Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 16:04

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj omawiamy wszelkie sprawy związane z Car-Audio, Nawigacją, Video i itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lutego 2014, o 23:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lipca 2012, o 08:53
Lokalizacja: Inowrocław
Imię: Aleksander
Silnik: Z22SE
Witam, na lato planuję troszkę doinwestować Asterke (nie licząc innych rzeczy) między innymi o jakieś ,,godne" audio

Jako że w cabrio spora część bagażnika jest obcięta (wys. tylko 30 cm) a do tego chciałbym żeby mój twór był możliwy do wyjęcia :D Zaplanowałem zabudować sporą część niższej części bagażnika, ta wyższa zbyt często się przydaje)
i tutaj zaczynają się schody:
W miejscu koła zapasowego mam założony gaz, czy są jakieś przeciwwskazania odnośnie bliskiego kontaktu z audio ?
Czy jest sens zabudować tamtą część z głośnikami skierowanymi w otwór w kanapie tylnej tak aby to w środku auta było głośno a nie tylko przy otwartym bagaju, coś takiego:
P.S. przepraszam za ten rysunek ,,techniczny" inaczej :) robiony na szybko

Obrazek

1 - subwoofer (jak widać x2) niestety wielkość głośnika(bez obudowy) max 20 cm tj 8"
2- skrzynka z ( w zależności od opcji górnej lub dolnej) 0 lub 2 głośniki 2 drożne woofer + tweeter (też max 20 cm)
3- dziura w tylnej kanapie

teraz tak opcja 1 (ta u góry) od strony kanapy 2 subwoofery + 1 dwudrożny i od strony bagażnika też1 dwudrożny pod wzmacniacz podłączony by był tylko sprzęt z bagażnika (w drzwi z przodu też coś lepszego włożyć ale na spokojnie bez wzmacniacza. Subwoofery zmostkowane z 2 kanałów i połączone równolegle pozostałe 2 głośniki każdy osobno
Chyba że jest możliwość połączenia 2 2-drożnych głośników równolegle pod 1 kanał na wzmacniaczu i kolejne 2 dwu drożne też równolegle w przednich drzwiach

opcja 2 (na dole)
2 subwoofery + z przodu 2 głośniczki 2 drożne wszystko podłączone pod wzmacniacz.

Teraz tak od jakiegoś czasu troszkę się zacząłem interesować systemami car audio ale w takim planie w sumie wolę się dowiedzieć czy jest takie coś opłacalne a koledzy z większym doświadczeniem pewnie wypomną (na tym mi zależy) błędy.

Subwoofery - 2x JBL GTO-804 - powinno być dobrze chyba ?
Jakie do tego 2-kanałówki
i najważniejsze jaki wzmacniacz oraz czy niezbędny będzie kondensator przed wzmacniaczem

Skrzynie sam jestem w stanie wyciąć z mdf'u ( zgodnie z zaleceniami z różnych poradników)
Odnośnie gazu jeszcze pogadam z moim gazownikiem :)
Skrzynie zawsze można zamontować z 1-2 cm nad butlą na jakiś stojaczkach i hmmm dowalone pasami do kanapy albo jakoś inaczej na stałe. tzn żeby nie latalo ofc, nie wiem na jakieś rozpórki czy stelaż w części bagażnika


Jestem w stanie wydać na car audio w opcji 1 max 2 klocki w opcji 2 bym chciał się zamknąć w 1,5 tyś. jeszcze nie wiem co wybrać (czy cokolwiek z tego jest realne) (kwoty maksymalne uwzględniające wszystkie inne koszty jak wygłuszenie kable przewody etc)
Sprzęt może być używany tak więc myślę że są to dość realne kwoty.

Radio obecnie jakiś bubel z marketu bez CD tzn tylko usb albo fm i jak wszędzie w marketach 4 x 50W Dałem 245 zł :P

Proszę o szczere komentarze(im więcej mi wypomnicie tym więcej będe wiedział planując wszystko następnym razem)
Wiem że wielkość skrzyń pod suby muszą być wyliczone niestety jeszcze tego się nie nauczyłem ale słyszałem że są jakieś programy.
P.S.w winisd niema takich subów :D sprawdzałem


Ciężki temat na wieczór :D

Pozdro i dzięki za pomoc.

_________________
Gdy już dochodzisz do granic możliwości swojego silnika, cała maszyna drga od tej mocy a licznik wyskakuje w górę, nasuwa się jedno pytanie:

a może by tak wrzucić, dwójkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 23:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Musisz zrobić lepsze\bardziej czytelne rysunki żeby coś było z nich widać - teraz to straszny chaos.
Moim zdaniem 2 tysie na używanych klockach to sporo za dużo jak na zabudowę chyba, że mówisz o całym audio to znowu za mało :)
Ósemki nie potrzebują dużych kanw natoamiast akurat JBL GTO jest dość prądożerny.
Po co Ci dwa wzmacniacze po 2 kanały ? Nie lepiej dać jeden 4 kanałowy na dwóch mostkach?
Kondensator potrzebujesz od 500 W RMS w górę - najpierw suby, później wzmaki a na końcu kondek jeśli będzie to potrzebne i wynika z mocy zestawu.
Dalej pomyśl co chcesz zrobić na przód - zmiana przodu bez wzmaka jest bezsensem przy tak rozbudowanym tyle.
Będziesz miał tłuczącą zabudowę i cieknący przód. Znowu jeśli robisz przód + taka zabudowa to trzeba pomyśleć o innym wzmaku, który Ci to wszystko razem ogarnie.
Zobacz do mojego tematu o poprzedniej QP i aktualnie o CLK - tam masz jedną opcję z 4 kanałówką a później wrzuciłem 6 kanałowego JBL, który ogarnął cały system - może coś takiego zapodać i wszystko spiąć na jednym piecu?
Audio w niczym nie wpływa na instalację gazową.
Nie miałem styczności z bagażnikiem a Astrze Cabrio - może porób foty i nanieś te rysunki na realne zdjęcia żeby było bardziej czytelnie.
Miałem okazję zabudowywać podobną wnękę w CLK cabrio ale nie wiem o jakiej przestrzeni w Astrze mówimy realnie.

Aaa i przy tak małej przestrzeni odpuściłbym sobie jakieś zestawy odseparowane czy współosiówki w bagażniku. Już te ósemki będą miały małą powierzchnię do oddychania a tak jeszcze ją pomniejszych przez robienie komory na woofery czy jajka.

Nie kombinuj ze spinaniem kilku głośników na jeden kanał pieca - po to są 2,4 czy 6 kanałów żeby tak nie rzeźbić.
Zmieniasz w ten sposób impedancję i bardziej obciążasz piec "zmmniejszając" jego moc na tym kanale.
Na jeden kanał pieca możesz wrzucić jedną stronę zestawu odseparowanego (woofer + tweeter na zwrotnicy)

Pewnie zdażyły mi się skróty myślowe także pytaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 16:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lipca 2012, o 08:53
Lokalizacja: Inowrocław
Imię: Aleksander
Silnik: Z22SE
Te rysunki robiłem na szybko w paincie :D
Jak tylko będe mieć troszkę czasu, urodzę coś dokładniejszego i cyknę fotki bagażnika.
Na projekty z AutoCad'u nie macie co liczyć ale będzie to sporo lepszej jakości niż dotychczasowe :)

A czy jest możliwość rozbudowy wszystkiego na raty tzn na początek kupić piec(dostosowany do mocniejszych zestawów) i woofery+tweetery i później z biegem dokupywać resztę tzn subwoofery ?
Troszkę niedługo będę mieć innych wydatków a moje głośniczki już zaczynają buczeć.
Czyli mówisz że zestaw tweeter + woofer na 1 kanał do pieca a czy subwoofer też na 1 kanał? czy tam łączyć 2 kanały dla 1 suba?
Bo jeśli chciałbym 2 suby w bagażniku i 2 zestawy woofer+tweeter to potrzebowałbym pieca 4 kanałowego czy 6 kanałowego ?

_________________
Gdy już dochodzisz do granic możliwości swojego silnika, cała maszyna drga od tej mocy a licznik wyskakuje w górę, nasuwa się jedno pytanie:

a może by tak wrzucić, dwójkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2014, o 21:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Nie widzę problemu z zakupem sprzętu w turach. Oczywiście jeśli w międzyczasie nie zmieni się koncepcja:)
Jedna strona zestaw odseparowanego na jeden kanał - czyli na 2 zestawy potrzebujesz 4 kanałów - do tego dwa subwoofery to już jest 6 kanałów nie mówiąc o tym, że suby takie jak JBL potrzebują po 200-250 W RMS żeby się odezwać a nie znajdziesz 6 kanałówki, która dysponuje taką mocą na stopniu dla subwooferów.
Żebyś to dobrze zrozumiał - inaczej nie masz możliwości podpiąć 2 zestawów odseparowanych.
Stąd nasuwa się kolejny problem w kwestii wzmacniaczy - bo wypada przy tylu głośnikach zapodać takowe dwa - jeden 4 kanałowy do obsługi 2 zestawów odseparowanych i drugi albo mocny 2 kanałowy albo 4 kanałowy z którego zrobisz dwa kanały na mostkach i zepniesz suby lub trzecia opcja monoblock o impedancji 2 ohm i spiąc dwa subwoofery razem na 2 Ohm i podłączyć pod monoblock.
Trzecia opcja wydaje się sensowna - mocy nie zabraknie a seria subwooferów GTO dysponuje wersjami dwucewkowymi co umożliwia dowolne zmienianie impedancji.
Do tego dochodzi kondek bo przy takim ustawieniu będzie niezbędny - dolicz do tego koszt instalacji prądowej, która też nie może być lipą przy takim poborze prądu i zaczyna Ci się kształtować mały kosztorys.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL