Oznaczenie handlowe | 1.6 16V | 1.8 16V | 1.8 16V | 2.0 Turbo | 2.2 16V | 2.2 DTI |
Oznaczenie kodowe typu silnika | Z 16 XE | X 18 XE1 | Z 18 XE | Z 20 LET | Z 22 SE | Y 22 DTR |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Średnica cylindra (mm) | 79,0 | 80,5 | 80,5 | 86,0 | 86,0 | 84,0 |
Skok tłoka (mm) | 81,5 | 88,2 | 88,2 | 86,0 | 94,6 | 98,0 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1796 | 1796 | 1998 | 2198 | 2172 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Konstrukcja wałków rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC | DOHC | DOHC | SOHC |
Napęd wałków rozrządu | pasek zębaty | pasek zębaty | pasek zębaty | pasek zębaty | łańcuch | podwójny łańcuch tulejowy |
Maksymalna moc (kW/KM) | 74/100 | 85/115 | 92/125 | 140/190 | 108/147 | 92/125 |
przy obr/min | 6000 | 5400 | 5600 | 5400 | 5800 | 4000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 150 | 170 | 170 | 250 | 203 | 280 |
przy obr/min | 3600 | 3400 | 3800 | 1950 do 5300 | 4000 | 1500 do 2750 |
Stopień sprężania | 10,5 | 10,5 | 10,5 | 8,8 | 10,0 | 18,5 |
Minimalna liczba oktanowa (RON) |
benzyna bezołowiowa | 95 (S) 98 (SP) 91 (N) | 95 (S) 98 (SP) 91 (N) | 95 (S) 98 (SP) 91 (N) | 95 (S) 98 (SP) 91 (N) | 95 (S) 98 (SP) 91 (N) | - - -
|
Minimalna liczba cetanowa (CN) | - | - | - | - | - | 49 (D) |
Maksymalna dopuszczalna
prędkość obrotowa przy
pracy ciągłej (obr/min), około | 6000 | 6500 | 6500 | 6500 | 6500 | 4920 do 5080 |
Zużycie oleju (l/1000 km) | 0,6 | ?,? | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 |
Zdjęcie |
|
|
|
|
|
|
Oznaczenie skrzyni biegów (automat) | F 17 CR | F 17 CR | F 17 CR | F 23 SRT | F 23 SR (AF 22) | F 35 WR |
Przełożenia skrzyni biegów (automat) |
1 | 3,73 | 3,73 | 3,73 | 3,58 | 3,58 (3,67) | 3,58 |
2 | 2,14 | 2,14 | 2,14 | 2,02 | 2,02 (2,10) | 1,88 |
3 | 1,41 | 1,41 | 1,41 | 1,35 | 1,35 (1,39) | 1,18 |
4 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 0,98 | 0,98 (1,00) | 0,89 |
5 | 0,89 | 0,89 | 0,89 | 0,79 | 0,81 (-) | 0,66 |
Wsteczny | 3,31 | 3,31 | 3,31 | 3,31 | 3,31 (4,02) | 3,43 |
Główne | 3,74 | 3,74 | 3,74 | 3,63 | 3,95 (2,81) | 3,61 |
Typ sprzęgła | suche jednopłytkowe | suche jednopłytkowe | suche jednopłytkowe | suche jednopłytkowe | suche jednopłytkowe (hydrokinetyczne) | suche jednopłytkowe |
Hamulce |
Przód, średnica (mm) | tarcze wentylowane, 280 | ? | tarcze wentylowane, 280 | tarcze wentylowane, 308 | tarcze wentylowane, 280 | tarcze wentylowane, 280 |
Tył, średnica (mm) | tarcze, 264 | ? | tarcze, 264 | tarcze, 264 | tarcze, 264 | tarcze, 264 |
Silnik | Z 16 XE | X 18 XE1 | Z 18 XE | Z 20 LET | Z 22 SE | Y 22 DTR |
Układ chłodzenia w samochodach |
z mechaniczną skrzynią biegów | 6,7 | 6,5 | 6,8 | - | 6,8 | 7,9 |
z układem klimatyzacji | 7,0 | 6,8 | 7,1 | 7,4 | 7,1 | 7,9 |
Układ chłodzenia w samochodach |
z automatyczną skrzynią biegów | 6,9 | 6,4 | 7,0 | - | 6,6 | - |
z układem klimatyzacji | 6,9 | 6,7 | 7,0 | - | 6,9 | - |
Zbiornik paliwa (pojemność nominalna) | 52 | 52 | 52 | 52 | 52 | 52 |
Olej silnikowy z wymianą filtra oleju | 3,5 | 4,25 | 4,25 | 4,25 | 5,0 | 5,5 |
Olej silnikowy pomiędzy znakami |
MIN i MAX na miarce poziomu | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 |
Zbiornik spryskiwaczy szyb | 2,3 | 2,3 | 2,3 | 2,3 | 2,3 | 2,3 |
ze zmywaczem reflektorów | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 |
Silnik | Z 16 XE | X 18 XE1 | Z 18 XE | Z 20 LET | Z 22 SE | Y 22 DTR |
Prędkość maksymalna (km/h) |
Mechaniczna skrzynia biegów | 195 | 206 | 210 | 245 | 218 | 207 |
Automatyczna skrzynia biegów | - | - | - | - | 212 | - |
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h (s) |
Mechaniczna skrzynia biegów | 12,0 | 9,9 | 9,5 | 7,5 | 8,8 | 9,9 |
Automatyczna skrzynia biegów | - | - | - | - | 10,0 | - |
Przyśpieszenie od 80 do 120 km/h na 5 biegu (s) |
Mechaniczna skrzynia biegów | ? | ? | 13,0 | 9,5 | 12 | 10,5 |
Automatyczna skrzynia biegów | - | - | - | - | - | - |
Silnik | Z 16 XE | X 18 XE1 | Z 18 XE | Z 20 LET | Z 22 SE | Y 22 DTR |
Prędkość maksymalna (km/h) |
Mechaniczna skrzynia biegów | 190 | - | 207 | 242 | 216 | 205 |
Automatyczna skrzynia biegów | - | - | - | - | 210 | - |
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h (s) |
Mechaniczna skrzynia biegów | 13,0 | - | 10,5 | 8,0 | 9,5 | 10,9 |
Automatyczna skrzynia biegów | - | - | - | - | 11,0 | - |
Przyśpieszenie od 80 do 120 km/h na 5 biegu (s) |
Mechaniczna skrzynia biegów | 18,5 | - | 14,5 | 10,5 | 13 | 11,5 |
Automatyczna skrzynia biegów | - | - | - | - | - | - |
W UK dostępna była wersja 888 Astry Coupe. Silnik Z20LET, moc 192KM, waga 1290kg, prędkość maksymalna 152mph, 0-60mph w 7,0s
Cechy specyficzne:
- 17 calowe felgi OZ
- Opony 235/40 ZR 17 Michelin Pilot Sport
- Obniżone zawieszenie Eibach
- Klocki hamulcowe Ferodo
- Sportowe fotele Sparco, niebiesko-czarna alkantara
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Konsola środkowa w kolorze nadwozia (niebieska)
- Aluminiowy drążek zmiany biegów (quickshifter)
- Aluminiowa dźwignia hamulca ręcznego
- Czarno-niebieska (alkantara) kierownica
|
W 2003 roku w UK dostępna była wersja dualfuel, LPG i benzyna. Zastosowany został silnik 1.8 16V z sekwencyjnym wtryskiem gazu.
Samochód odpalał i pracował przez krótki okres na benzynie. Zasięg na LPG wynosił około 300 mil. Zbiornik gazu znajdował się w miejscu koła zapasowego.
Wlew gazu znajdował się obok wlewu benzyny. Pojemość zbiornika gazu to 50 litrów. Podłoga bagażnika znajdowała się 90mm wyżej niż w standardowej Coupe.
Auto ważyło 79kg więcej.
Osiągi na LPG:
Moc (kW/KM) | Moment obrotowy (Nm) | Zużycie paliwa (l/100km) | Emisja CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Poza miastem | Cykl mieszany |
87/118 | 164 | 14,2 | 8,0 | 10,3 | 167 |
|