Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 17:05

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj omawiamy wszelkie sprawy związane z Car-Audio, Nawigacją, Video i itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2007, o 14:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
No poważnie nie ma...sam się włącza i wyłącza i jest z elektroniką:)

Tu masz linka:

http://www.allegro.pl/item176046311_kon ... _nowy.html

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2007, o 16:07 
mich007 napisał(a):
No poważnie nie ma...sam się włącza i wyłącza i jest z elektroniką:)


Widocznie załącza się przez przepływie prądu przez elektronikę sterującą (wyczuwa przepływ prądu pobieranego przez wzmacniacza) :smile:

[ Dodano: 2007-03-21, 19:15 ]
Burner napisał(a):
Grzesiek 79, czytam Twoje wypowiedzi i... sporo pożytecznych info wnosisz na forum :smile:


Dziękuje za słowa uznania.Grzesiek :smile:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 09:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Wiem już jak się ten kondensator załancza:) Jak napięcie zmieni się w zakresie +/- 0.1V to się załącza, a jeżeli przez minute się nie zmieni to się wyłącza automatycznie.
I jeszcze się dowiedziałem że on się sam ładuje przy pierwszym podłączeniu, wystarczy podpiąć zasilanie i mase.

Ale mam inne pytanie...przy dużej głośności wzmacniacz się wyłącza i za chwile znowu się włącza i tak w kólko. Wcześniej też się tak działo i myślałem że kondensator to wyeliminuje.

I jeszcze jedno pytanko, czy ma wpływ na działanie jeżeli kondensator zamonotwany jest na leżąco?

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 09:54 
mich007, pewnie, ze bez kanalu remote tez takie urzadzenia dzialaja....
SUBwoofer domowy u mnie nie ma np. kanalu remote. I jest normalnie w trybie stand-by, a uaktywnia sie jak dostanie sygnal na cinchu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 11:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Ja zrobilem tak: Kabel zasolajacy puscilem od aku ale na nim jest dioda duzej mocy. Biegnie on do wznacniacza a po drodze sie rozgalezia do radyjka. Kondensatora nie stosowalem , tylko dodalem taki maly aku zelowy jak od motorka przy wzmacniaczu. Plusami tego rozwiazania jest to ze jak wsiade do samochodi i wlacze radio a potem krece rozrusznikiem to nie restartuje radia( prad ktory zabiera rozrusznik powoduje spadek napiecia do okolo 9-10 V). Normalnie radyjko by sie wylaczylo na chwilke ale ze jest ten maly aku to on zasila wzmaka i radio przez te 2 sek. Dioda zaporowa nie pozwala zeby prad z tego malego aku nie polecial do rozrusznika.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 12:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
mich007 - prawie kazdy kondensator z elektryką "niby" nie trzeba wcześniej ładować ,ALE ZALECA SIĘ ŁADOWANIE BO JUŻ ZDAŻAŁY SIĘ PRZYPADKI WYBUCHAJĄCYCH KONDENSATORÓW :!:

wesoł - mi akurat radyjko nie gaśnie :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 12:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Te radyjka ktore sa pradozerne to gasna. No i ja mam diesla to wiecej potrzebuje pradu przy rozruchu.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 13:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Te radyjka ktore sa pradozerne to gasna. No i ja mam diesla to wiecej potrzebuje pradu przy rozruchu.

moje radyjko do nich należy :razz: a w klekocie masz chyba większy aku. :razz:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 13:23 
wesol napisał(a):
Ja zrobilem tak: Kabel zasolajacy puscilem od aku ale na nim jest dioda duzej mocy. Biegnie on do wznacniacza a po drodze sie rozgalezia do radyjka. Kondensatora nie stosowalem , tylko dodalem taki maly aku zelowy jak od motorka przy wzmacniaczu. Plusami tego rozwiazania jest to ze jak wsiade do samochodi i wlacze radio a potem krece rozrusznikiem to nie restartuje radia( prad ktory zabiera rozrusznik powoduje spadek napiecia do okolo 9-10 V). Normalnie radyjko by sie wylaczylo na chwilke ale ze jest ten maly aku to on zasila wzmaka i radio przez te 2 sek. Dioda zaporowa nie pozwala zeby prad z tego malego aku nie polecial do rozrusznik


Twój patent jest troche dziwny :!: ale każdy robi w swoim aucie jak uważa, jak bym zrobił tak
Podciągnął osobne zasilanie przewodem 4 mm2 bezpośrednio z akumulatora plus i minus do radia oczywiście umieszczając blisko akumulatora bezpiecznik 15-20 A i wtedy nie ma takiego dużego spadku napięcia i radio się nie wyłączy. A po drugie gdy przekręcasz kluczyk na start wyłączane są wszystkie zbędne akcesoria pobierające prąd i w tym radio oczywiście tylko wtedy jak radio jest podłączone tak ze gdy wyciągasz kluczyk radio gaśnie. A każda dioda ma jakiś opór i już maż jakiś spadek napięcia. :smile:

[ Dodano: 2007-03-22, 13:39 ]
mich007 napisał(a):
Ale mam inne pytanie...przy dużej głośności wzmacniacz się wyłącza i za chwile znowu się włącza i tak w kólko. Wcześniej też się tak działo i myślałem że kondensator to wyeliminuje.


Mich chyba masz cos nie tak że gaśnie wzmacniacza
Podobnie dzieje się gdy wzmacniacza pracuje w mniejszej impedancji nisz powinien i się wyłącza by się nie spalić lub jest za duży spadek napięcia. posprawdzaj to dobrze :!:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 14:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Grzesiek 79 napisał(a):
Podobnie dzieje się gdy wzmacniacza pracuje w mniejszej impedancji nisz powinien i się wyłącza by się nie spalić lub jest za duży spadek napięcia. posprawdzaj to dobrze


Wzmacniacz w mostku i głośnik są na 4Ohm więc chyba wszystko dobrze.
A ma znaczenie grubość kabla który idzie od wzmacniacza do głośnika czy nie?

Czy wzmacniacze mają wbudowane jakieś dodatkowe zabezpieczenia oprócz bezpiecznika? Bo może to jakieś zabezpieczenie żeby się nie spalił czy cuś wyłącza wzmacniacz i za chwilke go uruchamia na nowo. Z tym że dzieje się to tylko przy dużej głośności, np. głośność na 35 i wszystko ok, a jak dam na 36 to już się wyłącza wzmacniacz. A na utworze gdzie bas jest "cieńszy" to spokojnie mogę dać na 40 i jest ok.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 15:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Przesterowales go albo ten wzmak nie jest odporny na 2 omy. Moze sub tez nie ma 4 omow tylko schodzi nizej i wzmak reaguje na to.

[ Dodano: 2007-03-22, 15:47 ]
Cytuj:
A na utworze gdzie bas jest "cieńszy" to spokojnie mogę dać na 40 i jest ok.
Na bank za niska impedancja glosnika i wzmak tego nie wytrzymuje.

[ Dodano: 2007-03-22, 15:55 ]
Cytuj:
Twój patent jest troche dziwny ale każdy robi w swoim aucie jak uważa, jak bym zrobił tak
Podciągnął osobne zasilanie przewodem 4 mm2 bezpośrednio z akumulatora plus i minus do radia oczywiście umieszczając blisko akumulatora bezpiecznik 15-20 A i wtedy nie ma takiego dużego spadku napięcia i radio się nie wyłączy. A po drugie gdy przekręcasz kluczyk na start wyłączane są wszystkie zbędne akcesoria pobierające prąd i w tym radio oczywiście tylko wtedy jak radio jest podłączone tak ze gdy wyciągasz kluczyk radio gaśnie.

Nawet jakbym dal kable od spawarki to sie wylaczy radyjko. A przez stacyjke to nie ida te kable tylko osobno od aku. Zwykla dioida zmniejsza napiecie o 0,4-0,5V a dioda shottkey-ego tylko o 0,1-0,2V poza tym to ten aku dodatkowy nadrabia. Dioda ta pelni funkcje odciecia calej instalacji audio od aku glownego i pozostalej elektryki. Nawet jak wyciagne akumulatoz z przedzialu silnika to radio moze dalej grac.
Poza tym ten maly aku pelni podobna funkcje co kondensator-tyle, ze moze dawac prad przez dluzszy czas a nie tylko przez ulamek sekundy.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 16:06 
mich007 napisał(a):
Czy wzmacniacze mają wbudowane jakieś dodatkowe zabezpieczenia oprócz bezpiecznika?


Wzmacniacze mają zabespieczenie przeciążeniowe i ono właśnie wyłącza wzmacniacz

Z tego co piszesz to jest dobrze.
Maż dwa suby połączone równolegle albo jeden z dwiema cewkami i zasilane wzmacniaczem w mostku, pytam bo nie wiem co maż, bo i takie podłączenia ludzie stosują i palą wzmacniacz bo wtedy wzmacniacz pracuje w JEDNYM Ω a dwukanałowe wzmacniacze nie są stabilne przy 1 Ω może są jakieś wyjątki. Stabilne przy 1 Ω są monobloki np.; Audison LRx 1.400 i w nie których modelach 5 kanałowych wzmacniaczy kanał subwoofera.
Jak byś miał bliżej do mnie to byś wpadł to bym na to lukną :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 16:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Kolega mogł tez tak jak pisalem wczesniej przecholowac z pokrentelkiem od levela sygnalu na wzmaku. Jego regulacja jest przewaznie od 0.3 do 5V. Jakie ma wyjscia z radia to nie pisal ale przewaznie sa 2 albo 4V. Jak ma 4V i ustawil gdzies na 1V to co sie dziwic. Regulacja levela sygnalu to nie jest regulacja glosnosci!!!! Sluzy to do spasowania radia ze wzmacnaiczem.


Ostatnio edytowano 22 marca 2007, o 16:32 przez wesol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2007, o 17:50 
wesol napisał(a):
A przez stacyjke to nie ida te kable tylko osobno od aku


Chodziło mi o standardową instalacje :!: a nie o Twój patent i tak jak napisałem ale każdy robi w swoim aucie jak uważa
Radio ma dwa przewody które należy podłączyć do plusa jeden to pamięć, na stałe do plusa a drugi podpina się pod stacyjkę i gdy zapalasz silnik na tym przewodzie występuje zanik napięcia i jak również np;odcina dopływ do silnika nawiewu itp to są właśnie akcesoria gdy wyciągasz kluczyk to radio gasnie. o to mi chodziło :!:
Można podłączyć inaczej tak żeby radio grało cały czas :wink:

[ Dodano: 2007-03-22, 19:22 ]
Twój patent był dla mnie jasny od razu jak go przeczytałem. Ale najważniejsze jest to że ty jesteś z niego zadowolony żebyś nie myślał że go krytykuje bo nie w tym rzecz :smile: ,ale ja bym tak nie zrobił każdy może mieć odmienne zdanie. :wink:

Pozdrawiam;Grzesiek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Kondensator
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, o 15:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Panowie to jak to w końcu jest - każdy kondensator nie ważne z jakiej półki cenowej trzeba ładowac przed wpięciem na stałe w instalację?
A co jeśli był już używany?
I jak to jest z remote? Wystarczy poprowadzić tylko do kondensatora a z wzmacniacza odpiąć czy ma być poprowadzony i do wzmacniacza i do kondesatora?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL