieje były złudne :( był to po prostu kabel do mikrofonu

w przyszłym tygodniu będę modernizował moje pilociki, zdam sprawozdanie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, o 16:38 
Offline

Dołączył(a): 13 lipca 2014, o 10:49
Lokalizacja: Radom
Imię: Michał
Silnik: X18XE1
Pojawił sie problem, nie moge dostać rezystorów do radia Sony, rozumiem, że muszą by ć dokładnie takie jak wymienione. Odwiedziłem dwa sklepy przed chwilą, przejrzałem pobieżnie Allegro i o takich parametrach nie widzę. Czy musza byc one idealnie takie same jak wymienione? Czy ewentualnie macie zródło gdzie moge takie zakupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, o 16:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 marca 2014, o 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Marek
Silnik: inny
Aktualny samochód: Peugeot 508sw
szpilcov
Mieszkasz w Radomiu uderz do Sadka on sie chyba tym zajmuje :P
Chyba ze chcesz samemu to przepraszam :)

_________________
Obrazek

Powoli, do Przodu :)

My Garage ----> viewtopic.php?f=27&t=20366


Ostatnio edytowano 11 sierpnia 2014, o 17:18 przez Galldior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, o 17:01 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Właśnie który to typoszereg oporników? (te z Sony)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, o 18:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
szpilcov napisał(a):
Pojawił sie problem, nie moge dostać rezystorów do radia Sony, rozumiem, że muszą by ć dokładnie takie jak wymienione. Odwiedziłem dwa sklepy przed chwilą, przejrzałem pobieżnie Allegro i o takich parametrach nie widzę. Czy musza byc one idealnie takie same jak wymienione? Czy ewentualnie macie zródło gdzie moge takie zakupić?



rezystancja nie musi być taka jak jest podana, w tabeli masz tolerancję MIN i MAX, ja na allegro znalazłem to czego ty znaleźć nie możesz...
Jeśli by się okazało że radio nie reaguje na którąś z wartości we właściwy sposób, trzeba poszukać odpowiedniej rezystancji. Najlepiej zrobić to za pomocą precyzyjnie regulowanego potencjometru (takiego jak na zdjęciu poniżej) o zakresie do 50 kohm lub 100 kohm
Obrazek
Podłączamy go do wtyczki (TIP i SLEEVE), włączamy radio i zaczynamy powoli kręcić potencjometrem. Kiedy radio zareaguje funkcją, której szukamy, odłączamy potencjometr, podłączamy go do miernika i sprawdzamy jaką ma rezystancję. Może się okazać, że będzie to wartość bardzo nietypowa (np. 19,2), więc sprawdzamy w szeregu rezystancji jaka wartość jest najbliższa tej, którą zmierzyliśmy


Predator napisał(a):
Właśnie który to typoszereg oporników? (te z Sony)


Jak widać w tabeli, wartości rezystorów niekoniecznie są z szeregu, ale na szczęście radio ma pewną tolerancję rezystancji dla każdej z funkcji, więc można spokojnie dobrać dowolny rezystor z podanego w tabeli zakresu.

Jest kilka standardowych typoszeregów, stosowanych dla wartości elementów produkowanych masowo, np. rezystorów lub kondensatorów.
Szereg "E3" - w dekadzie są tylko 3 wartości: 1 - 2 - 5; tolerancja wartości elementów w tym szeregu gorsza niż 20% (np. 25% lub 30%)
Szereg "E6" - w dekadzie jest 6 wartości: 1 - 1,5 - 2,2 - 3,3 - 4,7 - 6,8; tolerancja wartości w tym szeregu jest 20%.
Szereg "E12": 1 - 1,2 - 1,5 - 1,8 - 2,2 - 2,7 - 3,3 - 3,9 - 4,7 - 5,6 - 6,8 - 7,5 - 9,1; tolerancja wartości w tym szeregu jest 10%.
Szereg E24 (z tolerancją 5%) 10, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 20, 22, 24, 27, 30, 33, 36, 39, 43, 47, 51, 56, 62, 68, 75, 82, 91
Następne szeregi: Szereg E48 (z tolerancją 2%) Szereg E96 (tolerancja 1%) ...

(W przypadku tradycyjnych rezystorów, najczęściej w sklepach można dostać wartości z szeregu E12, a w przypadku SMD nie powinno być problemu z E24)

Załóżmy, że lutujemy rezystory tradycyjne, więc wybieramy z szeregu E12: 18 lub 22 - obydwie dość odległe od naszego 19,2, więc trzeba się upewnić, że radio na jedną z tych wartości będzie reagowało tak jak chcemy. W tym celu ustawiamy na potencjometrze kolejno wartości 18 i 22, podłączamy do radia i sprawdzamy, czy reaguje poprawnie. Jeśli tak, sprawa jest załatwiona - wybieramy wartość przy której reaguje i wlutowujemy do pilota.
Jeśli jednak żadna z dwóch rezystancji nie wywołuje pożądanej reakcji, sprawdzamy, wartości z szeregu E24 (czyli w tym przypadku 18 i 20). Jeśli któraś z tych wartości będzie OK, musimy się rozejrzeć za sklepem, w którym będzie możliwe ich kupienie.

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, o 18:58 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Świetny tutorial! Wszystko działa zrobione wg wzoru.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL